Всички имаме коли, нали ?
kabel96 - специалист
Тия казват че имат успех с 30% повече мощност и 30% по нисък разход на гориво.Реално е новост в двигателите щото за 100 и кусур години нищо съществено по тях не се е променило ама си е още няколко платки дето могат да изгорят лесно.Темата се дъвче отдавна в средите на автото и много фирми пробваха но да видим тези.Да живей парната машина.
https://vimeo.com/145498720
kuger - майстор
Хубава работа, но най-сигурната електроника си е металния вал. Като си помисля, че една нова пиезодюза струва колкото стара кола, не, мерси.
ivanovbg - майстор
Кел файда от 30% икономия, като след първия отказ на електрониката трябва да сменяш мотор за 20 000евро и още 5 за труд.
kuger - майстор
До някъде е добро решение, ще се намалят инерционните маси, ще се облекчи работата на агренажния ремък. Ще може да се избира оптимален цикъл на работа на клапаните според обороти и натоварване.
Но! Тази пуста електроника, дето има мерак да мре, когато най ти трябва....
Все пак в бъдещето ще го видят някои, може да е пробив в автомобилостроенето, но ще е скъпо, много скъпо, поне в началото.
шоп - майстор
Нека поръсаждаваме малко.
Идеята не е нова. Ел. магнитни клапани има от десетки години. От къде ще дойде икономията на 30% гориво и увеличаване на мошността с 30%

Енергията за преодоляване на механичното ( от клапанните пружини ) натоварване си остава. Единствено се спестява разхода от загубите в ангранажното предаване ( верижно или зъбно ) и съпротивлението при търкаляне от лагерите на разпределителният вал. Тези загуби от триене дали отнемат и 1% от мошността на двигателя.

Нещо повече. Руснаците имат разработки на клапани без валове и пружини. Просто има двойнодействаш ел. клапан. Ползата е минималена и не е влязъл в масово производство, защото ефекта му е по-малък от сложността на агрегата.

В момента май няма нищо по-ефективно от двутактовият дизел:-)
DundyTheCroc - майстор
Електро-пневматични клапани се ползват отдавна във F1, там просто при високите обороти друг вариант няма. Икономията предполагам идва от променливо газоразпределение реално на всеки такт, с каквито си искат времена на смукателни и изпускателни клапани. Като цяло технологично, перфектно на хартия, ама като се счупи...
toolegittoquit - майстор
kuger написа:
Но! Тази пуста електроника, дето има мерак да мре, когато най ти трябва....
ECU-то на колата ти как 20 години не е умряло? Те тия коли не са за бедняци като нас. А за Германеца, който си сменя колата на всеки 5 години, като му изтече гаранцията и я праща на такива като нас да си блъскаме главите.
kuger - майстор
toolegittoquit написа:
kuger написа:
Но! Тази пуста електроника, дето има мерак да мре, когато най ти трябва....
ECU-то на колата ти как 20 години не е умряло? Те тия коли не са за бедняци като нас. А за Германеца, който си сменя колата на всеки 5 години, като му изтече гаранцията и я праща на такива като нас да си блъскаме главите.
ECU на стария дизел нямах, беше си най-елементарен предкамерен /да бях ти го продал, щеше да пееш и караш/. Девет години го карах, едни свещи смених само. Кефех се на "спецовете" дето им умряха бензинките у студа. Сегашния ми е на 5 години, още нищо не е умряло по него. Не купувам мъртъвци! Капиш?
toolegittoquit - майстор
kuger написа:
Не купувам мъртъвци! Капиш?
Не ме разбра. Не коментирам нечии автомобили. Говоря, че електрониката не е толкова калпава, поне ако правя сравнение със старите возила. За по-новите - не съм поддържал такова. А лично аз не съм виждал бензинка да не пали зимата, освен ако няма акумулатор.
kuger - майстор
Отклонихме се от темата, но аз ги гледам тия бензинови баракуди, дето лятос са "пушки" всеки ден. Ама като смръзне и са мъртъвци.
А електрониката не е това, що беше, но си иска още.

Тема "Без разпределителни валове." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: