От мобилни телефони до цифрови камери
Найденов - специалист
Да, "прекъсвача" е контакта на релето, а с потенциометъра (добре е да е многооборотен) се настройва прага на сработване на контролната схема, тоест напрежението на достигане на заряда на акумулатора- около 14,4волта. Вместо релето (доколкото си спомням аз исползвах рид реле на 5волта на намотката) може да си ползваш оптрона, греца, резистора и симистора от втората снимка, ако имаш притеснения, че няма да е достатъчно мощно, за да комутира първичната на трансформатора. Аз го направих с реле, за да спестя място.
привет на всички,
ето ви една наистина хубава схема
http://www.vwclub.bg/forum/download/fil ... &mode=view
успех
Stambolov - специалист
Наистина трафа ти е малко слабичък .Ако все пак си решил от него да правиш зарядно . По дадените параметри му сложи един ГРЕЦ и последователно една лампа за мигач .Малко по бавно ще ти зарежда но по качествено.Ти няма да зареждаш нови акум. така че свиркаи си .Ако ще правиш схемата на колегата ти трябва траф с напрежение 18-21волта.
Здравейте колеги :) регистрирах се във форума заради тази схема. След голямо търсене на елементите (няма стандарта стойност 0,38 Ом, 28 Ом) направих схемата.Транзисторите са два KD607 прецених, че щом по схема ги дават КТ803А два броя, значи може и да са KD607 :)на мястото на Д3 съм сложил Д226Д.Ще зареждам акумулатор 12Ah, което по законите означава, че зарядния ток не трябва да е повече от 1,2А.Батерията е за мотор и зимата не се ползва, което скъсява допълнително живота и. Има ли пинизи, които трябва да знам?Днес за малко я пробвах, но ми изби диода (Д1).Има ли вероятност и друго да е изгоряло заради него? Грешката беше че радиатора на диода и радиатора на транзисторите се допрахя за момент и тока е бил повече от 10А, след това поработи малко и спря да пропуска напрежение.
MIRO_073 - майстор
Изнамерих тази дърта тема за да не пускам нова, та това http://www.ebay.com/itm/251416003003?ss ... 1497.l2649 дали става за ограничаване на напрежението на зарядно. Гледам има и регулиране по ток сякаш. Зарядното е един траф и един грец само. 5А/12V. Ей такова http://www.emag.bg/zarjadno-ustrojstvo- ... DFFCSBBBM/. Аз го поръчах вече, ама за успокоение...
pansim - майстор
Ти добре си го поръчал, ама ще ти стои за спомен у дома.
Това е ЛЕД драйвер - то си пише. Няма как да ти ограничи напрежението.
А и зарядното е малко съмнително - дано да има реални 5.5А че съм виждал подобни големи ментета.
А всъщност каква е идеята - нали уж има следене на напрежението или поне така пише в описанието на зарядното?
MIRO_073 - майстор
pansim написа:
А всъщност каква е идеята - нали уж има следене на напрежението или поне така пише в описанието на зарядното?
Зарядното няма следенв на напрежение. Написах САМО траф вътре и грец KBPC 1010 май беше. И има ли значение дали входното напрежение е от LED панел или от траф и грец на зарядно за акумулатор? Мисля, че няма.

Малко инфо за непрочелите за регулатора:
Features:

*Module Properties: non-isolated step-down module (BUCK).

*Input Voltage: DC 7-40V.

*Output voltage: DC 1.25-36V continuously adjustable.

*Output current range: 0.05-8A (the default output current is 1A).
pansim - майстор
Аха...щом така пише - трябва да стане работата :partyman:
hidrazin - майстор
Няма никакъв проблем да зареждаш кундурматор с него. Това си е контролер за заряд на акумулатор от соларен/солярни панел/панели или също така LED драйвер за диод до около 30W. Те даже са си го описали хората как се прави.
- подайте напрежение на входа (от соларния модул или в случая онова, тъпото зарядно)
- с единия тример настройваш напрежението на изхода до около 5V
- включете в изхода амперметър на обхват 10А DC
- регулирайте желания заряден ток с другия тример ( в случая - не повече от 2,5А)
- откачете амперметъра от изхода и регулирайте изходното напрежение до желаното за край на заряда - за автомобилен примерно 14,4V
- свържете акумулатора към изхода като спазвате поляритета и се опитайте да го заредите
Това е. И нещо важно:
НЕ СВЪРЗВАЙТЕ МИНУСА НА ИЗХОДА С МИНУСА НА ВХОДА !!!
Малко слабичко зарядно ще стане, но ако зареждаш 6-волтови кундурматори може да вдигнеш зарядния ток до към 5-6А. :-D
Успех!
:partyman:

Тема "Зарядно за автомобилни акумулатори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: