• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
emil_v r - майстор
Искам да питам , дизела го паля студен с подгр. свещи и изчаквам да угасне лампата . Топъл двигателя трябва ли да чакам да угасне лампата на свещите ? Топъл пали от четвърт без подгряване . И второ ,понеже съм само на 1000км , защо да не паля от скорост без стартер ако се наложи? Нали еднакво ще се врътне двиг. и от стартера и от колелата ,,защо ще къса ангр. ремък при палене от скорост ? Благодаря предварително.
velsi - Почетен майстор
Ако колата е истинска би трябвало при топъл двигател изобщо да не светне лампата за подгряване. При мене е така. Колкото до паленето на скорост и аз не съм наясно и мисля, че това за ремъка е по-скоро мит. Може би има някаква идея в по-рязкото завъртане при отпускане на съединителя, но от друга страна пък аз не съм виждал стартер, който да върти плавно.
emil_v r - майстор
velsi написа:
Ако колата е истинска би трябвало при топъл двигател изобщо да не светне лампата за подгряване. При мене е така. Колкото до паленето на скорост и аз не съм наясно и мисля, че това за ремъка е по-скоро мит. Може би има някаква идея в по-рязкото завъртане при отпускане на съединителя, но от друга страна пък аз не съм виждал стартер, който да върти плавно.
И аз така мисля,, даже стсртерът врътва по рязко .Дано се появи някои с по голям опит,да си каже мнението . При мен като че ли при топъл дв. светва по кратко ,утре ще огледам това. Чудя се това "ако колата е истинска " дали да го приема кат открит бунт с/у ОПЕЛ :axe: :barb: Тва е "немска " кола с японски двигател и американски собственик :oможе ли таквиз приказки :supz:
velsi - Почетен майстор
Нямам нищо против когото и да било. Аз също предпочитам немското. Карам Ауди 1.6 TDI При мене тази лампа при топъл двигател не свети. Служебния бус, който карам и е Пежо подгрява винаги....
emil_v r - майстор
Еее,шегичка , и за мен конкр. екземпляр кола , а не търговската марка имат значение , и ауди маи са ги купили G. M. bih iskal да коментираме тенденциите в автомоб. последните 20 год . Напускам форума обаче ,заради тия гадни човечета с бирата. Адски ми се припи бира. Езика ми надебеля , отивам в кухнята. Сега ще отнеса една Леденика , кат маистор 500лева. :prost: чао и наздраве!
jacko - специалист
никой от вас ли не е учил в механотехникум :? стартера, по принцип върти маховика, който е закрепен за коляновиат вал /може и да има и друг вид захващане, нямам идея, не съм завършил техникум/ съотношението обиколка на зъбното колело на стартера/ обиколка на зъбното колело на коляновиат вал, поне на око, според мен е около1:10 или повече или 10 оборота на стартера, правят един оборот на коляновият вал. един оборот на задните гуми сигурно прави 10 оборота на коляновиат вал :) така че си направете сметка, колко десетки пъти по голямо натоварване изпитва двигателя, когато го палите на скорост, а не със стартера. определено съм виждал и късани ремъци, и прескачане на зъби, което е още по-лошо. така че моят съвет е, не палете на скорост, когато акумулаторът и стартерът са изправни! моят нисан е с двоина верига, няма ремък, така че аз мога да си газърея :wink: шега
velsi - Почетен майстор
Малко можем да поспорим....
Какво трябва да се разбира точно под "натоварване"? Въртящ момент, обороти в минута или нещо друго? И какво го "интересува" разпределителния вал кой върти коляновия? Иначе за скъсани ремъци и аз съм чувал, за прескочили зъби също, но досега никой не го е обяснил точно как става. Освен това не си включил в сметките с предавателните числа скоростната кутия. Не е едно и също дали палиш на 1-ва или на 4-та нали? А имаш и съединител, който допълнително обира натоварванията...
Мисля, че не е лошо да доразвием въпроса.
Duke_BG - специалист
jacko написа:
никой от вас ли не е учил в механотехникум :? стартера, по принцип върти маховика, който е закрепен за коляновиат вал /може и да има и друг вид захващане, нямам идея, не съм завършил техникум/ съотношението обиколка на зъбното колело на стартера/ обиколка на зъбното колело на коляновиат вал, поне на око, според мен е около1:10 или повече или 10 оборота на стартера, правят един оборот на коляновият вал. един оборот на задните гуми сигурно прави 10 оборота на коляновиат вал :) така че си направете сметка, колко десетки пъти по голямо натоварване изпитва двигателя, когато го палите на скорост, а не със стартера. определено съм виждал и късани ремъци, и прескачане на зъби, което е още по-лошо. така че моят съвет е, не палете на скорост, когато акумулаторът и стартерът са изправни! моят нисан е с двоина верига, няма ремък, така че аз мога да си газърея :wink: шега
донякъде си прав, но и като се има пред вид че стартера на "нафтовите печки" е и с допълнителен редуктор и особенността на постояннотоковия двигател използван за стартера му : механичната мощност на вала е константа независимо от натоварването му (е то е за сметка на амперите в захранването му, но това е друга тема) не бих казал че "ударът" от стартера е по-малък околкото при теглене с малка скорост на 2-ра или трета и плавно отпускане на съединителя.
Гост
Да допълня по темата , ... вчера при напълно загрял дв. ми угасна дв. от моя неопитност , и веднага по навик го палнах от скорост. запали естествено веднага , и нищо не стана. Според мен от първа ск. развърта по плавно отколкото от стартер . Припомням обаче че не разбирам от дизели , даже сега научих че стартера има редуктор при дизела?
TACHO - специалист
Ех, колеги, кога ли ще свърша с тези мои ремонти да намеря време да ви обясня как стоят нещата с колите.... :wink:
  • 1
  • 2

Тема "подробност при палене?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: