Всички имаме коли, нали ?
TACHO - специалист
Здравейте,

Понеже свещите са вече на 40000 км (не правят никакъв проблем), но си мисля, че е време да ги сменя. Обаче не мога да ги развия. Пробвах на топъл мотор, на студен мотор и не става. Извадих бобините на топъл мотор, напръсках WD40 в гнездата, изчаках да изстине напълно с идеята при температурното разширение и свиване смазката да проникне в резбата и пак пробвах, но ключът се усуква, а свещите не помръдват. Страх ме е да не ги скъсам. Дайте акъл как може да стане по друг начин. Ако има значение свещите са 16 мм NGK Iridium.
torbalan - Дървен философ
С пневматичен гайковерт опитвал ли си?
Тия, дето стягат болтовете на джантите с тях?

Как преценяваш, че не правят проблем... Когато бях с бензинов двигател, отначало почна да пали трудно, после почна да гасне... И чак тогава се сетих, че като купих колата ми казаха да сменя свещите...
TACHO - специалист
С пневматичен верт не съм пробвал, защото нямам. Ще ходя на сервиз да пробвам.

Преценявам, че нямам проблем за сега, защото не гасне, пали от раз, има нормален разход и върви като луд.
Но са на не малко километри и затова искам да ги сменя в скоро време.
torbalan - Дървен философ
Питах колега - каза, че по-добре да отидеш на майстор да ги свали.

Шанса да я скъсаш е голям.
batkotony - специалист
Абсолютно рисково е да пробваш да сваляш свещите с гайковерт!!!
Това е най-сигурния начин да скъсаш някоя свещ.Пробвай на топъл мотор,но със сериозен ключ,този щом се огъва най-вероятно не струва.Най-добре е да ползваш дълбока вложка на гедорето и нужното удължение,след това твърдо рамо и ако има нужда-една тръба за увеличаване на усилието.Държи се с едната ръка в оста на въртене,като по този начин се елиминира усукването и евентуалното счупване на свещта,а с другата ръка плавно се увеличава момента,без удар.Пак съществува риск,но това е начина...
Едно време с оловния бензин се натрупваше нагар по частта от резбата,която се подава в горивната камера и този проблем беше широко разпространен...
Успех и пиши какво се получава. :)
П.П. Колкото по-мощен е ключа за развиване-толкова по-добър усет има опериращия в момента на развиване.Със слаб и непрофесионален ключ е направо опасно да се прибягва до такива рискови операции.
VLADO66 - майстор
Не топъл а около 30 гр.- едвам да се усеща като го пипнеш.Развиват се без тласъци а с постоянен напън.
TACHO - специалист
batkotony написа:
Абсолютно рисково е да пробваш да сваляш свещите с гайковерт!!!
Това е най-сигурния начин да скъсаш някоя свещ.Пробвай на топъл мотор,но със сериозен ключ,този щом се огъва най-вероятно не струва.Най-добре е да ползваш дълбока вложка на гедорето и нужното удължение,след това твърдо рамо и ако има нужда-една тръба за увеличаване на усилието.Държи се с едната ръка в оста на въртене,като по този начин се елиминира усукването и евентуалното счупване на свещта,а с другата ръка плавно се увеличава момента,без удар.Пак съществува риск,но това е начина...
Едно време с оловния бензин се натрупваше нагар по частта от резбата,която се подава в горивната камера и този проблем беше широко разпространен...
Успех и пиши какво се получава. :)
П.П. Колкото по-мощен е ключа за развиване-толкова по-добър усет има опериращия в момента на развиване.Със слаб и непрофесионален ключ е направо опасно да се прибягва до такива рискови операции.
Благодаря за обяснението.
Ще си набавя по-сериозен инструмент и ще пробвам така. Преди това мисля да налея още малко смазка в гнездата и да покарам така няколко дни, може пък да има ефект и да се разкиснат. Ще пиша резултата.


На майстор не ми е никакъв проблем да отида, но той няма да развива като на неговата си кола, както аз внимавам, а като на чужда. Стига ми да ми скъса по една свещ на всеки ред цилиндри и след това да свалям две глави на маторя за ремонт. :axe:
Kirilpm - специалист
ВДто не помага,дифтунгите го спират,както са ти казали колегите развиваш на леко загрят двигател за да не се изсипе резбата.Свещ много трудно ще скъсаш,може да счупиш порцелана,но резбата в главата се разваля много лесно.Ползваш шестостенен камък,по възможност нов и качествен за да не хлопа в свещта,та в случай че пак не се развие поне да не я счупиш и да осакатиш колата с един цилиндър,ключ за свещи от магазина въобще недей да ползваш,трябва ти дълъг камък с подходящо удължение и върток 1/2 за да можеш както са те посъветвали едновременно да натискаш и да развиваш.А иридиевите свещи могат да изкарат 100 хиляди километра безгрижно,ако не ти създават проблеми не ги пипай,цената на новите ако взимаш пак иридиеви предполагам,че няма да ти хареса.
infomar
Kirilpm написа:
.....Свещ много трудно ще скъсаш,може да счупиш порцелана,но резбата в главата се разваля много лесно.......

Как можеш да скъсаш резбата :?

Можеш да нараниш ръбовете и, ако ти изтърве ключа, но резбата не разбирам как.. :?
Резбата може да нараниш, когато я навиваш, но при развиване.... моля за обяснение....
Илчо Илиев - майстор
infomar написа:
Kirilpm написа:
.....Свещ много трудно ще скъсаш,може да счупиш порцелана,но резбата в главата се разваля много лесно.......

Как можеш да скъсаш резбата :?

Можеш да нараниш ръбовете и, ако ти изтърве ключа, но резбата не разбирам как.. :?
Резбата може да нараниш, когато я навиваш, но при развиване.... моля за обяснение....
За запалителна свещ наистина си е зор да я скъсаш,но подгревна си е масова практика...
Последна промяна от Илчо Илиев на ср мар 16, 2016 6:11 pm, променено общо 1 път.

Тема "Помощ за развиване на запалителни свещи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: