Здравейте,
Едно приятелче се мъчи с тоя проблем с месеци вече и не може да разбере какво става.
Днес ми звънна да ми каже до къде е стигнал.
Аз също не можах да разбера какво става. За да съм сигурен, повторих историята, както ще ви я разкажа тука и той потвърди, че правилно съм разбрал.
Ето я:
В купето, на тавана има две лампички - едната е при задните седалки а другата при още по-задните (той ги е махнал, но по принцип можело да има още един ред седалки).
Тези две лампички се пускат с една врътка от таблото. При въртене тя засилва плавно подсветката на таблото. Като стигне докрай, ако завъртиш още малко казва цък и таблото светва на макс. Ако завъртиш още малко, казва цък за втори път и горе споменатите лампи в купето светват. Това е на теория. На практика какво става:
- Ако в двете гнезда (или в поне едно от тях) има лампи, при второто "цък" - бушона гори.
- Ако и двете крушки са извадени, бушона не гори, разни други консуматори които са на него си работят нормално (лампи по вратите)
След като изгорил един джоб бушони, моя човек прави следния експеримент - закача крушка вместо бушона. Завърта врътката и на второто цък лампата-бушон светва. Ще кажете - тривиално Уотсън - някоя жица опира на земя, веригата се затваря и "бушона" свети. ДА, ама НЕ! Лампите в купето също светят !!! Естествено по-слабо от нормално и те и лампата-бушон, просто си поделят 12-те волта тъй като са вързани последователно. Как е възможно това ? Идеи ?
Мерси!
Едно приятелче се мъчи с тоя проблем с месеци вече и не може да разбере какво става.
Днес ми звънна да ми каже до къде е стигнал.
Аз също не можах да разбера какво става. За да съм сигурен, повторих историята, както ще ви я разкажа тука и той потвърди, че правилно съм разбрал.
Ето я:
В купето, на тавана има две лампички - едната е при задните седалки а другата при още по-задните (той ги е махнал, но по принцип можело да има още един ред седалки).
Тези две лампички се пускат с една врътка от таблото. При въртене тя засилва плавно подсветката на таблото. Като стигне докрай, ако завъртиш още малко казва цък и таблото светва на макс. Ако завъртиш още малко, казва цък за втори път и горе споменатите лампи в купето светват. Това е на теория. На практика какво става:
- Ако в двете гнезда (или в поне едно от тях) има лампи, при второто "цък" - бушона гори.
- Ако и двете крушки са извадени, бушона не гори, разни други консуматори които са на него си работят нормално (лампи по вратите)
След като изгорил един джоб бушони, моя човек прави следния експеримент - закача крушка вместо бушона. Завърта врътката и на второто цък лампата-бушон светва. Ще кажете - тривиално Уотсън - някоя жица опира на земя, веригата се затваря и "бушона" свети. ДА, ама НЕ! Лампите в купето също светят !!! Естествено по-слабо от нормално и те и лампата-бушон, просто си поделят 12-те волта тъй като са вързани последователно. Как е възможно това ? Идеи ?
Мерси!