• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
До каква температура на охлаждащата течност(при изправна система)е безопасно да се експлоатира двигателя?Благодаря на отговорилите!
Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.
Последна промяна от iliya_i на вт юни 13, 2017 8:30 pm, променено общо 1 път.
trollmastera написа:
iliya_i написа:Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.

Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:

Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
Значи двигателя е бензин,1500куб,12клапана,автомобил Хюндай на 20год.Когато пусна вентилаторите принудително-няма проблем(автоматичното вкл.не работи),ако забравя да ги пусна-водата в радиатора ври.Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.На стрелката й нямам доверие.Ще слагам цифров точен термометър.Та въпроса е къде да му настроя сигнала за критична температура.Щото някои хора които карат колата нямат навик да гледат приборите.
iliya_i написа:
trollmastera написа:
iliya_i написа:Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.

Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:

Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.


Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.

Колев, автоматичното включване се регулира от датчик на перката. Смени го и би трябвало всичко да влезе в норми.
Последна промяна от Chefo77 на вт юни 13, 2017 9:26 pm, променено общо 1 път.
Смени датчика на радиатора - този за вентилатора и термостата. Другото е бошлаф.
Chefo77 написа:
iliya_i написа:
trollmastera написа:Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:

Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя. :rock:

За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.


Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.

Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим служебните). Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочел.
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.
iliya_i написа:Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.


Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...
Chefo77 написа:
iliya_i написа:Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.
Чул, че шофьорите говорели, и той барабар Петко с мъжете.


Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...

Чефо, извинявай, помислих, че е оня с двете мнения. А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.
Истината е, че след като веднъш си установил проблем, не трябва да разчиташ на аларми и внимание, а да се отстрани проблема.
trollmastera написа:Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре. :lol:
Надявай се стрелката да те спаси. :partyman: :finga:
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт. :partyman:

trollmastera написа:Много коли имам и километрите ги правя по-бързо от теб! :finga:

Да бе, да. То изобщо не ти личи. Май само ти си вЕрваш.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”