• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
Lisko - майстор
Здравейте,
Едно приятелче се мъчи с тоя проблем с месеци вече и не може да разбере какво става.
Днес ми звънна да ми каже до къде е стигнал.
Аз също не можах да разбера какво става. За да съм сигурен, повторих историята, както ще ви я разкажа тука и той потвърди, че правилно съм разбрал.
Ето я:

В купето, на тавана има две лампички - едната е при задните седалки а другата при още по-задните (той ги е махнал, но по принцип можело да има още един ред седалки).
Тези две лампички се пускат с една врътка от таблото. При въртене тя засилва плавно подсветката на таблото. Като стигне докрай, ако завъртиш още малко казва цък и таблото светва на макс. Ако завъртиш още малко, казва цък за втори път и горе споменатите лампи в купето светват. Това е на теория. На практика какво става:
- Ако в двете гнезда (или в поне едно от тях) има лампи, при второто "цък" - бушона гори.
- Ако и двете крушки са извадени, бушона не гори, разни други консуматори които са на него си работят нормално (лампи по вратите)

След като изгорил един джоб бушони, моя човек прави следния експеримент - закача крушка вместо бушона. Завърта врътката и на второто цък лампата-бушон светва. Ще кажете - тривиално Уотсън - някоя жица опира на земя, веригата се затваря и "бушона" свети. ДА, ама НЕ! Лампите в купето също светят !!! Естествено по-слабо от нормално и те и лампата-бушон, просто си поделят 12-те волта тъй като са вързани последователно. Как е възможно това ? Идеи ?
Мерси!
dyaneff - майстор
А за какъв автомобил става на въпрос ?
LazarGanev - "Велик майстор"
Казано на цис бъльгарски - някъде има комшулук :)
Lisko - майстор
dyaneff написа:
А за какъв автомобил става на въпрос ?
1997 Chevy Tahoe 4x4
todortv - майстор
Вероятно не слага подходящите лампи и окъсяват във фасонгата. :idea:
Lisko - майстор
И на мен едиствената идея която ми дойде е, че нещо гнило става в гнездата, но тия лампи не могат хем да окъсяват хем да светят.
todortv - майстор
Аз доколкото разбрах, поставени в гнездата не са светвали?
Тези лампи не се димират, а светват на второто цъкване?
Най-добре при свален бушон и монтирана лампа с омметъра директно на плафона...
Приятелчето да даде снимка на цокъла и на лампата.
Lisko - майстор
todortv написа:
Аз доколкото разбрах, поставени в гнездата не са светвали?
Тези лампи не се димират, а светват на второто цъкване?
Най-добре при свален бушон и монтирана лампа с омметъра директно на плафона...
Приятелчето да даде снимка на цокъла и на лампата.
Светят, когато бушона е лампа. Нарочно го подчертах в първоначалното описание, щото това е черешката на тортата. Не се димират.
ivanovbg - майстор
Лесно се оправя. Слагаш вместо предпазителя лампа и я прекарваш до единия плафон - ем свети, ем не гори :wink:
:partyman:
DundyTheCroc - майстор
Явно трябва да се провери целия кабел за плафона, който предполагам е под кората. Какво ще стане ако вместо лампи с жичка сложиш такива с диоди?
  • 1
  • 2

Тема "Бушон в колата гори, не е ясно защо?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: