Всички имаме коли, нали ?
infomar
Може въпросът да е елементарен, но винаги можем да станем за резил :partyman:

Имам два комплекта гуми с джанти - зимни и летни.



Вариант 1: Свалям гумите и ги слагам една над друга както са напомпени, е може да ги измия преди това.

Вариант 2: В гумаджийницата демонтират свалените гуми от джантите и когато отида вкъщи правя проверка на джантите и гумите при спокойна обстановка - измиване, изчистване ръжда, при необходимост боядисване.... и т.н.т.

Необходимо ли е това да се прави ежегодно или през период от 2-3 години.
Напомпени или изпуснати практически съхранявате свалените гуми?

Моля знаещите за мнение...
nikolovvd - майстор
Има стойки за гуми, на които гумите с джантите се нанизват вертикално.
Ако са без джанти ги слагам вертикално една до друга или една до друга на рафт, за да не са директно на цимента в мазето.
Последна промяна от nikolovvd на вт сеп 20, 2016 1:22 pm, променено общо 2 пъти.
Gnus - специалист
Доколкото си спомням, гуми с джанти се съхраняват хоризонтално, а без джанти - вертикално. Ако са с вътрешни, се изпускат наполовина. Важното е да няма светлина и влага.
Последна промяна от Gnus на вт сеп 20, 2016 11:05 am, променено общо 1 път.
Shift - специалист
Закачени по една на шиш на стената /ако са с джантите/.
infomar
Правите ли проверки на джантите и гумите след сезона или преди новият :?
Май излишно ще си намирам работа.
DundyTheCroc - майстор
Гуми на джанти се съхраняват една върху друга, като предварително леко се изпускат, да кажем на 1.8
Гуми без джанти се съхраняват изправени
И в двата случая е добре да е на хладно и без пряка светлина
nikolovvd - майстор
Ето какво намерих в нета.
Когато съхраняваме гумите сами, т.е. не в специализирано за целта място, трябва да обърнем внимание на следното:
Помещението, в което ще съхраняваме гумите си трябва да е прохладно, сухо и тъмно. Не се препоръчва съхранението на гуми да става на открито.
Температурата, при която съхраняваме гумите не трябва да надхвърля стайната темпратура (периодично трябва помещението да се проветрява и да не се допуска гумите да бъдат в съприкосновение с източник на топлина, напр. радиатор).
Гумите трябва да се предпазват от непосредствено влияние на пряка слънчева светлина и озон.
Гумите трябва да се съхраняват по начин без да имат съприкосновение с химически вещества, гориво, разредители или смазочни материали.
Гумите, които се съхраняват заедно с джантите трябва да са с номинално налягане, препоръчвано от производителя на автомобила.
Препоръчва се прилагане на алуминиеви джанти с летните гуми, а стоманени със зимните (това е така, поради факта, че солта има разрушително влияние върху алуминия)
Правила за съхранение на гуми, монтирани на джантите
Забранява се съхранението на колелата във вертикална позиция!
Колелата могат да бъдат съхранявани в хоризонтална позиция (едно върху друго), но трябва да се пренареждат през няколко седмици, за да се избегне изкривяване на най-долната гума.
Джантите могат да висят на куки.


Принципи на съхранение на гумите без джанти
Не трябва да съхранявате гумите в хоризонтална позиция!
Не трябва да окачвате гумите на куки!
Гумите трябва да бъдат складирани във вертикална позиция, да се разместват веднаж на няколко седмици (обръщане на гумата около оста и).
lebendi - специалист
infomar написа:
Правите ли проверки на джантите и гумите след сезона или преди новият :?
Май излишно ще си намирам работа.
По принцип преди всеки сезон трябва да се балансират,но колко ли от нас го правят?
hidrazin - майстор
Аз ги балансирам преди всеки сезон. Тъй де, мързи ме да ги сменям сам и ги товаря в комбито.
После в близката гумаджийница - на 100-200 метра ми е.
ЗА 10 кинта ми ги сменят и правят баланс. Що да се цапам и моря?
:partyman:
keymaker - специалист
lebendi написа:
infomar написа:
Правите ли проверки на джантите и гумите след сезона или преди новият :?
Май излишно ще си намирам работа.
По принцип преди всеки сезон трябва да се балансират,но колко ли от нас го правят?
----------------------------------------------------------
По принцип на нашите пътища след по малко от 100км. пробег има отклонения от порядъка на 20-30гр. на страна.
Преди по дълго пътуване ( софия -пазарджик/пловдив)задължително ги преглеждам( баланс), ама нещо като си платя сам нищо не усещам , май ще трябва да давам колата на някоя комшийка(дето ми е мераклийка) да ми я докарва ,и да си плащаме в натура :lol:
Съханението винаги легнали,ако са на джанти спаднати до около 1 бар. На сезон минават сума "читатели" съхранявали гумите прави ( на протектора/грайфера) и след монтажа гумата има радиално биене и иска 150гр. баланс.

Тема "Как е правилно да съхраняваме свалени автомобилни гуми?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: