• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
Първо докато замислях кога и как да сменям акумулатора на Пасатко първо му светна ламба за зареждане. И както си вървеше започнаха да светват де що имаше ламби по таблото. И докато таблото изгряваше двигателя угасна и Пасатко опусте на пато. :roll: Работата отече като за пътна помощ до сервиз. Оказа се скинат пистов ремик. Причината бе заменена с друг компресор за климата. И пътуването продължи но......
Ламбата за ламбда сондата па светна и колата в сериза отново отседна. Диагностика с комп реши ей тоя чарк да се подмени:
Прикачен файл:
ел-циркул-помпа_Пасат.jpg
ел-циркул-помпа_Пасат.jpg (70.54 KиБ) Видяна 854 пъти

Това било ел.циркулационна помпа. първоначално го помислих за клапан, но като го отворих и видох що е.
Как да проверя дали работи :?
Ротора е постоянен магнит. В буксата има три пина. Вероятно:
1. В корпуса има соленоиди и електроника, които създават въртящо магнитно поле от постоянния ток. Нещо подобно като компютърните вентилатори. Третия пин е за контрол на оборотите или изход за следене на работното състояние на помпата :?
2. Но не изключвам и вероятността в корпуса да има само соленоиди, а променлив ток създаден от външна платка да създава въртящо електромагнитно поле.
При проверка с оммер, не отчетох съпротивление <1000 ома. Или всите соленоиди са прекъснали или 2 точка я драскам :?
Та като му тръгне на Пасатко по сервизи и не сака да държи пътя, се към сервиз го влече :shock:
Последна промяна от kozl на ср мар 15, 2017 7:08 am, променено общо 1 път.
В корпуса не са само соленоиди а има и електроника дето ги управлява.
То и затова няма нищо да измериш на входа.
Пиновете са - + S в зависимост от коя страна ги гледаш.
На някои помпи отзад на буксата ги пише като S е за регулиране на оборотите.
Прикачен файл:
Пасатко.jpg
Пасатко.jpg (59.7 KиБ) Видяна 820 пъти

Вътре е нещо подобно, не точно същото но подобно.
Тя така или иначе е дала фира. Пробвай да я захраниш като на S не подаваш нищо и виж дали ще тръгне.
Ако не тръгне, може да си поиграеш и да я "отхлюпиш" изотзад... :-D

Изображение
:partyman:
Тая какво прави? Създава циркулация на охлаждаща течност известно време след спиране на мотора (имаше такива при старите напомпани мотори на рено) или допълнителна циркулация на ниски обороти :)
пп намерих я: PIERBURG 7.01713.08.0 - WATER PUMP, PARKING HEATER , това не ще да е Пасат'кото на Тинки :)
Последна промяна от zz_stefanov на вт мар 14, 2017 10:03 pm, променено общо 2 пъти.
Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение......оправи си заглавието бе :lol:
gogo7777 написа:Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение......оправи си заглавието бе :lol:

ОК. Готово. Аз го оправих, а ти какво чакаш :?
Пасатко 2008. На Тинки е по-дрът. Не знам за какво е тази помпа. Пасатко има подгрев на антифриза, но като работи подгрева се върти и помпата на двигателя. По съм склонен да приема, че ел.помпата е да охлажда след загасен мотор. Мисля, че по някой път и вентилаторите въртят след загасен двигател. Пък може да има букса за стоянка, но до сега не съм открил подобна.
Предполагам Пасатко е печка, а това чудо върти да се охлажда турбото на ниски обороти или малко след като се спре двигателя.
Да TDI комън рейл и по принцип тези двигатели зимата трудно загряват, та за това едно допълнително у-во за подгряване на антифриза внася веднага некакъв топъл въздух във вентилацията в купето, а отделно помага на двигателя да загрява по-бързо, като директно затопля охлад.течност и допълнително натоварва двигателя, чрез генератора, защото подгрева на антифриза е с ел.нагреватели. Но каква точно е ролята на тази циркулационна помпа не знам. Па даже и не съм гледал къде се намира, но като съдя по дебелината на маркучите ше да е на малкия кръг нейде около маркучите за парното :?
gogo7777 написа:Пасатко се пише с главна буква, както всяко обръщение.....

Нееее. Пасатко е немец, а немците както знаем и свиня да те нарекат, но с главна буква ще ти го напишат! :lol:
DundyTheCroc написа:Предполагам Пасатко е печка, а това чудо върти да се охлажда турбото на ниски обороти или малко след като се спре двигателя.

Точно за това е тази помпа. Охлажда турбото след загасен двигател. Имах същата система на едно дърто Ауди 80, 1,6 ТДИ и това още от далечната 1989-та.
В моя мерцедес има такава помпа и тя се включва когато се натисне бутон "REST".А той може да се включи само при загасен двигател,т.е. ако зимата в студа отидеш до някой магазин,офис и т.н. за 10-20 мин,чрез включването на този бутон купето продължава да ти се отоплява дори и при загасен двигател,ползва се остатъчната топлина на двигателя и единствения вариант да циркулира антифриза в охладителната система е чрез електрическата помпа.Така ,като се качи човек обратно в колата си е топличко.
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”