Всички имаме коли, нали ?
Днес на работа се заформи тази тема.Възможно ли е поради запушен катализатор или тапа по изпускателния тракт,ДВГ-то да връща масло в смукателния колектор?
kolev_k написа:Днес на работа се заформи тази тема.Възможно ли е поради запушен катализатор или тапа по изпускателния тракт,ДВГ-то да връща масло в смукателния колектор?

Къде е връзката между катализатор и смукателен колектор?
А износени сегменти обсъдихте ли?
нерде ямбол нерде стамбул както е рекъл народа. При запушен изпускателен тракт първо мисля че ще вземе да губи мощност поради ред причини. Варианта за отдушника на картера и кутията на разпределителните валове, през който се подават за изгаряне маслени пари обсъдихте ли го?
Както и проблем с компресията (компресионни сегменти) или пробойна на бутало. При второто маслото почва да тече през въздушния. А понякога изкача и щеката за маслото.
kolev_k написа:Днес на работа се заформи тази тема.Възможно ли е поради запушен катализатор или тапа по изпускателния тракт,ДВГ-то да връща масло в смукателния колектор?


ДВГ винаги връща масло в смукателните колектори. Де факто той връща картерни газове, богати на маслени пари преди въздушния филтър, но резултатът е посочения.
Но не, не е възможно поради запушен катализатор, да е по-силно замърсен въздушния филтър. Освен ако ауспуха не е заустен в тръбата за свеж въздух :)
Първи заподозрян е PCV клапана както вече са споменали колегите.
Освен картерните газове, ако колата е с турбо, сигурно е повече от нормално въздушния филтър да е омазан с масло. Много зависи и от изпълнението на смукателната система. Примерно на новото Рено Клио 1.2 бензин въздушния филтър е обърнат обратно и е много близо до дросела. Тази седмица смених масло и филтри на 4 такива коли на по около 60 хил км и всичките бяха с омазани с масло въздушни филтри
- Мъжо, колата не пали, сигурно има вода в карбуратора.
- Че ти от кога взе да разбираш от карбуратори?
- Ами колата е в басейна.
На старата кола Форд Скорпио един маркуч отвеждаше маслени пари (не ме питайте от къде, че не помня) в кутията на въздушния филтър, под самия филтъра. В кутията имаше локвичка масло. Тогава забелязах, че на мястото, където тези газове влизат в кутията има място за малко филтърче, което явно трябва да се сменя заедно с въздушния филтър. Та въпросното филтърче беше парче дунапрен, което някой някога е сложил, като неоригинален филтър и беше са разпаднало от маслото.
За предпочитане е ежегодна смяна на въздушния и поленовия филтър или поне на 10 хил. км. поради замърсения въздух, ако искате колата да върви нормално и да не ви смърди на умрели катерички в купето.
Имам спомен, че на баба Жигула картерните газове се пускаха с един маркуч да излизат под двигателя, но тогава никой не мислеше за екология.
nikolovvd написа:Имам спомен, че на баба Жигула картерните газове се пускаха с един маркуч да излизат под двигателя, но тогава никой не мислеше за екология.

А, на Жигулата оригинално също отиваха във въздушния филтър. Това за което говориш беше стандартна гаражна доработка от кварталните майстори, щото като се сдуха много цапа филтъра. :supz:

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”