• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
Lisko - майстор
Сложих по-общо заглавие та ако други имат въпроси да ползват същата тема.

Не знам дали в абсолютно всички коли е така, но в тези които съм видял е:
Топлото духа или в краката, или в ръцете или в прозореца. Има и комбинации -
крака-прозорец, крака-ръце но защо по дяволите няма ръце-прозорец???
Като седне човек сутрин в студената кола, иска да си духне топло на ръцете/лицето,
но направи ли го, трябва да спре към прозореца и тогава той се запотява.
Толкоз ли е сложно???

Отделно, че към крака почти никога не пускам (освен ако са мокри от дъжд), но
това вече е субективно.
kr1100 - майстор
остави на аuto. Не понасям да ми духа горещо в лицето
Последна промяна от kr1100 на чет ное 08, 2018 7:19 pm, променено общо 1 път.
Antonii - специалист
Незнам за какъв автомобил говорите, но на моят (Saab 9-3/2002г) мога да настроя потоците чрез климатроника във всички възможни посоки.
iliya_i - майстор
Може би не си случил на правилният автомобил :-D
То даже и при колите отпреди 30 години го имаше това (поне в моята).
Lisko - майстор
Конкретно го виждам на две коли 2008 и 2006-та година произведени. Врътката с която определяш накъде да духа няма "лице" (аз му викам ръце) и "прозорец" едновременно.
Ще ми е много интересно, който има врътка (не някакви по-модерни решения с тач скрийн например) да направи снимка на врътката, да видя как има едновременно лице и прозорец?
Мерси!

Ама разбира се, че аз не съм случил... дежурния отговор - да накараме питащия да се чувства идиот.

Пуснах сърч и ето първите няколко които намерих:
http://www.newbasecn.com/d/pic/mini-bus ... 0206/2.png
https://hvactutorial.files.wordpress.co ... -panel.jpg
https://i.pinimg.com/originals/d8/99/f0 ... 438282.jpg
https://media.istockphoto.com/photos/ca ... d174778958
https://www.2carpros.com/images/article ... el-432.jpg
https://www.carbusiness.com.au/wp-conte ... ntrols.jpg

Сигурно и тия хора не са случили.
iliya_i - майстор
Те я (от нета за модела):
Изображение
Тия средните решетки на таблото при включен вентилатор духаха винаги към ръцете, лицето или където там са насочени, независимо дали вентимацията е включена към стъклото или краката. Ако искаш да не ти духат, трябваше да затвориш клапата им (врътката между решетките).
Това беше на предишната. Сегашната е с климатроник и винаги е на ауто. Тя си знае работата.
ben84 - специалист
чет ное 08, 2018 8:58 pmLisko написа:
Конкретно го виждам на две коли 2008 и 2006-та година произведени. Врътката с която определяш накъде да духа няма "лице" (аз му викам ръце) и "прозорец" едновременно.
Ще ми е много интересно, който има врътка (не някакви по-модерни решения с тач скрийн например) да направи снимка на врътката, да видя как има едновременно лице и прозорец?
Мерси!
Най простата и евтина система е така.
Едно жило управлява 3 клапи. Лице, крака и стъкло. Когато тази за лице е отворена другите две са затворени. Завърташ копчето и отваряш тази за крака, а затваряш първата. Продължаваш ли да въртиш затваряш втората и отваряш тази за стъклото. Докато въртиш преминаваш през положения, когато две от клапите са в междинно положение. Според мен комбинациите тук не са екстра, а прост ефект.
https://forums.hondabg.com/uploads/mont ... 771709.jpg

Иначе мисля, че на служебните ни VW Кади копчето се въртеше безконечно и можеше да се постави на междинно положение между лице и стъкло.
Не знам как е решено това там, а и не ми се рови баш сега.
:partyman:

ПП. На моята пък задните решетки духат само студено. Така си е модела. Кофти е зимата за пасажерите, щото вече и уплътненията са се скапали и не се затварят плътно. Но такива са ни възможностите. Купуваме евтини коли, които са поне веднъж вече изхвърлени.
Lisko - майстор
чет ное 08, 2018 9:10 pmiliya_i написа:
Тия средните решетки на таблото при включен вентилатор духаха винаги към ръцете, лицето или където там са насочени, независимо дали вентимацията е включена към стъклото или краката. Ако искаш да не ти духат, трябваше да затвориш клапата им (врътката между решетките).
Това беше на предишната. Сегашната е с климатроник и винаги е на ауто. Тя си знае работата.
Картинката потвърждава каквото казах. Това че средните винаги духат е интересно решение, което не съм виждал за съжаление.
Ауто-то отначало ти духа в лицето/ръцете, а после спира само, така ли?
iliya_i - майстор
При Ауто, докато не стопли водата не духа (за да не духа студено). После тръгва горе към лицето и след 1-2 минути прехвърля към краката. Колкото по-голяма е разликата от зададената температура, толкова по-силно духа вентилатора. Има и режим за бързо сушене на стъклото, при който на студена вода пуска и климатика да топли към стъклото и го духа на макс.
чет ное 08, 2018 10:40 pmLisko написа:
Това че средните винаги духат е интересно решение, което не съм виждал за съжаление.
Рено 19 1989 г.
DundyTheCroc - майстор
На Мондеото има отделни бутони за стъкло/лице/крака и на всяко от местата може да се пуска и спира самостоятелно.
  • 1
  • 2

Тема "Защо в колите е така?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: