От мобилни телефони до цифрови камери
kalin3000 - помощник
Ами там,в "снимка бг", http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20531035
на една от снимките съм дал клемите на мултицета на "късо" за да се види колко е грешката,(а иначе досега не съм имал проблем с различия в показанията в зависимост от силата на батерията,все толкова си му е грешката в обхват 200 ома, )а за намотките и броят им е спазена само първичната,като е спазена и дебелината на проводника и броя намотки (тя е едно към едно,понеже нея успях да я 'разглобя") А вторичната е невъзможно да се "разглоби"(беше дори голям зор да отделя "жило" от нея за измерването на дебелината,) и дебелината и от 0,03 се оказва проблем(а и мисля че аз лично с тази дебелина ,няма да мога да я навия,както я пипнеш се къса)тази която съм навил е 0.1 и съответно навивките са по-малко.За слоевете на лаковаата изолацията,незнам колко е (в смисъл, професията ми е много "далече" от тези неща,това ми е хоби :) ) Колко трябва да е ?
petromaniq - специалист
Аз също не съм специалист бобиньор, но от прочетеното досега тук и там мога да ти дам съвет-изпитването на запалителна бобина не се прави с адаптер. Има обратно-пропорционална зависимост на мощността на искрата от оборотите на двигателя. Така че при обороти ще ти падне още, а от там и ефективността на запалването-надявам се знаеш с какво е съпроводено това.
kalin3000 - помощник
:-D Благодаря за предложението,но не-не ,далеч съм от мисълта да започвам серийно производство! :-D Това с адаптора,беше просто за сравнителен тест,(честно казано се учудих че изкара изобщо искра)ясно ми е, че какво съм направил наистина, ще си покаже, като я сложа в реална обстановка.Тези дни като остане време ще и направя "формичка" за да я залея със смола,вероятно нищо ефективно няма да се получи,но пък ще си имам паметник на глупостта! А и все още незнам какъв е електронния елемент в "оригиналната"бобина.
kalin3000 - помощник
Благодаря, на отзовалите се,в крайна сметка излезе това:
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20662290
kalin3000 - помощник
:-D Може да прозвучи невероятно, но бобината работи , поне не намирам разлика от преди ,когато всичко си беше на ред.Колата се държи добре, не прекъсва, не тресе......Ще видя и "ваг-кома" какво казва за детонации и корекции по "кнок",но така на "слух" мисля че е екстра. В "буст" също се държи добре,няма някакви аномалии (повече за това се притеснявах като надуе турбината,какво ще стане и дали тогава няма да почне да "сеца"
Ето линк към клипчетона газ е ,че е по чуствителна и прекъсвания и неравномерна работа се се усещат по-добре)
http://vbox7.com/play:cd255456 - същественото е от втората минута,на който не му се гледа цялото. (накратко: малко карах и след това показвам бобината на колата) Сега хванах да правя подложки от корк:
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20687124 -малко крива стана ,ама ще се постарая за другите повече!
petromaniq - специалист
Е добре е, че си доволен от себе си :lol: . Вече и пари можеш да вадиш-като си му хванал "калъпа" и да си купуваш оригинални бобини :-D
lov - майстор
Ами колега има една приказка, че най-големия кеф е като претаковаш дявола кога фърка и .............................


Е радвам се че тръгна и пробата беше успешна и не те разочарова. Сега тъкмо ще имаш стимул да направиш още някоя с подобренията по предишните съвети. В тоя занаят се иска упоритост. А явно си от този тип хора.
За да има по добро охлаждане на самата бобина, а и външен вид можеш да слагаш за пълнител и финен пресят кварцов пясък в смолата. Става и механично по здрава.
Пясъка се разбърква със смолата и се оставя да престои така 24 поне часа . А така приготвената смес може да стой неограничено време. После си добявяш само втвърдителя. Като процедурата със загряването не я забравяй но малко на по ниска температура и внимавай с втвърдителя защото в така приготвената смес смолата е по малко. Всъщност гледай колкото се може пясъка да бъде в повече. Като почнеш да бъркаш ще усетиш сам колко носи но не е хич малко.

Ако се съмняваш обаче че не е чист се залива сконцентрирана солна киселина и се оставя няколко дена за да се разтворят металните частици. След това се промива с вода и се суши. Лесна процедура ама иска време.
petromaniq - специалист
Я как го измисли колегата - за по-добро охлаждане...може ами и стъклена вата и чакъл да сложи. А баш отгоре теракот или фаянс, че да си дойдем на думата.
lov - майстор
Що ли трябва да споря с човек който търси само причина да спами по темата.
Но само като информация лично за теб. Тази технология за заливане със смола и кварцов пясък се ползва сигурно от времето когато още не си бил заплануван. Така че бегай при фаянсаджиите да учиш занаят. :lol:
kalin3000 - помощник
:-D Вчера вечерта ,общо навъртяхме към 130 километра,(ей така, от "келешлък") и бобината се представя без издънки,тествах и на бензин за всеки случай.Въпреки ,че по принцип на газ повече се усещат "недъзите" по двигателя,за сега е екстра. :-D От вчера след теста, е на коркова подложка и се нагрява значително по-малко(става топла) в сравнение с другите ,които почти не може да си задържи човек ръката върху тях.Мисля ,че и с неметални болтчета , съвсем ще "заспи" Кварцов пясък нямам идея от къде да търся,преди имаше едно "заводче" за реотани (казваше се "Гаврош" :lol: ) там съм виждал
купчини от кварцов пясък(пълнеха тръбичките на реотаните),но това беше доста отдавна,сега вече не съществува.

Благодарности за помощта!

Въпрос:
С какво може да се оцветява епоксидната смола,като и сложа много втвърдител ,побелява,но примерно за черен цвят или някакъв друг!?

Тема "Индукционна бобина-какъв би могъл да е диода в нея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: