Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
Здравейте Колеги,
Уж съм с добър опит със старите автомобили, но днес съм шах.
Потеглям извънградско снощи. Всичко нормално. След десетина км. намалявам парното, останало на мах. от оня ден и става горещо. Карам още 20км., когато настъпвам голямя бутилка от вода, която остава отдолу. Карам 1км. и спирам да я махна, че седи под шоф. седелка. След няколко км. колата загрява умерено над нормалното, но нещо леко ми понамирисва. Спирам, моторът умерено горещ, с меки изпарения от мръсотиите по него.
Проверявам водата и доливам ок. !,5л. Решама, че е съвпадение с настъпената бутилка, а евентуало течът е лек и не съм го забелязал при тръгване, защото беше на трева.
Подължавам - стрелката започва странни движения, но общо взето е все над нормата. Панрното духа студено. Радиаторът на колата се оказва също студен, водата в норма, налягането в разш. съд също. Внимателно се прибрах с няколко почивки.

Допълнение:
- преди месец и нещо правих лека реставрация на рециркулацията заради теч.
- възможно е, тогава да е добавен неподходящ антифриз концентрат (жълт) към евентуално син, към което по принцип не се отнасям сериозно, ама.. :? Досега не съм открил пробка за пълно източване на системата.
- един или два пъти на градско, оттогава се е случвало да загрее леко над нормалното, при добро парно, след което да спадне рязко и временно да изчезне парното, а после всичко да се стабилизира, което ме насочваше към термостат - очаквах същъто и днес - но не би.

Казвайте накъде да се насоча. Колата по принцип е за брак (92г.), но дотук откъм мотора никакви проблеми - пали, върви, не харчи масло, върши работа. Проби, грешки и сериозни ремонти не са добър избор. Някаква диагностика и дребен ремонт "Направи сам" - допустими.

Благодаря,
hidrazin - майстор
За мен е класика в жанра. Един от обичайните проблеми с електроинсталацията. Имах съквартирант с Ford Escort djia. За три години не можах да го вкарам в ред. Редовните проблеми - мигачи и фарове светят когато си искат, вентилаторите на радиатора и климатика с а със собствено мнение кога да работят и изключат, грешно отчитане на температура в радиатора, стопена букса на бензинова помпа... Ей такива заигравки.
Основният проблем при тях е масови лоши спойки на платката с релетата. Тя е една такава двойно сгъната, като контакта между двете части е с едни щифтове дето не хващат припой.
Според мен проблема е в грешни показания. Ако си реши да си правиш експерименти, я остави да работи на място и виж дали ще тръгне да става на чайник - да кипва антифриза. Не мисля обаче че ще е от това - радиатора ти е бил студен и налягането в казанчето нормално. Играенето на стрелката навява мисъл за лоша връзка или прецакан датчик. Един дистанционен термометър от тези, лазерните може да помогне много.
Оранжевия антифриз е много добър. Вече пета година карам с такъв и съм много доволен. Не е от него.
Успех, и не отписвай добичето. :)
:partyman:
pipilica - майстор
А дали не е останало въздух в системата при предишния ремонт. Това изчезване на парно и после оправяне от самосебеси много прилича на въздух. Парното е на малкия кръг така че отпада термостата и разни електрики.
8180 - майстор
Здрасти Хидра,
Консенсус за електрото. :)
Загадката ми е - духа студено от парното и студен радиатор, на усет двигателят излъчваше горещо и на фенерче накакъв лек дим/мараня и мирис на горещо.
Стелката се държеше логично м/у норма и нагоре, до червено не я пуснах - повече спускане имах и падаше до норма, вероятно въздушно охлаждане. :) Вече в Сф. почивах два пъти за 8 км.
Силно ме съмнява нещо по помпата, макар алтернатор, хидравлика (на същия ремък) да си работеха. Климатик няма.
Май някога имах случай да засвири този ремък при блокирала помпа на едно Мицубиши.

pipilica,
Възможно да е имало въздух. Тава ми беше хипотезата и надеждата. Реших, разгеле, излезе на дълъг път, ама не се оправи след доливане. Парното си ми е индикатор от години за проблем, евентуално ледена тапа през зимата (Шкода). Следя го при съмнения, а сега, ако работеше, щях да се прибера без проблем.

Благодаря за вниманието и на двама Ви.
ivanovbg - майстор
Дизел или бензин е колата? Провери тънките маркучета към казанчето отгоре дали са проходими. През тях се самообезвъздушава системата. Според мен, за да долееш 1,5 литра значи имаш теч или я е изхвърлила колата. Запали я на място и загрей докато включи перката като следиш дали всичко ще е нормално. Отначало докъм 60 градуса може да поработи на отворена капачка, за да изхвърли евентуално въздуха. Термостата също е добра насока. Ако не отвори водата в малкия кръг кипва и я изхвърля през капачката. Възможно е и клапана в самата капачка да е заседнал и като загрее колата да изхвърля част от антифриза навън. От антифриза категорично не е.
inspo - майстор
8180 написа:
...След няколко км. колата загрява умерено над нормалното, но нещо леко ми понамирисва. Спирам, моторът умерено горещ, с меки изпарения от мръсотиите по него.
Проверявам водата и доливам ок. !,5л. .....
Подължавам - стрелката започва странни движения, но общо взето е все над нормата. Панрното духа студено. Радиаторът на колата се оказва също студен, водата в норма, налягането в разш. съд също.

- един или два пъти на градско, оттогава се е случвало да загрее леко над нормалното, при добро парно, след което да спадне рязко и временно да изчезне парното, а после всичко да се стабилизира,
8180 написа:
Загадката ми е - духа студено от парното и студен радиатор, на усет двигателят излъчваше горещо и на фенерче накакъв лек дим/мараня и мирис на горещо.
Стелката се държеше логично м/у норма и нагоре, до червено не я пуснах - повече спускане имах и падаше до норма, вероятно въздушно охлаждане. :) Вече в Сф. почивах два пъти за 8 км.
8180 написа:
Силно ме съмнява нещо по помпата


И на мен така ми се струва. Студените парно и радиатор и горещия двигател който си изхвърля охлаждащата течност говорят за липса на циркулация.
От време на време? Ако е възможно провери си помпата дали се върти свободно. Ако се върти, не знам дали има вариант да и са заминали лопатките или да са затлачени...
8180 - майстор
Благодаря,
ivanovbg написа:
Дизел или бензин е колата? Провери тънките маркучета към казанчето отгоре дали са проходими. През тях се самообезвъздушава системата. Според мен, за да долееш 1,5 литра значи имаш теч или я е изхвърлила колата. Запали я на място и загрей докато включи перката като следиш дали всичко ще е нормално. Отначало докъм 60 градуса може да поработи на отворена капачка, за да изхвърли евентуално въздуха. Термостата също е добра насока. Ако не отвори водата в малкия кръг кипва и я изхвърля през капачката. Възможно е и клапана в самата капачка да е заседнал и като загрее колата да изхвърля част от антифриза навън. От антифриза категорично не е.
Колега,
Имаш предвид най-тънкото (преливното) към разш. съд?
Другите (Ф20) - точно там "модвах" с Ф16.
Някой да подскаже къде е датчика за вентилатора. Ако е на радиатора, описаната проверка ще е отрицателна - наблюдавах я снощи. Вентилатор не усетих да включи - радиатора студен - леко хладък в горната част.
П.П. По случайност, след първото доливане, покарах няколко км. до бензиностация с отворена капачка.
Остава май миним. положителна надежда за обезвъздушаването. И нататък помпа, ремък, сервиз, че на улицата няма да стане.

П.П. Бензин 1,8 Джия
Кики - специалист
Подкрепям inspo, най-вероятен проблем в помпата, превъртяла ремъчна шайба в оста или превъртяла турбинка в оста, възможно и износване лопатките на турбинката.
8180 - майстор
Ще епо комплексно - пак е изчезнал литър. На светло се вижда овлажняване по радиатора от средата в дясно да почни на нула вляво. На земята минимално. Може да сълзи и от някое "скрито" съединение. За сервиз съм.
Колега Кики,
Тези превъртели шайба и турбинка лекуват ли се или нова помпа?
Кики - специалист
Радиатора дори и да е протекъл трябва да стопля в даден момент (като отвори термостата), а парното трябва да стопля като позатопли мотора (без значение от състоянието на термостата) , а ти споделяш че са студени дори и при загрял мотор. Остава вероятността да се получава въздушен балон в системата-Иванов е обяснил как се отстранява, или проблем в помпата (липса на циркулация) . Помпата е добре да се сменя с нова, и без това се счита за консуматив. Сега си мисля че при много голям теч от радиатора може да се получава същия ефект - въздушна възглавница не позволяваща добра циркулация на антифриза. Радиатора и той се сменя с нов, не се хващай да го ремонтираш, може и втора употреба след изпитване под налягане към 2 атм.

Тема "Форд ескорт - проблем с охлаждането" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: