• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
schuldiner - майстор
Здравейте!
Днес се наврях някъде, откъдето не трябваше да минавам и разпрах едната гума. Дупка отстрани, влиза ми палецът. Проблемът е, че колата е постоянно 4х4 и доколкото знам не е препоръчително да се менкат произволно гуми. Възможно ли е да се кърпи гумата и/или да се подсигури с вътрешна, за да избегна смяната на комплекта? На една зима са някаква фулда и хич не ми се дават грешни пари за нови четири...
MamaMy - майстор
Иди на вулканизатор. Ще я направят поне за задна да кара. Аз карам с една рязана с нож и то напречно на конците и нямам проблеми.
batkotony - специалист
MamaMy написа:
Иди на вулканизатор. Ще я направят поне за задна да кара. Аз карам с една рязана с нож и то напречно на конците и нямам проблеми.
+1.А междувременно можеш да си търсиш една такава гума...
schuldiner - майстор
Благодаря, поуспокоих се. Значи няма смисъл да се реже вентил и да се слага вътрешна, че то и това не е работа... Щото преди 5-6 години скъсах по подобен начин гума (за майтап на метри от същото място) и гумаджията категорично отказа да я остави само на вулканизиране, та си я доизносвах с вътрешна. Ама друга кола, други майстори, като през цялото време съм й треперил...

ПП Смених зимните с летни и засега не ми се налага да правя нищо, ама като си помислих, че наесен може да се наложи смяна на комплекта, ми призля... Така по бива - ще ходя да ми я кърпят. Някой ден.
MamaMy - майстор
Подготви се от сега и не отлагай. Може и да не стане или да попаднеш на некадърен вулканизатор. В нашия град ме разкараха доста докато намеря точния човек. Той я огледа, обърна я наопаки и отсече "става". Личи си от вън, но почти няма дисбаланс на гумата. Даде и гаранция и ми взе 15 лв само за лепенето. Вътре я е изтънил и е сложил едно парче почти 10х10 см. Прилича на лепенка, ама с груб плат като брезент от вътре.
Chefo77 - майстор
Абе става, ама с голяма обеца на ухото. Следи много внимателно да не се "подуе" срязаното след вулканизацията - тръгне ли, хвърляй.
Имах подобна дилема с една много хубава почти нова гума ... и след хиляди увещания от майстора, че ще стане (и 20 лева в подкрепа на ентусиазма му), я изтраях точно 6 часа на слънце. Започна да се подува.
valqk - специалист
schuldiner написа:
Здравейте!
Днес се наврях някъде, откъдето не трябваше да минавам и разпрах едната гума. Дупка отстрани, влиза ми палецът. Проблемът е, че колата е постоянно 4х4 и доколкото знам не е препоръчително да се менкат произволно гуми. Възможно ли е да се кърпи гумата и/или да се подсигури с вътрешна, за да избегна смяната на комплекта? На една зима са някаква фулда и хич не ми се дават грешни пари за нови четири...
Колега,
при Субару до колкото помня толеранса е към 7, макс. 10мм в грайфера.
Зависи много от системата на задвижване, но предполагам няма да е по-малък.
Скъсана гума отстрани [-X
После да не те търсят на някое дърво, щото се е пръснала в завоя, точно като си решил да покажеш какво може пълноприводното средство... Най-добре си потърси на старо със същия грайфер. Не е невъзможно за намиране.
:weedman:
schuldiner - майстор
ОК, разбрах. Все ще не намеря до есента същата. В краен случай вулканизатор.
milen56 - специалист
Щом са на една зима не са толкова изтъркани,освен, ако не си им врътнал 20 000км.Може спокойно да си купиш една нова и да я замениш.Така съм лепил гума от страни, но с дупка от желязо 6мм.
ArturDent - Почти Безобиден
MamaMy написа:
Ще я направят поне за задна да кара.
Няма задна, няма предна. Нали човека писа 4х4. Наистина не е хубаво да са различни гумите.

schuldiner, не писа к'ъф джипа/колата зацепването. С виско-шайба..., с ограничено припръзване, с 3 диф.-а....
Има значение. На не всички оказва такова влияние различните гуми.
  • 1
  • 2

Тема "как да спася гумите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: