Здравейте,
изцяло в духа на този форум ще постна малко полезно инфо за да си спестите ходене на сервиз/майстор за тази на пръв поглед не лесна манипулация. Първоначално търсих помощ от някой който се е пробвал да сменя този датчик, но никой не откликна. Така че се порових колкото можах из всичко което нета може да предложи, престраших се...и най-накрая си го смених:
Набавих си предварително 1,5 литра антифриз G12+, въпросния датчик, дестилирана вода, малко парцали и инструментариум. Първата стъпка в борбата за стигане до въпросния датчик е да се снеме така наречения oil breather filter. Това на немски звучи като: Kurbelgehäuseentlüftung не знам обаче дали точното му название на бг е маслен отдушник. Оказах се малко неподготвен че не бях взел клещи, но се оказа че и с обикновена отвертка става. Оттам се отваря малко повече пространство към датчика, въпреки че като цяло си е на неудобно за работа място. Не ми се снемаше oil breather filter-a изцяло та се налагаше да се подпира на една страна за да не пречи за достъп до датчика. Пристъпих директно към изваждане на целия датчик като издърпах "C" скобата - става и на ръка (ако е заяла повече - отново с плоска отвертка). И тук имаше малко изненада. В повечето форуми пишат че се очаква да изтече около 0.5л антифриз, но количеството беше към литър и половина. Ако успеете да затапите отвора с нещо естествено фирата ще е по-малко. След като датчика вече е изваден отделете буксата от него с плоска отвертка с по тесен връх. Разгледайте добре новия датчик - от едната страна на пластмасовия копрус на датчика има контра, която не позволява на буксата да излезе произволно - освободете частта на буксата блокирана от тази контра за да отделите най-лесно стария датчик от буксата. Ще забележите, че буксата и контакта на датчика имат специфична тунелообразна форма, които не позволяват да ги включите погрешно. Когато включите новия датчик към буксата трябва да се чуе специфично кликване от законтрянето. При поставяне на новия датчик можете да ползвате и стария "О" ринг уплътнител в зависимост от състоянието му. Мен лично ми се стори че стария дори е по дебел от този който ми дадоха с новата част, аз обаче сложих новия уплътнител. Следва малко борба със "С" скобата която влиза в една единствена посока - отдолу нагоре. Ще видите 2 малки канала където трябва да попадне скобата - единия е доста по дълъг от другия, аз първоначално изобщо не забелязах наличието на малък шлиц и доста се мъчих докато поставях "С" скобата обратно на мястото й - така или иначе си влезе. Забърках смес дестилирана вода към антифриз 1:1 в шише от минерална вода като гърлото използвах за фуния - и както казах по горе до максимума побра още 1,5 литра.
теста на новия датчик стана при следните условия: градско каране около 1 час при което спирах двигателя общо около 7-8 пъти. Първоначално стрелката не отдели от нулата около 10 минути при което започнах сериозно да се съмнявам в успеха на начинанието, след това (понеже карах бавно и на висока скорост) отлепи до около първите деления, след което когато подкарах колата с по-висока скорост и по-високи обороти стрелката започна да се придвижва по бързо към 90-те градуса и закова там окончателно. От това което се зарадвах най-много е че след поредно палене на все още топъл двигател стрелката веднага отчиташе някаква температура и нито веднъж не тръгваше да се движи в произволна посока както преди.
За troubleshoot-ване съветвам първо да се мине една диагностика на VAG-COM за да се види каква точно грешка ще се покаже. Добре е да се провери дали има влага в областта на куплунга/клемите (ако може да отдели куплунга от датчика). Ако няма видими следи от влага или проблеми по кабелите тогава най-вероятно проблема си е само в датчика.
След като изчетох доста по немските форуми оставам с впечатлението че този проблем с датчика засяга най-много определени години и най-много се среща при VW Polo. За сведение стария ми датчик носи следната информация на себе си:
ELTH 12V-140 max, 40-98 (предполагам 40та седмица на 98 година) и следния парт номер: 078 919 501C.
Ето номерата на частите:
059-919-501-A: Температурен датчик
(новия номер който измества 078 919 501C)
N-903-168-02: гумено уплътнение
032-121-142: "С" скоба
Грешката която изчитах при мен беше:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
симптоми: стрелката за температурата не отлепяше дори след часове шофиране. Най-често беше в изходно положение и все по рядко показваше 90, като веднага след това падаше бързо пак до долу. След като проблема се отстрани разхода на гориво трябва да се намали (дори и с много малко) тъй като една от стойностите които взима ECU-то (Engine Control Unit) е именно от този датчик G62, когато информацията от него е недостоверна, ECU-то ползва заводски зададените резервни стойности.
На тези снимки е стария ми датчик: 078 919 501C
и гуменото уплътнение: N-903-168-02
Вижда се добре формата на контакта на датчика и клемите обозначени с А, B, С и D







а тук една снимка в по-общ план и друга на oil breather filter-a точно под който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без някаква предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат.


изцяло в духа на този форум ще постна малко полезно инфо за да си спестите ходене на сервиз/майстор за тази на пръв поглед не лесна манипулация. Първоначално търсих помощ от някой който се е пробвал да сменя този датчик, но никой не откликна. Така че се порових колкото можах из всичко което нета може да предложи, престраших се...и най-накрая си го смених:
Набавих си предварително 1,5 литра антифриз G12+, въпросния датчик, дестилирана вода, малко парцали и инструментариум. Първата стъпка в борбата за стигане до въпросния датчик е да се снеме така наречения oil breather filter. Това на немски звучи като: Kurbelgehäuseentlüftung не знам обаче дали точното му название на бг е маслен отдушник. Оказах се малко неподготвен че не бях взел клещи, но се оказа че и с обикновена отвертка става. Оттам се отваря малко повече пространство към датчика, въпреки че като цяло си е на неудобно за работа място. Не ми се снемаше oil breather filter-a изцяло та се налагаше да се подпира на една страна за да не пречи за достъп до датчика. Пристъпих директно към изваждане на целия датчик като издърпах "C" скобата - става и на ръка (ако е заяла повече - отново с плоска отвертка). И тук имаше малко изненада. В повечето форуми пишат че се очаква да изтече около 0.5л антифриз, но количеството беше към литър и половина. Ако успеете да затапите отвора с нещо естествено фирата ще е по-малко. След като датчика вече е изваден отделете буксата от него с плоска отвертка с по тесен връх. Разгледайте добре новия датчик - от едната страна на пластмасовия копрус на датчика има контра, която не позволява на буксата да излезе произволно - освободете частта на буксата блокирана от тази контра за да отделите най-лесно стария датчик от буксата. Ще забележите, че буксата и контакта на датчика имат специфична тунелообразна форма, които не позволяват да ги включите погрешно. Когато включите новия датчик към буксата трябва да се чуе специфично кликване от законтрянето. При поставяне на новия датчик можете да ползвате и стария "О" ринг уплътнител в зависимост от състоянието му. Мен лично ми се стори че стария дори е по дебел от този който ми дадоха с новата част, аз обаче сложих новия уплътнител. Следва малко борба със "С" скобата която влиза в една единствена посока - отдолу нагоре. Ще видите 2 малки канала където трябва да попадне скобата - единия е доста по дълъг от другия, аз първоначално изобщо не забелязах наличието на малък шлиц и доста се мъчих докато поставях "С" скобата обратно на мястото й - така или иначе си влезе. Забърках смес дестилирана вода към антифриз 1:1 в шише от минерална вода като гърлото използвах за фуния - и както казах по горе до максимума побра още 1,5 литра.
теста на новия датчик стана при следните условия: градско каране около 1 час при което спирах двигателя общо около 7-8 пъти. Първоначално стрелката не отдели от нулата около 10 минути при което започнах сериозно да се съмнявам в успеха на начинанието, след това (понеже карах бавно и на висока скорост) отлепи до около първите деления, след което когато подкарах колата с по-висока скорост и по-високи обороти стрелката започна да се придвижва по бързо към 90-те градуса и закова там окончателно. От това което се зарадвах най-много е че след поредно палене на все още топъл двигател стрелката веднага отчиташе някаква температура и нито веднъж не тръгваше да се движи в произволна посока както преди.
За troubleshoot-ване съветвам първо да се мине една диагностика на VAG-COM за да се види каква точно грешка ще се покаже. Добре е да се провери дали има влага в областта на куплунга/клемите (ако може да отдели куплунга от датчика). Ако няма видими следи от влага или проблеми по кабелите тогава най-вероятно проблема си е само в датчика.
След като изчетох доста по немските форуми оставам с впечатлението че този проблем с датчика засяга най-много определени години и най-много се среща при VW Polo. За сведение стария ми датчик носи следната информация на себе си:
ELTH 12V-140 max, 40-98 (предполагам 40та седмица на 98 година) и следния парт номер: 078 919 501C.
Ето номерата на частите:
059-919-501-A: Температурен датчик
(новия номер който измества 078 919 501C)
N-903-168-02: гумено уплътнение
032-121-142: "С" скоба
Грешката която изчитах при мен беше:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
симптоми: стрелката за температурата не отлепяше дори след часове шофиране. Най-често беше в изходно положение и все по рядко показваше 90, като веднага след това падаше бързо пак до долу. След като проблема се отстрани разхода на гориво трябва да се намали (дори и с много малко) тъй като една от стойностите които взима ECU-то (Engine Control Unit) е именно от този датчик G62, когато информацията от него е недостоверна, ECU-то ползва заводски зададените резервни стойности.
На тези снимки е стария ми датчик: 078 919 501C
и гуменото уплътнение: N-903-168-02
Вижда се добре формата на контакта на датчика и клемите обозначени с А, B, С и D
а тук една снимка в по-общ план и друга на oil breather filter-a точно под който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без някаква предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат.