Зарядният ток си идва автоматично при напрежение 14,4В според капацитета на батерията - стига да е изправна!!! А, ако ти е необходимо по-бързо зареждане, тогава вдигаш напрежението, а с това и тока (закон на Ом).
От мобилни телефони до цифрови камери
petromaniq
- специалист
60 мнения в "Зарядно за Акумулатор"
petromaniq
- специалист
- Мнения: 764
Вземи почети малко книги.Или искаш да кажеш,че ако тръгнеш от Варна за София с разреден акумулатор - ще се зареди на 3-ти март 
- Мнения: 7
Повечето участници са ме разбрали правилно.Благодаря на всички за написаното.Няма развитие по въпроса,а и изчаквам мненията Ви.Та само да уточня:бившето зарядно за акумулатор е на приятел.Като е вършело работа за целта,смятам че трансформатора е предвиден и него не го коментираме.Диодите са SFR 135(преписано от корпуса).Това са наличностите които са здрави.Останалите неща бяха овъглени и ги разкарах-бяха две платки с елементи.Тези 18V за които става въпрос са изправеното напрежение след схемата с диодите.Но все ми се струват множко за да ги сложа направо на акумулатор.Сигурно ще падне в началото,но ако стои повече
.
alsted
- майстор
- Мнения: 1273
Моят собствено ръчно правен изправител също има максимално изходно напрежение даже 19V на празен ход. Вместо автоматично, електронно регулиране на тока обаче съм предвидил такова ръчно-изкарал съм изводи през 3 или 4 от последните навивки и с пригодена за случая ръкохватка си избирам нужното ми напрежение, обуславящо зарядния ток. Според мен в твоя случай това е най-лесното решение:
1. внимателно размотаваш 10-ина навивки /без да разглобяваш магнитопровода/
2. измерваш какво е новото напрежение - ако е ако е под 13V значи много си отмотал, ако е още доста над-отмотаваш още, като междувременно пресмяташ навивки на волт /от това с колко ти е паднало напрежението/
3. навиваш внимателно обратно като през няколко навивки оставяш извод /така, че примерно в крайна сметка да имаш 5 позиции/.
4. измисляш си подходящо превключване и си готов.
От коя позиция колко ток ще ти тече при зареждане, все пак е относително - зависи в каква степен е разреден акумулатора. Затова е добре да има монтиран амперметър.
У с п е х !
1. внимателно размотаваш 10-ина навивки /без да разглобяваш магнитопровода/
2. измерваш какво е новото напрежение - ако е ако е под 13V значи много си отмотал, ако е още доста над-отмотаваш още, като междувременно пресмяташ навивки на волт /от това с колко ти е паднало напрежението/
3. навиваш внимателно обратно като през няколко навивки оставяш извод /така, че примерно в крайна сметка да имаш 5 позиции/.
4. измисляш си подходящо превключване и си готов.
От коя позиция колко ток ще ти тече при зареждане, все пак е относително - зависи в каква степен е разреден акумулатора. Затова е добре да има монтиран амперметър.
У с п е х !
crez
- майстор
- Мнения: 2716
adov написа:Случая е следния:Ремонтирам старо зарядно за акумулатор,като здрав е и трансформатора и грец схемата-реализирана е с диоди 10А.От там нататъка всичко отиде на боклука.Сега на изхода излизат 18V без товар.Бихте ли предложили ефектен и евтин начин, при който да го сваля на около 14Vбез да ограничавам много тока.Не целя и регулиране на напрежението.Ето ти една схема:http://irls.narod.ru/bp/zar/zar48.htm
Ето ти още една по мощна:http://shemotehnik.ru/avtolubitel/74-sx ... -dlya.html
Тази е с десулфатизация:http://www.dinistor.net.ru/skhema-desul ... stora.html
Това пък е без спазване на поляризациятаhttp://www.dinistor.net.ru/zaryadnoe-us ... nosti.html.
Ако това не стига ще има още
lz1wvm
- специалист
- Мнения: 836
Ето и една самоделка с десулфатизатор и ток до 15 ампера,на четери подобхвата.Защита от късо,от обратно включване,от пренапрежение и от ниско напрежение.
Прикачен файл
IMGP2564.JPG (74.58 KиБ) Видяна 12076 пъти
Прикачен файл
IMGP2565.JPG (104.39 KиБ) Видяна 12078 пъти
Прикачен файл
IMGP2566.JPG (108.39 KиБ) Видяна 12078 пъти
stefan_gb
- специалист
- Мнения: 905
barekov1 написа:На една разредена батерия ако я зареждаш със 14.4V тъкмо за 1 май ще може да запалиш колата
Максималното зарядно напрежение за оловен акумилатор е 2,7 на клетка, 6*2,7=16,2V при това напрежение достигнато при заряд е 100% заредена батерията, но обикновенно до такова напрежение се зарежда веднъж месечно за дозаряд на акумулатора.
14.4V е напълно достъчно за заряд.
Последна промяна от stefan_gb на чет яну 14, 2010 6:42 pm, променено общо 1 път.
petromaniq
- специалист
- Мнения: 764
С 18В ще ври като боб чорба 
Тема "Зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!