• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
професионал - специалист
Здравейте, приятели! Наскоро приятел си купи Рено Сценик-2000г. и алармата му разказва играта! Откакто я е поставил му играе номера - безпричинно включване през интервал от 35-40мин. и то предимно вечер и през ноща или през деня, но при влажно време. Проверявал е контакторите на вратите, сменявал е алармата с друга (това във сервиза извършил монтажа) и нищо!!! От сервиза не намират никаква логична причина за проблема и вече са вдигнали ръце!!! Някой ако може да помогне, дори и само с идея? :prayer:
ArturDent - Почти Безобиден
И аз съм имал подобни проблеми - включване нощем.
Единия от проблемите е слаб акумулатор - нощем напрежението му пада, заради по-студеното време. Тук решението е ясно.
Друго е лоша връзка на някой от ключетата на врати/багажник. При влажно време (нощем също) се образува конденз по контактите и връзката се влошава - оттам и фалшива аларма. Трябва да се прегледат всички свръзки, напръскване с контактен спрей и т.н. дълга и отегчителна процедура със съмнителен резултат.
Трето, почти като второто - полу-прекъснат кабел на ключове/контакти. Още по-трудно.
И последно - ако алармата взема информация от т.нар. комфорт модул - пак връзките към него с контактен спрей, да се смъкне самият той, да се отвори и да му се видят спойки, кондензатори и т.н. абе да се види в какво състояние е.

Общо взето проблема се решава с упоритост и време. Ако си го правиш сам е почти без пари (няма материали).

Ти пишеш че е проверявал контактите във вратите. Не само да ги проверява. Разкача се всеки един, напръсква се със контактен спрей и пак се свързва. Същото нещо и към комфорт модула.

Сещам се и обратното при кондез да има утечка към...нещо което или намалява напрежението или прави контакт някъде където не би трябвало да има.
ditronix - специалист
ArturDent туй,дето си го написал е добре,само дето не се връзва с действителността. Ако някой бутон на вратите не прави добър контакт,алармата няма да изобщо да сработи,а не да се включва чат-пат! За утечките -остави тез неща. Полупрекъснат кабел ми звучи като полупроводниците на другаря бай Тошо :-D Това,което аз препоръчвам-ако алармата е с активиран токовочувствителен сензор-то сензорът да се деактивира! Ако той се ползва да следи за отворена врата- да се разкара и да се свържат бутоните на вратите така както трябва.Ако има допълнително монтирани бутони на капаците на двигателя и багажника-да се провери при затворени капаци бутоните изключват ли сигурно-а не да остават на ръба. Същото и с бутоните на вратите. Каква е тая аларма в крайна сметка? Щото всяка поне малко читава съвременна аларма след изключване чрез светодиода си дава информация от къде е последното задействие. И последно-твоя човек да си поиска парите от тия дето са монтирали алармата и ако му ги върнат- да намери читав майстор. Щото тия дето са вдигнали ръце явно и за чеп на зелева каца не стават. Е,пари явно могат да прибират/ :roll:
професионал - специалист
Благодаря за отзивите, момчета! ditronix - занимаваш ли се с тези щуротии? (аверчето ще пътува на 5.06. за Варна, та може да се отбие при теб ако чаткаш материята) :partyman:
ArturDent - Почти Безобиден
ditronix,
Напълно е възможно от контакт/конденз. Ако не как обясняваш следното, което се случваше при мен:
Живея в къща, заградена и няма котки и други животни. Включвам алармата в 18:00 часа и към 4-5 сутринта почва да вие. Акумулатора е нов и са зарежда както трябва. Проблема се изразяваше ясно ако има роса (конденз) или скреж. Изключвам алармата, включвам я (тя реагира нормално) и след 5-10 минути пак започва да вие - аз виждам автомобила и няма интервенции по него.

А за полу-прекъснатия кабел (моля без ирония). Да ти се е случвало да имаш ел. удължител, който ту работи, ту не работи? Те се правят от многожичен кабел, както и кабелите на автомобилите, заради гъвкавост. Просто са се скъсали всички жички и в някоя позиция има ел.връзка, като го тръснеш малко няма. Прекъсването е в части от милиметъра и е напълно възможно да се прави връзка от конденз.

За конденза/утечката - имал съм подобни проблеми с един мой Пасат Б5 в комфорт модула, и в Пежо 308 на един приятел.

А за колегата - много лошо. Автомобила ти страда от "Майсторски синдром". Отиваш в сервиз - всичко работи, прибираш се и проблема се появява пак.
ditronix - специалист
ArturDent,аз съм си гадинка и хапя понякога :-D Не ми се връзвай,но ако кабел прекъсва чат-пат,няма как при затворени врати да клати алармата. Защото бутоните правят контакт когато се отворят вратите,за разлика от датчиците на алармите за помещения. Тоест,при отворена врата и полупрекъснал кабел алармата можа да сработва чат-пат,ама при затворена врата-няма как! Писах за допълнително монтирани (евентуално) бутони на капаците. Случвало ми се е често бутона да е на ръба-правя колата,всичко е наред. Отива си човекът ,спира ,половината кола на тротоара,половината-долу на улицата. Усукване на купето-леко,но достатъчно капакът да "изтърве" бутона. И започват чуденките. Или счупен бутон на врата-тогава вече ако и бутонът е корозирал и прави контакт когато си иска-ако не го забележиш,ставаш луд. Токовочувствителния сензор- ами винаги съм го деактивирал. Много "майстори" го оставят и разчитат на него ако светне лампа в купето да свирне алармата. Абсолютна грешка,ама понякога трудно се откриват бутоните на вратите,разделени са един от друг заради индикация на отворена врата и си е "загуба на време" да се занимаш с такива глупости! :lol: Така е,но всеки тест на компа на колата предизвиква задействане на алармата. Ей тъй,безпричинно,вероятно на равни интервали от време. И заради такива майстори основно българските аларми си имат памет на зоната,от която е последното задействие. Когато видиш,че то постоянно е от токовия сензор просто го деактивираш и комедията свършва.
професионал,да,преди години монтирах аларми,но вече ми е трудничко,че годините ми са повечко.. Затова пак питам -каква е алармата,има ли някаква информация за нея? Няма нищо против да я погледна,но ако се наложи да се препрограмира нещо ще е необходима инструкцията за монтаж.
ivanovbg - майстор
Когато се качи егн-то често се окисляват бутоните на вратите и във влажно време се получават грешни задействания ако е изключен плафона на купето.
iivanov - майстор
Не съм капацитет в автонауките, но от личен опит знам, че разрушения прекъсвач за затваряне на вратите прави подобни мизерии.
ditronix - специалист
ivanovbg, като се качи ЕГН-то става мноооооого кофти! :xplode: Истина ти казвам! :-D Бутоните и в сухо време се окисляват,а ако алармата е свързана така,както трябва ще и бъде все едно дали плафонът е включен или изключен. За това говорех-не трябва да се разчита на плафона. Дори да не е изключен може да изгори!
iivanov ,напълно си прав! Когато се изкърти щифта на бутона вратата няма как да го натисне и прибере. И ако контактите са корозирали-е ти приключение :lol:
професионал - специалист
Може и да е вързана към плафоните - нещо такова си спомням от разговорите с кума ми. :? Утре пътува за морето и като се върне ще продължи с диагностицирането. Благодаря на всички за мненията! :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Безпричинно включване на аларма!?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: