Различните акумулаторни елементи имат различни режими на зарядка.
В случая явно се пита за оловни (автомобилни) акумулатори, при които е прието зарядния ток да е около 1/10 от капацитета на самия акумулатор, т.е. ако ще се зарежда 65А/h батерия, номиналния ток трябва да е 6.5А
Принципно трябва да е пулсиращ, за да се намали сулфатизацията на клетките, както и е желателно да е изградена схема за цикли зарядка-разрядка, но това без специализирана електроника не става.
Напрежението на зареждане не трябва да надвишава 14.4V за да не изври водата, което и рязко скъсява срока на експлоатация. Долива се само чиста, дестилирана вода.
Лошото е, че акумулаторите, които се ползват през последните години не търпят презарядка, както старите едновремешни.
Ако ще се зареждат сухи херметични акумулатори (вътре елекролита е гел), то тогава изискванията към зарядното са още по-строги.
Всичко това го пиша, защото почти всяко устройство имащо зареждащи функции може да свърши някаква работа, но друг е въпроса доколко ефективно и как се отрязява това на живота на акумулатора.
В случая явно се пита за оловни (автомобилни) акумулатори, при които е прието зарядния ток да е около 1/10 от капацитета на самия акумулатор, т.е. ако ще се зарежда 65А/h батерия, номиналния ток трябва да е 6.5А
Принципно трябва да е пулсиращ, за да се намали сулфатизацията на клетките, както и е желателно да е изградена схема за цикли зарядка-разрядка, но това без специализирана електроника не става.
Напрежението на зареждане не трябва да надвишава 14.4V за да не изври водата, което и рязко скъсява срока на експлоатация. Долива се само чиста, дестилирана вода.
Лошото е, че акумулаторите, които се ползват през последните години не търпят презарядка, както старите едновремешни.
Ако ще се зареждат сухи херметични акумулатори (вътре елекролита е гел), то тогава изискванията към зарядното са още по-строги.
Всичко това го пиша, защото почти всяко устройство имащо зареждащи функции може да свърши някаква работа, но друг е въпроса доколко ефективно и как се отрязява това на живота на акумулатора.