Всички имаме коли, нали ?
manobg - специалист
Само да спомена, че онзи ден си смених 4-те гуми на колата с импакт-а, не гайковерта, който пускаха наскоро. На последните 2 болта падна батерията. Миналата година м исмениха гумите в сервиз с пневматичен гайковерт. Импакта ги разви и зави без проблеми.
пишман_майстор - специалист
Гайковерта им на ток върши работа, изпробвано на алуминиеви джанти на лек автомобил, стегнати на 12кг миналата година . За тези които нямат компресор , си струва покупката , 80лв е . Под 2 сек. е отвиването на болт. Няма плавни обороти . На звук е подобен на пневматичен. Нямам представа дали ще се справи с по-яко затегнати болтове, ще споделя след два-три дни как се е справил с болтове ( или гайки ) на бус , стегнати при гумаджия.
Прикачен файл:
Без име.png
koveslav - майстор
вт апр 02, 2019 12:51 amfore написа:
Та тия дето пишеха че 25 литров можел, много им здраве...................
С 25 литров компресор с моя гайковерт развивам поне 3-4 гайки на гуми на лека кола и чак тогава компресора включва.Но верта не е лидълски,много е нагоре от него като сила и много по-икономичен като разход на въздух.
Вземи си хубави пневмоинструменти с евтин компресор и ще свършиш работа,докато ако направиш обратното е много съмнително.
fore - майстор
вт апр 02, 2019 9:18 pmkoveslav написа:
вт апр 02, 2019 12:51 amfore написа:
Та тия дето пишеха че 25 литров можел, много им здраве...................
С 25 литров компресор с моя гайковерт развивам поне 3-4 гайки на гуми на лека кола и чак тогава компресора включва.Но верта не е лидълски,много е нагоре от него като сила и много по-икономичен като разход на въздух.
Вземи си хубави пневмоинструменти с евтин компресор и ще свършиш работа,докато ако направиш обратното е много съмнително.
Лидлският двучуков сигурно ще работи на 25 литровият. Аз пробвах едночуковият но с тънкият маркуч, а не с 10мм.

Като цяло едночуковият почва да развива на 50 литровият от 10 до 8 бара. А двучуковият при 6,5 отвива. Като казвам отвиват болтове стягани началото на сезона с гайковерта на гумаджията и после може и да съм притягал с кръстатката поне на Пасата.
На вилата с 25 литровият мъчих на Мерцедеса на предното колело два болта. На него не съм ги минавал с кръстатката, щото жената ходи да и сменят гумите. Нямаше развиване само пляка. После извадих оригиналният ключ от багажника и за да отвия трябваше да скачам с крака отгоре. Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.

Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.
Така че ме съмнява дори и с по дебелият маркуч и с двучуковият да успея да постигна 350- 400 н/м на 25 литровият.

-------------

Така като чета по горе коментарите някой и с винтоверта може да си развиват болтовете на гумите. Ама аз, а и хората ползващи гумаджии караме нормални коли и болтовете на джантите се стягат здраво и си иска после истински гайковерт за развиване.
Някой развиват с импакта, други с аку гайковерта, а скоро и с винтовертите ще почнат сигурно. Бих се обзаложил....... :prayer: :wink:
Мога да кажа само едно по този въпрос - защо гайковерта има ударен режим че и двучуков....... :!:
-------------------
...
Последна промяна от Virtex на ср апр 03, 2019 9:52 am, променено общо 1 път.
Причина: премахната част с заяждане
koveslav - майстор
вт апр 02, 2019 10:10 pmfore написа:
Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.

Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.

-------------

Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
The master - помощник
пет мар 29, 2019 10:51 pmradius написа:
Като стане 50см и аз кося на ръка, ама после 3 дни мускулна треска :lol: . Аз знам че 300 кв.м. са нищо, но час и половина не ми стига, особено ако е по-висока тревата.
Слаб ти е "коловоза" :wink: :-D
Gadnyara - специалист
ср апр 03, 2019 4:50 pmkoveslav написа:
Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
Може ли една конкретна машина, на която сваляте гайка/болт на "полуоска" и с какъв гайковерт го правите с 25л компресор?!
koveslav - майстор
ср апр 03, 2019 7:51 pmGadnyara написа:
Може ли една конкретна машина, на която сваляте гайка/болт на "полуоска" и с какъв гайковерт го правите с 25л компресор?!
Фолксваген Голф,Хюндай Матрикс,Митсубиши Спейс Стар-на първо четене по това се сещам,че се е налагало да се работи нещо спешно отвън на крик,докато е заето в халето.А спешна смяната на гуми на паркинга отпред се е налагало на може би всички марки за които се сетите.Гайковертите са Чикаго CP7748 и Хацет(Хацета е 7-8 годишен и вече не помня модела,но мога да снимам) на 1/2,съответно с 1300 и 1600Nm на развиване.Компресорите са Abac малкия(27л е,да сме точни),а Gys е големия,100л. Компактния верт 400Nm за който споменавам,че често трудно се справя с гайки на гуми,но пък ми е полезен за други неща е Sealey.
fore - майстор
ср апр 03, 2019 4:50 pmkoveslav написа:
вт апр 02, 2019 10:10 pmfore написа:
Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.

Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.

-------------

Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
За съжаление, още веднага изкарах въпросният директен извод на местото на тапата на бутилката. Модела е А1 на Парксаит. Демек първият им прототип........
.................
По спецификации той е с -
8 бара, 1800 вата еднобутален и засмуква 270 л/м. Колко изкарва не се споменава, но би следвало да е 100 л/м.
Аз го повдигнах до 10 бара !
...................
Погледнах и Парксайта- последен модел -50 литровият на 10 бара-
1800 вата и 260 л/м !!! :? Тук даже пада с 10 л/м засмукването. За изходно пак няма нищо.
------------------
Въпросният Енхел - 1800вата - 50/10 еднобуталлен е с 100 л/м изходен дебит по спецификация и 270 л/м входяща. Като на 25 литровият демек.

Значи еднакви са по всичко и двата. И на 50 литровият Енхел и на 25 Парксайт - 100 л/м изходен дебит, а смукат 270 л/м и са с 1800 вата мотор. Само бутилката е два пъти по малка на 25 литровият.
На 25 литровият има директен извод от тапата на бутилката.
Пробвах го с едночуковият, който на 50 литоривият пука болтовете без проблем.
Единствено не взех от София 10мм дебелият маркуч. А го тествах с 8мм от комплекта. И двата са по 10 метра.

Ето защо другият път ще замъкна и двучуковият и 10мм маркуча. Но вече се съмнявам че нещо ще се промени.

25 няма силата нито да върти нито да чука.
batVenci - специалист
Пробвай, според мен, размера на маркуча в случая има голямо значение...

Тема "Правилни методи за развиване на болтове за джанти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: