• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
Заглавието може да се стори ,че е много лесно за това което питам , но за мен не е и не мога да се справя,за това се надявам за помощ.

Имам електромотор за чистачки на 12 волта , съветски, монтирал се е на Волга, ЗИЛ и вероятно други съветски коли.
Опитвах с всички кабели които стърчат от него да го включвам , но където и да стигнах до някакво развъртане , то винаги е в една и съща посока.
Искам да го ползвам като задвижващ елемент на една система , като при първо положение да се върти по часовата стрелка и второ положение обратно на часовата стрелка .

Линк за схемата http://s57.radikal.ru/i155/1202/45/b1b2a77084bb.gif

Линк за снимка https://58.img.avito.st/640x480/699893958.jpg



Някой ,който знае ,нека ми обясни какво да направя ,за да постигна обръщането на хода
inspo - майстор
В смисъл когато са завърти от два кабела, после като им размениш + и - пак се върти в същата посока?
shotik - майстор
inspo написа:
В смисъл когато са завърти от два кабела, после като им размениш + и - пак се върти в същата посока?
Да , винаги върти в една посока
todortv - майстор
Тази схема не е за твоя мотор :?
Колко кабела има и какъв цвят?
hasko100 - специалист
Смени местата на четките, другия вариант е по-сложен.Ще потърся подобен мотор и ще снимам. Използвах подобен за отваряне на входна врата.Вече минах на моторчета с постоянен магнит, по-лесно се сменя посоката.
shotik - майстор
hasko100 написа:
Смени местата на четките, другия вариант е по-сложен.Ще потърся подобен мотор и ще снимам. Използвах подобен за отваряне на входна врата.Вече минах на моторчета с постоянен магнит, по-лесно се сменя посоката.
Това имам в момента с редуктор и ниски обороти, а имам и един друг с постоянни магнити за 24 волта , но е с високи обороти ,към 2800 в минута и не мога да го ползвам .

Утре ще снимам елмотора с кабели, но някъде прочетох , че трябва да се измени посока на възбуждащите бобини.А кабелите като гледам по схемата , са за различните скорости .
koveslav - майстор
Трябва да "кръстосаш" поляритета на четкодържателя спрямо статора,за да обърнеш посоката на колекторен двигател.Според устройството е и решението.Размяна на местата на четките(само ако гнездата и на двете са изолирани спрямо маса),завъртане на целия четкодържател спрямо статора,размяна на свързването на изводите на статора-според конструкцията се избира най-лесното решение.
Andri01 - майстор
Има друг номер за смяна на посоката при навит статор. Утре/ живот и здраве/ ще ти пратя схемата...ако слушаш/ т.е.-почерпиш :)/. :partyman:
ivanovbg - майстор
По спомен май едната четка си е директно на корпус.

:partyman:
pipilica - майстор
Ммм не е директно на корпус. Слушай ся имам такива мотори и съм ги направил да въртят в двете посоки, не е лесно но и не е много трудно. разглабяш матора, много внимаваш щото четките са запоени направо на статорната намотка и ако дръпнеш става лошо. Като го разглобиш, режеш четките от статорната намотка, пробиваш корпуса на подходящо място така че да могат да минат през дупката 4 кабела а мое и да направиш две дупки една на статора и една на капачката с четките, двата ги запояваш на статора другите два на четките. После сглобяването е малко зор ма ти си сръчен ще се справиш, малко жокер махни редуктора да имаш достъп до вала на ротора, поставяш ротора в капачката с четките и внимателно почваш да нанизваш статора, ротора ще го държиш с едно тънко шило през горната фтулка и те тека.
После като разменяш кабелите на четките и статора се обръща посоката, нема начин без да го разглобиш, а и ползвай различни цветове кабели ще ти е по-лесно.
Ако има нещо да не си разбрал питай.
  • 1
  • 2

Тема "Обръщане ход на електромотор за чистачки на Волга" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: