От мобилни телефони до цифрови камери
Biso - специалист
Различните акумулаторни елементи имат различни режими на зарядка.
В случая явно се пита за оловни (автомобилни) акумулатори, при които е прието зарядния ток да е около 1/10 от капацитета на самия акумулатор, т.е. ако ще се зарежда 65А/h батерия, номиналния ток трябва да е 6.5А
Принципно трябва да е пулсиращ, за да се намали сулфатизацията на клетките, както и е желателно да е изградена схема за цикли зарядка-разрядка, но това без специализирана електроника не става.
Напрежението на зареждане не трябва да надвишава 14.4V за да не изври водата, което и рязко скъсява срока на експлоатация. Долива се само чиста, дестилирана вода.
Лошото е, че акумулаторите, които се ползват през последните години не търпят презарядка, както старите едновремешни.

Ако ще се зареждат сухи херметични акумулатори (вътре елекролита е гел), то тогава изискванията към зарядното са още по-строги.

Всичко това го пиша, защото почти всяко устройство имащо зареждащи функции може да свърши някаква работа, но друг е въпроса доколко ефективно и как се отрязява това на живота на акумулатора.
kaltchevmg - специалист
Neno Er

Предполагам че в методиката са изчислени умишлено по големи ток и напрежение. Или напрежението в мрежата не е точно колкото трябва. Но ако все пак трябва да се получат Uизх=13 V и Iизх=5A, не трябва да се променя броя на вторичните намотки. Защото изходящата мощност е равна на входящата. Тоест ако намалиш изходящото напрежението ще увеличиш изходящия ток. Затова трябва да се търси начин за промяна на входящата мощност. Входящото напрежението е зададено, следователно остава да се променя или съпротивлението или индуктивноста на бобината. Съпротивлението на бобина при променлив ток зависи от честотата на тока която е постоянна величина и отново от индуктивността на. Входящото напрежение може да се намали с шунтиране.
lenko71 - специалист
kaltchevmg, съвсем ги обърка понятията.
Мощността в една верига се определя от товара в нея, в случая акумулатора и неговото вътрешно съпротивление. При по-ниско напрежение ще намалее и консумирания ток. На този принцип работи и регулатора на ток - променя напрежението върху товара така че тока да остава константен (това което може би е имало в зарядното на питащия adov)
От друга страна за инцидентно зареждане на акумулатор с такова зарядно едва ли ще има проблем. Имам фабрично зарядно без "екстри" и съм го ползвал десетки пъти. На празен ход дава около 18V и при зареждане тока е 3 -4А.
stefan_gb - специалист
adov написа:
Случая е следния:Ремонтирам старо зарядно за акумулатор,като здрав е и трансформатора и грец схемата-реализирана е с диоди 10А.От там нататъка всичко отиде на боклука.Сега на изхода излизат 18V без товар.Бихте ли предложили ефектен и евтин начин, при който да го сваля на около 14Vбез да ограничавам много тока.Не целя и регулиране на напрежението.
На мен спорд описанието на "adov" ми се струва че стабилизатора е от тези с автоматичното изключване изградено с рид ампулата. Така и не даде данните от трансформатора ...... на празен ход е напълно възможно да е 18V напрежението.
Neno Er - специалист
Не случайно посочих, че методиката е от сп. "Млад конструктор" бр. 4/87 г.
Там са посочени формули за изчисление, като няма т.н. навивки на волт, което ме и учуди.
А змисълът ми е токоизправителя да е по мостовата схема.
lz1wvm - специалист
Случая е следния:Ремонтирам старо зарядно за акумулатор,като здрав е и трансформатора и грец схемата-реализирана е с диоди 10А.От там нататъка всичко отиде на боклука
Аз ли нещо не разбрах.Човека казва,че го е фърлил.

Сега на изхода излизат 18V без товар
Но въпреки това от някъде излизат тези пусти 18 волта. :lol:
stefan_gb - специалист
:lol: :lol: не ......изхвърлил е реголиращия или изключващия блок, така и неказа защо .....
barekov1 - специалист
18V е много ниско напрежение! При закачането на АБ, тока отначало ще е около 4-5А максимум. После ще спадне на 3.5А което е доста малко за 62Аh АБ. Напрежението при заредена АБ със закачено зарядно трябва да е не-повече от 14.4V Ако АБ е обслужваща тогава се измерва с аерометър като гъстотата не трябва да е по-малка от 1.25 при заредена батерия.
petromaniq - специалист
18 V не е хич ниско напрежение, особено ако трафа е достатъчно мощен за да държи ток.Направи сметка с какъв ток зарежда алтернатора, след като бордовата мрежа не надвишава 14,4 V? :?
barekov1 - специалист
Алтернаторите могат да правят ток и 200А (има такива). Напрежението се регулира от реле-регулатор (новите са електронни) и се подава на импулси. При зарядно с 18В (без закачена АБ) тока при закачване на АБ ще е около 3.5А което е малко за 62Ач. Зарядния ток трябва да е около 1/10 от капацитета на АБ.

Тема "Зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: