Всички имаме коли, нали ?
emosms - специалист
Някой правил ли е упражнението?

Боядисване на спирачните апарати (челюстни) и на видимата част от главината.

Трябва ли да е 'термо' боя?

Повърхността е доста груба и мисля да я обезмасля, после да си боядисвам с четка.
lov - майстор
Там масла отдавна няма освен преди да си спрял да си минал през някоя локва. За предпочитане песъкоструйка и след това задължително термоустойчива боя. Може и с телената четка да ги чистиш ама младежките пъпки пъпки после са неизбежни. Не че ще се виждат кой знае колко.Ма кат ти е мерак да си губиш времето те търкай дано ти дойде акъля. :lol:
Antonii - специалист
Най-добър ефект се получава след песъкоструене и прахово боядисване.
Фабрично боядисаните също са прахово боядисани.
emosms - специалист
Гледам разни специализирани спрейове, но съвсем не съм сигурен, че 'стигат за за 4 апарата', в моя случай и главините.
С кирливите спрейчета, ако не боядисваш нещо наистина малко, накрая се оказва че си купил 2, 3, 4, 5 броя... И е жива набутка 😁.

Обаче търся жълт цвят - и не го намирам на кутийка боя.
Освен това, като гледам спецификациите на един производител, за термобоята препоръчват нагряване (30 мин/ 180 градуса примерно), за постигане на обявената устойчивост.

Това няма как да стане. Нищо няма да разглобявам.
На място ще боядисам 2, 3 ръце предните, друг ден 2, 3 ръце задните, за да не ми отнеме цял ден.
С един крик,на двора.

Нито песъкоструй, нито прахово става без разглобяване.

Джантите са тип спица и вътре се вижда.
Количката е симпатична и непретенциозна, брутално син цвят.
Жълтите карантии, които се виждат през джантите, доста ще отворят като акцент.

По неутрален вариант ще е светло сиво, с цвят на грунд.
Ако положа само обикновен сив грунд, ще издържи ли ??
ESPACE - майстор
нед фев 09, 2020 1:35 pmemosms написа:

Количката е симпатична и непретенциозна, брутално син цвят.
Жълтите карантии, които се виждат през джантите, доста ще отворят като акцент.
Лично мнение, но когато видя подобни изпълнения ме напушва такъв смях. Ще и стои като "на свинче - звънче"!
Andri01 - майстор
Тези и други подобни неща "отварят" колата и тя тръгва по бързо. Особена заден спойлер на кола с предно задвижвани. Намаляват изгорелите газове и разхода на гориво. Но е задължително колата да е над 10 годишна. :partyman:
emosms - специалист
Доколкото разбирам, никой изказал се няма идея къде се продава жълта температурна боя (не на спрей), нито знае други детайли - как се нанася ок, ли е само грунд и т.н.

Днес видях един спортен Сеат, спирачните апарати бяха жълти, прахово боядисани със страхотно качество.

Но нямам идея как да ги разглобя, за да ги занеса на прахово, а и ще остана без кола известно време.

Видимата част на главините - също не знам как да разглобя.

Евтина или не, пипната кола става уникална и къстъмизирана.
Модификацията е евтина и не мисля чак толкова крещяща.
Със сигурност ще изглежда по-добре от ръждиво лайнян цвят - както летите джанти (повече дадени "грешни" пари), са по-добре от пластмасовите и тасове
emosms - специалист
Хубаво боядисване ще иска хубава подготовка, което означава разглобяване на спирачните апарати...

Боядисването може да се съчетае със смяна на накладки.
Допълнителни консумативи:

- скоба за отваряне на челюсти, нз точно каква - 10-35 лв
- осигурител за резби - при сглобяване на апарата - 12 лв
- евентуално стойки за кола, да си имам, и да мога да правя по две гуми (1 мост) наведнъж - 40 лв мин.
- стягане на спирачните апарати БЕЗ ключ с динамометрик - ок ли е ?

Разглобяването ще е свързано с отваряне на спирачната хидравлична система - спирачна течност за доливане, или направо смяна.
После обезвъздушаване.

Не знам ще мога ли с телени четки и бормашина да изстържа апаратите без да ги разглобявам, а смяната на накладки и всякакви разглобявания да ги оставя на професионалист.

Жълта термобоя в кутийка още не съм намерил.
Доколкото разбрах, по-тъмните цветове по принцип могат да носят по-големи температури.
Светлите ги дават до 200-250 градуса, и пак е възможна промяна в цвета при нагряване.

На клип в ютюб видях следното приложение:
- термоустойчив грунд (не знам къде продават)
- боя - дококото разбрах НЕ термоустойчива - какъвто си пожелаеш цвят
- термоустойчив лак.

Иначе, 1 спрей няма да ми стигне и за апаратите, и за видимата ръждива част на дисковете.
vitorio83 - специалист
Колата ми отпред е оригинално с 4-ри бутално брембо,заводско беше боядисано в сив цвят,пръснах ги на място с червен спрей за спирачни апарати на dupli-color.Един спрей стига точно за няколко ръце.
vitorio83 - специалист
Ето една снимка

Прикачен файл

20170225_112725_resize_26.jpg

Тема "Боядисване на спирачни апарати" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: