• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Има много интересни линкове, нека ги споделим.
inspo - майстор
Тани
Объркал си се нещо с постовете. Досега бях писал един път в тази тема, а сега ми е вторият.

Колкото до написаното от schuldiner, ами и на мен не ми се спори. Просто това ми е мнението.
И все пак ще се обоснова. Твърдението което не ми хареса беше :
schuldiner написа:
.... Кво са виновни производителите?...........щото потребителската култура, макар и по различен начин, пак е ужасяващо ниска. Бе, направо липсва, какво да се лъжем...
Какво ще ти помогне потребителската култура, когато са ти "сложили шапката" в даден продукт? Както в случая с принтера. Той не спира да работи защото си купил евтин принтер поради ниските си потребителски критерии, а защото му е заложено в чипа. Същото е и за крушките които са направени нарочно да горят по рано.
Кой е виновен за това?
Илиян Илиев™ - майстор
Прав е инспо. И в петте части на клипа се говори само за неговата правота. Ако случайно някой е забелязал в клипа не се прави съпоставка между качествени стоки и евтини боклуци. Казва се, че изобщо няма качествени стоки, за което е виновен производителя.

Спомена се нещо за разни лед крушки на филипс, което на фона на останалото прозвуча като неуместна реклама.
Тани - модератор
Така е ! БИЛО е вярно! Но сега вече ситуацията се промени драстично и потребителя отново има думата . Братята китайци не зачитат картели, патенти и темподобни и произвеждат кой каквото им поръча - от абсурдно ниска цена (понякога се чудя как са си платили дори пътните до тук) до абсолютно високо качество (абсолютно копие на оригинала в общия случай :lol: )

От друга страна балона с постоянния икономически ръст не може да се надува безкрайно и преди няколко години се спука. Много компании фалираха и сега е момента за промяна на тези които искат да останат!
На фона на кризата потребителите също останаха без финансиране и сега е момента да се промени модела на пазаруване - да се изкорени модела на консуматор и да се пазарува не по навик , а при необходимост! В момента така е променено мисленето на потребителя , че никакви картели не са необходими - избира се най-евтиното с презумцията , че като се счупи ще си вземеш ново! В повечето случай не се прави сметка в дългосрочен план!
Нека дам пример от филма - представете си , че завода на Нарва в който са произведени тези крушки с дългия живот не ги е произвел и се опитва да ги пласира преди 20 години , а преди 20 дни. Сигурен съм , че вече в нашия форум щяхме да сме говорили за тях. Благодарение на Интернет пазара вече е в световен мащаб и революционните идеи се разпространяват за дни!
ДА ! Най-вероятно някоя голяма компания ще ги купи , но потребителя вече ще търси дълготрайните крушки, а и междувременно братята китайци и конкурентните компании няма да са спели :) ! Не знам дали във филма за които пуснах линк по-горе или в друг подобен беше описан случай с производител на екологично чисто мляко. След като са си извоювали място на пазара са били купени от Данон, като марката е запазена и производството е запазено екологично чисто . Даваха се и други примери с големи компании и факта , че потребителите диктуват пазара.

Според мен основния проблем е , че ни е втълпено, че евтино и качествено са две несъвместими понятия. Това всъщност не е така - просто е пазарен трик за консуматори и колкото повече влизат в капана , толкова повече се затяга примката около шията ни!Ако никой не купува евтините боклуци , това ще е достатъчно да фалират производителите им или да променят стратегията си. В момента обаче няма защо да я променят , защото е най-печелившата на пазара и за съжаление производителите на качествени стоки СА ПРИНУДЕНИ от нас потребителите да свалят цените и съответно да намалят качеството , за да може отново да си купим СКОРО техния продукт , че да не фалират!

Ако в магазина вместо "кое е най евтиното" питаме "кое ще е най-добре като цена/качество в дългосрочен план" ще се промени и политиката на производителите. Те отдавна имат технологиите повярвайте!
Илиян Илиев™ - майстор
Може ли пример за качествена стока? Демек такава, която не е направена по метода на предвиденото остаряване, пък била тя и скъпа.
Тани - модератор
Илиянски, говоря за тенденцията! Накъде сме тръгнали! Прочети цитатите от филма по-горе! Когато започнем да си купуваме клещи Книпекс или поне да спрем да купуваме Топ мастър , за да оцелеят ще трябва да започнат да работят по-качествено. Почти съм сигурем , че ако пожелаят ще могат да се доближат до Книпекс на маалко по-висока цена от сегашните си боклуци. Книпекс ще повишат и те качеството за да отговаря на цената и т.н. За съжаление в момента тенденцията е точно обратната! Книпекс за да оцелеят ще трябва да продават ментета! Ако сега едни техни клещи струват 50 лв. и са вечни , а себестойността им е 5 лв , то те могат да си позволят да продават 20-30 пъти по-малко продукция , но да задържат качеството! Ако бутнат цената обаче ще трябва да се увеличи броя на продажбите , а това няма как да стане , ако стоката не се чупи! Затова си помислете следващия път като купувате нещо! Нека да не е най- евтиното. Давате грешни сигнали на пазара! Не е хубаво и да е най-скъпото!
velsi - Почетен майстор
Илиян Илиев™ написа:
Може ли пример за качествена стока? Демек такава, която не е направена по метода на предвиденото остаряване, пък била тя и скъпа.
За съжаление в днешно време все по трудно се намира такава стока, пък дори и само за пример. Повечето се намират в старото производство. Аз например имам хладилник AEG, който съм купувал някъде около 1998 година, втора употреба. Произведен е незнайно кога, но продължава да работи безпроблемно и до ден днешен.
Въпреки това, примера на Тани с клещите ми подсказа малко. Ето ти съвременен продукт, произведен противно на логиката за планирано остаряване. Гаранция - 25 години! При това фирмата съвсем не се оплаква от липса на продажби.

Прикачен файл

tool 001.jpg

Прикачен файл

tool 002.jpg
Илиян Илиев™ - майстор
Пример за съвременна стока исках, като това с чикията.

Иначе книпекса изобщо не са вечни. Баджанака редовно дава по 20 евро за цигански клещи и след месец хайде нови. И каприол са същите.
schuldiner - майстор
Илияне, ти сериозно ли? Ами виж си хобито, в риболовните стоки има всичко: и аутсорсинг, и стогодишни традиции, и високи технологии, и самоделни приспособления... цени за лаици, среден клас, висок клас, поръчкови изпълнения... Влез и питай в някой от вашите магазини на кои стоки дават доживотна гаранция и колко е гаранцията на комплект пръчка с машинка за 5 евро.
Забравих, питай също защо продават боклуци и дали случайно основният им оборот не е от тях.
inspo - майстор
Какви поръчкови пръчки и пръчки за 5 евро съпоставяш.
Тук не става въпрос за разлики в качество и цена.
schuldiner написа:
..... клиентите/купувачите сами си го търсят! Кво са виновни производителите?.....
Какво си търсят куповачите? Принтер с чип който да се развали по график - може би? Нищо, че иначе би работил много по дълго.
Това си е чисто мошенничество и потребителя няма вина за него!
schuldiner - майстор
Ми точно това си просят!
Продава си Epson готините принтери по 500 долара нормалните и 2000 професионалните, а идва някакъв дръпнат Чо и вика "аз ще ти го шитна на 50 почти същия". Ама нито е харчил за разработки, нито е инвестирал в обучение, в социални програми, просто цъфва и почва да се конкурира. А клиента не го еб.е - иска евтинко, не го интересува какво ще стане утре... Производителят или трябва да се състезава с китайчето, или да го отреже от пазара. Последното по различни причини вече е невъзможно. И кво става - аутсорсинг и нискобюджетни предложения, щото инак не се оцелява. Клиентът е доволен - Epson за 85 долара (е, все пак заради марката 15-20 кинта се прежалват, няма да се излагаме пред хората я!). Скоро пък не е доволен, щото машината била програмирана да се скапе. После не бил виновен! Сигурно очаква докато купува ментерлъци, качественият производител сън да не го лови да измисля начини да продава перфектно качество на цената, която потребителят си и намислил... И все пак стигнахме до цената - "колко пари сте склонен да похарчите?" е най-най-обикновен въпрос. Отговорът определя предложението, търсенето определя предлагането (платежоспособното търсене). Да си мислиш, че купуваш "на далавера" не е далавера, ама кой ти гледа толкоз напред...

Най-общо казано, рекламата манипулира търсенето, а политиката ограничава/коригира манипулациите (или пък ги стимулира - държави различни). Възможно е производител/търговец умишлено да заблуждава клиентите си, но така или иначе клиентът по презумпция е свободен в избора си - може да е подведен, да е само съучастник, но съвсем невинен не е. Все пак плащат му в пари и той ги харчи по свое усмотрение, не му плащат в принтери от определена марка и модел.

ПП аз, туй, икономическите теории... може и да ги бъркам, не са ми силата. От реклама и психарии (поведенчески модели) уж повече разбирам, ама съм си лаик... Няма да те занимавам с подробности и, с извинение, малко хамалски ще го обясня, но за да експлоатираш нечия доверчивост, първо трябва да накараш човека да ти се довери. Информацията е обективно понятие - кой как я предава или възприема, не променя същността й. Така че, ако има грешка, то тя е в доверяването на неподходящ противник ("противник" по Теория на игрите). Тогава губиш. Хубавото е, че с времето и двете страни еволюират - доверчивите (склонните към сътрудничество, така да се каже "социалните типове") към по-задълбочено анализиране на информацията, а експлоатиращите - към приспособяване и съобразяване с новите условия, т.е. пак някакъв вид социално поведение. Доколкото разбирам, теоретично се доказва, че тази игра доверяване/експлоатация в крайна сметка поражда положителен за обществото резултат.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Купи -хвърли -купи .или защо няма дълготрайна стока" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: