Кой печели и кой губи от въвеждането на това правило? В статията тук http://bultimes.com/zashto-malchim-za-k ... rez-denya/ доста подробно се разглежда въпроса.
В извадка от този статия се вижда, че основния мотив за въвеждането/намаляване броя на ПТП и жертви/, не отговаря на истината.
Държава Дневни светлини Инциденти
Испания Не са задължителни Намаление с 13%
Италия Задължителни извън градовете Намаление с 4,3%
Дания и Финландия Задължителни Увеличение с 40%
Швеция Задължителни Увеличение с 7,3%
Полша Задължителни Увеличение с 17,4%
Чехия Задължителни Увеличение с 17 %
Словения Задължителни извън градовете Увеличение с 12 %
В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват:
В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че „светлините нямат статистически значима полза“.
В редица европейски страни дневните светлини са отменени – поради ръст на инцидентите, поради ръст на убитите.
Въведеният текст с промяната в Закона за движението по пътищата не отговаря на европейската директива, която постановява, че в Европейския съюз късите светлини на фаровете трябва да се използват през цялото денонощие независимо от осветеността на пътя.
Лукойл, бюджета, търговците, общините, пътна полиция – всички те печелят, но за чия сметка. За сметка на шофьорите
В извадка от този статия се вижда, че основния мотив за въвеждането/намаляване броя на ПТП и жертви/, не отговаря на истината.
Държава Дневни светлини Инциденти
Испания Не са задължителни Намаление с 13%
Италия Задължителни извън градовете Намаление с 4,3%
Дания и Финландия Задължителни Увеличение с 40%
Швеция Задължителни Увеличение с 7,3%
Полша Задължителни Увеличение с 17,4%
Чехия Задължителни Увеличение с 17 %
Словения Задължителни извън градовете Увеличение с 12 %
В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват:
В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че „светлините нямат статистически значима полза“.
В редица европейски страни дневните светлини са отменени – поради ръст на инцидентите, поради ръст на убитите.
Въведеният текст с промяната в Закона за движението по пътищата не отговаря на европейската директива, която постановява, че в Европейския съюз късите светлини на фаровете трябва да се използват през цялото денонощие независимо от осветеността на пътя.
Лукойл, бюджета, търговците, общините, пътна полиция – всички те печелят, но за чия сметка. За сметка на шофьорите