• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
От днес спират дейност пунктовете за технически прегледи, които не са осигурили свързаност на уредите за измерване със системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Ефектът не закъсня:

Безброй бензинови коли не могат да минат преглед

Автомобилите с дизеловите двигатели безпроблемно минават, докато тези с бензинови мотори не могат да покрият нормите за CO2.
Това за сега е реалното. Очаквам кога ще "измаганят" системата на държавно ниво за да могат да минават и бензинките.
Да уточня - не говоря пунктовете да правят правят измами а да е на държавно ниво.
Сега очаквам да "барнат" софтуера така, че бензинките да минават а дизелите да станат лоши, много лоши... :lol:
:partyman:
MamaMy - майстор
Според мен това е много по-вярната ситуация. Дизела замърсява по-малко. За да стане масларка трябва толкова да е закъсал с компресията, че да е спрял да пали.
bigdragon - майстор
За протокола:

При ГТП се контролира СО, а не СО2.
Едното е отровно, другото е основен
продукт при изгаряне на въглеродни
горива, правите го и вие при метаболизма.

Но толкава могат журналистите и някои,
които ги цитират безкритично...
kozl - майстор
За реалната ситуация не може да се съди по статията от първия пост.
Мен са ме връщали от преглед в КАТ за превишена норма на изгорели газове на Лада 1500S, във времената, когато на МПС-та с двутактови двигатели изобщо не мереха изгорелите газове, щот немало норми за тех #-o

Са дали нормите са диференцирани според модела :?
Или пак неква тъпотия на 2 норми - дизел/бензин :?

Аз като придобих Пежо 305 атмосферен дизел и по некакви швакливи норми в общината ми треснаха данък МПС като за двигател 180 конски сили :shock:
А реално двигателя е м-у 60 и 70 к.с.

Са мноо ми е интересно на хибридите как шъ им замерват гъзовете, а на електричките дека шъ им го пъхат :-D
colyo - специалист
Хубавите газоанализатори мерят 6 параметъра, включително СО и СО2: НС, NOx, О2 и 6-тото го забравих (май беше отделно ланда)
Последна промяна от colyo на вт юли 23, 2024 8:16 am, променено общо 1 път.
colyo - специалист
вт юли 23, 2024 7:54 ambigdragon написа:
За протокола:

При ГТП се контролира СО, а не СО2.
Едното е отровно, другото е основен
продукт при изгаряне на въглеродни
горива, правите го и вие при метаболизма.

Но толкава могат журналистите и някои,
които ги цитират безкритично...
Хубавите газоанализатори мерят 6 параметъра, включително СО и СО2: НС, NOx, О2 и 6-тото го забравих (май беше отделно ланда)
stst - помощник
Не разбирам, защо на ГТП не успяват да мерят данните от бензиновите автомобили.
По темата има много въпроси, на които няма адекватен отговор.
Впрочем, ваденката ЕКО стикер още ли я слагат?
Наскоро я обявиха за незаконна. Но от тук изниква въпросът, поставянето на ваденката ли е проблем, или начинът за нейното определяне (категория) и поставянето и.
Като обобщение, еко-оценката е една пародия, фиктивна дейност. Грешна и най-важното, несправедлива методология оценяваща влиянието на кое да е МПС върху околната среда и хората.
colyo - специалист
Преди 2 седмици минах преглед и вече не слагат стикер ЕКО, за сметка на това ме обръснаха 90 лв. Момчетата ми обясниха, че от тук нататък показателите от газоанализа отиват в софия и от там централния компютър ще казва минаваш ли или не минаваш.
kozl - майстор
вт юли 23, 2024 8:14 amcolyo написа:
Хубавите газоанализатори мерят 6 параметъра, включително СО и СО2: НС, NOx, О2 и 6-тото го забравих (май беше отделно ланда)
Хубавите гъзоаналнореализатори не мерят, а показват, че гъзовете са в нормите :lachtot:
bigdragon - майстор
Някой скочи на амбразурта, преди да
омисли разликата между "мери" (измерва)
и "контролира". При второто има норма,
ниво, което не е позволено да се надвишава.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: