Здравейте Колеги,
Уж съм с добър опит със старите автомобили, но днес съм шах.
Потеглям извънградско снощи. Всичко нормално. След десетина км. намалявам парното, останало на мах. от оня ден и става горещо. Карам още 20км., когато настъпвам голямя бутилка от вода, която остава отдолу. Карам 1км. и спирам да я махна, че седи под шоф. седелка. След няколко км. колата загрява умерено над нормалното, но нещо леко ми понамирисва. Спирам, моторът умерено горещ, с меки изпарения от мръсотиите по него.
Проверявам водата и доливам ок. !,5л. Решама, че е съвпадение с настъпената бутилка, а евентуало течът е лек и не съм го забелязал при тръгване, защото беше на трева.
Подължавам - стрелката започва странни движения, но общо взето е все над нормата. Панрното духа студено. Радиаторът на колата се оказва също студен, водата в норма, налягането в разш. съд също. Внимателно се прибрах с няколко почивки.
Допълнение:
- преди месец и нещо правих лека реставрация на рециркулацията заради теч.
- възможно е, тогава да е добавен неподходящ антифриз концентрат (жълт) към евентуално син, към което по принцип не се отнасям сериозно, ама..
Досега не съм открил пробка за пълно източване на системата.
- един или два пъти на градско, оттогава се е случвало да загрее леко над нормалното, при добро парно, след което да спадне рязко и временно да изчезне парното, а после всичко да се стабилизира, което ме насочваше към термостат - очаквах същъто и днес - но не би.
Казвайте накъде да се насоча. Колата по принцип е за брак (92г.), но дотук откъм мотора никакви проблеми - пали, върви, не харчи масло, върши работа. Проби, грешки и сериозни ремонти не са добър избор. Някаква диагностика и дребен ремонт "Направи сам" - допустими.
Благодаря,
Уж съм с добър опит със старите автомобили, но днес съм шах.
Потеглям извънградско снощи. Всичко нормално. След десетина км. намалявам парното, останало на мах. от оня ден и става горещо. Карам още 20км., когато настъпвам голямя бутилка от вода, която остава отдолу. Карам 1км. и спирам да я махна, че седи под шоф. седелка. След няколко км. колата загрява умерено над нормалното, но нещо леко ми понамирисва. Спирам, моторът умерено горещ, с меки изпарения от мръсотиите по него.
Проверявам водата и доливам ок. !,5л. Решама, че е съвпадение с настъпената бутилка, а евентуало течът е лек и не съм го забелязал при тръгване, защото беше на трева.
Подължавам - стрелката започва странни движения, но общо взето е все над нормата. Панрното духа студено. Радиаторът на колата се оказва също студен, водата в норма, налягането в разш. съд също. Внимателно се прибрах с няколко почивки.
Допълнение:
- преди месец и нещо правих лека реставрация на рециркулацията заради теч.
- възможно е, тогава да е добавен неподходящ антифриз концентрат (жълт) към евентуално син, към което по принцип не се отнасям сериозно, ама..

- един или два пъти на градско, оттогава се е случвало да загрее леко над нормалното, при добро парно, след което да спадне рязко и временно да изчезне парното, а после всичко да се стабилизира, което ме насочваше към термостат - очаквах същъто и днес - но не би.
Казвайте накъде да се насоча. Колата по принцип е за брак (92г.), но дотук откъм мотора никакви проблеми - пали, върви, не харчи масло, върши работа. Проби, грешки и сериозни ремонти не са добър избор. Някаква диагностика и дребен ремонт "Направи сам" - допустими.
Благодаря,