• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
MUTLEK - напреднал
Налага ми се да си купя нов обслужваем акумулатор 12v. 14ach. за мотоциклет.Навсякъде където проверявах ги продават сухи без електролит.Тези дни като го купя какво следва?Дали да налея дистилирана вода малко над нивото на клетката и да го включа да се зарежда,или да му налея дистилирана вода и да го оставя определен период от време или нещо друго трябва да се направи?
Досега съм карал само със сухи акумулатори и колата и мотора и хич не съм наясно с обслужваемите.Моля за вашите съвети!
SEV - специалист
Здравей,аз също съм моторист.Акумулаторите които купувам аз са също сухи.Течноста за акумулатора е в едни тубички слепени една за друга и залепени отгоре да не истича.Взема се тази тубичкаи се слага отгоре върху акумулатора и се притиска,тогава тази лепенка се пробива и течноста изтича в акумулатора.Получава се някаква реакция и акумулатора се загрява леко.Никога не съм го зареждал след като го напълня,просто няма нужда.Той така или иначе ще се зареди при карането.
bigdragon - майстор
Новите акумулатори излизат от завода сухи (без електролит). След заливането с електролит с гъстота 1.28 и изчакване 1...4 часа (това се прави при дистрибутора при подходящи условия), може и в къщи ВНИМАТЕЛНО, акумулатора е зареден на 100% и готов за употреба.
При разреждане гъстотата на електролита намалява, а при зареждане се увеличава отново до 1.28. И те така 2...8 години, докато умре акумулатора...

Сух акумулатор, означава такъв без електролит. Визираният по горе акумулатор от MUTLEK не е сух, а е запълнен с електролит във вид на гел.
Кики - специалист
bigdragon написа:
Визираният по горе акумулатор от MUTLEK не е сух, а е запълнен с електролит във вид на гел.
Акумулатора може да си е сух, идеята да се оставят сухи е за да се запазят дълго време в складовете, дори под капачките имат специални тапи предотвратяващи абсорбирането на влага от въздуха. Докато не е залят с електролит акумулатора все още не е такъв, след заливането му и изчакване известно време (тук си прав) да се напоят плочите започва химичната реакция и акумулатора "оживява", тук трябва да се каже че има сухо заредени (след заливане и изчакване може да се ползва) и сухи незаредени (след заливане с 1.28 електролит гъстотата пада до 1.10 след изчакване и след това се включва за заряд по всички правила и изисквания за киселинен акумулатор). Та, обикновено сухи се продават малко търсените размери и капацитети акумулатори заради по-дългия им живот в сухо състояние. Колкото до геловите те обикновено са тягови и не са стартерен тип какъвто се изисква за коли и мотори, освен това са доста по-скъпи. Автомобилните са течни - обслужваеми и необслужваеми.
P.S. Това което SEV е споделил за неговия акумулатор е интересно, закупен сух такъв но с готов електролит в отделни тубички, не бях чувал за такова изпълнение. Добре е обаче след като се залее и изчака 3-4 часа пак да се провери гъстотата на електролита и ако падне под 1.26 да се включи на заряд докато се вдигне до 1.28 .
DMN - майстор
Кики написа:
Това което SEV е споделил за неговия акумулатор е интересно, закупен сух такъв но с готов електролит в отделни тубички, не бях чувал за такова изпълнение.
http://www.youtube.com/watch?v=Xpg10yp4duo
Кики - специалист
Супер, накефи ме, явно мотористите си имат по-особени технологии.
MUTLEK - напреднал
SEV,тези тубички каква марка са откъде ги купи,за колко и колко броя ще ми трябват за 12v. 14ch.Защото ако тези тубички ми излезнат около 30лв. и акомулатора 65лв. ,по-добре да си взема гелов!
Последна промяна от MUTLEK на пон яну 13, 2014 11:24 pm, променено общо 1 път.
stiv1961 - майстор
MUTLEK написа:
SEV,тези тубички каква марка са откъде ги купи,за колко и колко броя ще ми трябват за 12v. 14ch.
До колкото разбирам акуто върви комплект с тубичките :?
Акумулаторите които купувам аз са също сухи.Течноста за акумулатора е в едни тубички слепени една за друга и залепени отгоре да не истича.Взема се тази тубичкаи се слага отгоре върху акумулатора и се притиска,тогава тази лепенка се пробива и течноста изтича в акумулатора.
Като в клипа по- горе.
SEV - специалист
MUTLEK написа:
SEV,тези тубички каква марка са откъде ги купи,за колко и колко броя ще ми трябват за 12v. 14ch.Защото ако тези тубички ми излезнат около 30лв. и акомулатора 65лв. ,по-добре да си взема гелов!
На моето Сузуки акумулатора е 12 волта 9 ампер часа,марката не я помня.Мотора е 1000 кубика 186 конски сили,не знам за какво ти е такъв голям акумулатор.Какъв ти е мотора.
Относно цената на акумулатора,струваше по спомен около 80лв.Това което е показано на клипа е гелов акумулатор,нищо че в началото е в течно състояние,по същия начин го пуснах в експлоатация и моя.Цената е за целия комплект-акумулатор,течност,ръкавици и кърфица с която се пробиват тубичките,за по лесно изтичане на течноста.Аз карам пистови мотори от 12 години,винаги съм ползвал гелови акумулатори и на теб ти препоръчвам да правиш така.Предимството на геловия акумулатор е че не се влияе от сътресенията на мотора,те са неизбежни.Няма изпаряване на електролит,няма изтичане при евентуално истърване на мотора.Ако имаш други въпроси питай.
Последна промяна от SEV на вт яну 14, 2014 8:04 pm, променено общо 1 път.
SEV - специалист
Кики написа:
Супер, накефи ме, явно мотористите си имат по-особени технологии.
Не мотористите,а производителите на акумулатори. :)
  • 1
  • 2

Тема "Стартиране на нов акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: