• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
piron45 - майстор
Здравейте, вчера сутринта ми се появи проблем с двигателя на Корсата 1,4/16V, Х14ХЕ. Тръгнах на гости на приятел в Годеч и някъде на околовръстното в София ми светна чека и мотора взе да вдига обороти сам.На сфетофарите като изключа от скорост веднага се възбужда някъде около 3000об./нямам оборотомер/ ориентирам се по звука. Покарах известно време така и понеже не знам от какво е реших в движение да загася мотора /използвах един наклон за всеки случай, че не бях сигурен дали ще запали ако спра/ след 2-3 секунди пак запалих и чека вече не светеше. Направи ми впечатление че бавно изгасна мотора. Номера с чека ми го направи три пъти на отиване и го оправях като гасях двигателя в движение за да не спирам. На баира преди Бучин проход го надух яко за да продуха системата и горе на билото изкочи със 100. По нататък нямаше проблем, но вечерта като си тръгнах пак около София светна чека. Използвах познатата вече тактика и след два чека се прибрах в Самоков. Понеже на Горубляне заредих газ и после не е светвал. На правата след Мечката я издух на 160 и няма проблем, колата си върви нормално и не светна чека, но вдигането на оборотите остава и дори да не е светнал чека. Други забележки няма, температурата си му е нормална, маслото съм го сменял преди три седмици.
Та питането ми е някой дали може да ме насочи къде да търся проблема, че така или иначе ще падне ровене по ДВГ-то. Сам си ровя в колите, не пускам друг. Днес по някое време ще я закача на компа да видя има ли записани грешки и ще споделя. В интерес на истината до сега не съм правил нищо по тая кола 10г от както съм я взел /вече е на 16г/, освен едно чистене на ЕГР и то още като я взех.
profesionalist_wood - майстор
според мен е инжекциона или нерегулирана клапа при стъпковия мотор.
DundyTheCroc - майстор
Проблема за мен е или електрически, или смуче някъде въздух след дроселовата клапа.
inspo - майстор
На мен астрата ми правеше същия проблем с оборотите заради повреден ТПС . Датика за позицията на дроселовата клапа. Не знам обаче при тебе дали има такъв.
egomen66 - майстор
Газовата уредба............ #-o
piron45 - майстор
Проблема за сега е открит. Има един гумен преход съединяващ двете части на смукателния колектор.Точно този гумен преход се оказа прокъсан на едната скоба. Утре ще купя и сменя с нов.
Иначе компа показа грешка Р0505 "Регулиране въздуха на празен ход". Трия грешката и щом запаля колата светва чека и грешката пак излиза. Надявам се като сменя гумата всичко да си дойде на място.
Благодаря на всички отзовали се.
DundyTheCroc - майстор
Предполагам пластмасови смукателни колектори, един уплътнител ли е или по един за всеки цилиндър, ако е последното сменяй всичките.
piron45 - майстор
DundyTheCroc написа:
Предполагам пластмасови смукателни колектори, един уплътнител ли е или по един за всеки цилиндър, ако е последното сменяй всичките.
Колектора е един общ алуминиев и има само едно гумено съединение 5см, което прави връзка между двете части.
hrpankov - специалист
....за гуменото съединение м/у датчика за въздух и колектора ли става въпрос?... интересно как се е прокъсал?
piron45 - майстор
Ами тази гума прави връзка между колектора и дроселовата клапа. Държи се с две скоби та на едната беше прокъсано, стои там от 16г. Днес смених гумата и вече всичко е наред, няма чек и грешка .
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с двигател на Корса" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: