• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
maxaffey - напреднал
Здравейте, имам една идея та да кажете дали според вас може да се получи.

Бачкам на трактор и всеки ден пътувам до него около час. Почнах да му махам акумулатора вечер, хем да не изчезне, хем ако не бачкам повече от седмица да си го заредя вкъщи, защото трактора мъчно пари когато не е работил по-дълго време а и когото е зима.

Идеята ми е да си направя в колата зарядно за този акумулатор, т. е. да дръпна две жици от акумулатора на колата до багажника и там като си сваля акумулатора от трактора да го включвам паралелно към автомобилния акумулатор. Така по цял ден и без това съм в колата и акумулатора на трактора ми седи в багажника ще си го поддържам зареден.

И двата акумулатора са 12в по 75 ампера.

Според вас дали ще се получи?
ESPACE - майстор
Няма причина да не стане.
kozl - майстор
вт дек 03, 2019 8:24 ammaxaffey написа:
Така по цял ден и без това съм в колата и акумулатора на трактора ми седи в багажника ще си го поддържам зареден.
И двата акумулатора са 12в по 75 ампера.
Според вас дали ще се получи?
Ако си го заредил преди това може и да се получи. Обаче това в заглавието не е ясно дали ще се получи. То и за първия не е сигурно доколко се зарежда в колата, па за втория :?
bycec - специалист
Няколко неща, които не са за подценяване:
1. специални мерки и защита от окъсяване на трасето до втория акумулатор
2. автоматика за управляване на заряда(просто механично свързване е неудачно)
3. при някои съвременни автомобили заряда се управлява от ЕЦУ-то според нуждите
и състоянието на основният акумулатор, което трябва да се има предвид...
plamen6703 - майстор
вт дек 03, 2019 8:24 ammaxaffey написа:
Здравейте, имам една идея та да кажете дали според вас може да се получи.

Бачкам на трактор и всеки ден пътувам до него около час. Почнах да му махам акумулатора вечер, хем да не изчезне, хем ако не бачкам повече от седмица да си го заредя вкъщи, защото трактора мъчно пари когато не е работил по-дълго време а и когото е зима.

Идеята ми е да си направя в колата зарядно за този акумулатор, т. е. да дръпна две жици от акумулатора на колата до багажника и там като си сваля акумулатора от трактора да го включвам паралелно към автомобилния акумулатор. Така по цял ден и без това съм в колата и акумулатора на трактора ми седи в багажника ще си го поддържам зареден.

И двата акумулатора са 12в по 75 ампера.

Според вас дали ще се получи?
Идеята ти не е да си направиш зарядно в колата за втори акумулатор, а идеята ти е как да останеш без акумулатор на колата.
Алтернаторът /има такъв агрегат под капака/ на автомобила какъвто и резерв да има е изчислен да зарежда и поддържа акумулатор необходим за обслужване на системите в автомобила. Разбирай /ако можеш/, че вторият акумулатор ще дойде "малко" в повече и има вероятност / не малка/ алтернатора да не зарежда добре и основният акумулатор на автомобила ти.
При съмнения в горното винаги можеш да се убедиш като пробваш! :partyman:
tihar - напреднал
Колко да "натежи" акумулатор свален от работещ трактор? Все пак няма да е съвсем разреден ако трактора си зарежда нормално. Ще си разнася един кютюк в багажника и толкова.
Друг въпрос е ако акумулаторът не е наред - тогава не е добра идея.
preslav - майстор
Идеята ти е напълно осъществима и няма да имаш никакви проблеми ако ЖИЦИТЕ отиващи до багажника са поне толкова дебели, колкото ЖИЦИТЕ, с които е подсъединен сегашният ти акумулатор (в същност става въпрос само за плюсовия кабел) - имай едно на ум, че стартирайки автомобила си през кабелите на втория акумулатор ще тече ток подобен на този от първия т.е. трябва да осигуриш необходимата квадратура, което не е съвсем лесно, но не е и неизпълнимо. Другото, което също е важно, е да предвидиш защита от обратно свързване иначе следва БУМ с много неприятни последствия.
npace - специалист
По-добре някакъв превключвател, с който да се избира за зареждане или единия, или другия акумулатор.
И дебели жици, щото да няма проблеми при запалване от тракторния. Което по закона на Мърфи ще се случи още първата седмица. :-D
muhala - специалист
Аз бих го вързал с по-тънък кабел например 1мм2 за плюса през 10 ома резистор /5W . Минуса на корпуса.
По-този начин акумулатора няма да се използва при старт. Ще се зарежда по-слабо. Общо взето ще се поддържа в готовност за старт на трактора.
plamen6703 - майстор
Това е опасно на такива сайтове, че ако чете шушумига и току-виж се върже на някоя от глупостите, които се леят и ако само си разсипе акумулатора е добре, ако реши и "подобрения" с резистори да прави може да си опожари автомобила. :partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Зареждане на втори акумулатор в кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: