От мобилни телефони до цифрови камери
puh4 - специалист
1) Слагаш бутон на място което да се натиска от вратата при максимално отворено положение.
2) Бутона подава захранване на реле което след зададено от теб време подава затворена верига за 2-3 секунди.
3) Затворената верига се връзва на мотора passo-passo, start, test, open-cloze или зависи от производителя.
4) Задължително сензори.
5) Качи снимка на картата на мотора или на инструкцията.
bamchi - напреднал
puh4 написа:
1) Слагаш бутон на място което да се натиска от вратата при максимално отворено положение.
2) Бутона подава захранване на реле което след зададено от теб време подава затворена верига за 2-3 секунди.
3) Затворената верига се връзва на мотора passo-passo, start, test, open-cloze или зависи от производителя.
4) Задължително сензори.
5) Качи снимка на картата на мотора или на инструкцията.
Качвам схема и описание на допълнителните клеми и възможности.

Прикачен файл

vrata22.jpg

Прикачен файл

vrata1.jpg
miroton - майстор
Напиши от кои град си в профила се ще доиде някои човек от форума да ти помогне.
puh4 - специалист
Сега с едно кабелче заголено в двата края пробвай на F изходите какво става. (задържаш не повече от 2-3 секунди)
bamchi - напреднал
puh4 написа:
Сега с едно кабелче заголено в двата края пробвай на F изходите какво става. (задържаш не повече от 2-3 секунди)
задейства вратата - при вдигната я сваля, при затворена я отваря.
puh4 - специалист
Сега ако искаш самостоятелно затваряне ще трябва да набавиш: реле, ключ и сензори.
Релето с таймер да е с опция след получаване на напрежение да даде затворен контакт за 2-3 секунди, може да е на 24 волта така и на 220 (желателно на 24). Задължително сензори (ще уточним какви и откъде). Един ключ подобен на тия http://www.perun-bg.com/index.php?TPL=2 ... 6000_ID=49.
lz1wvm - специалист
bamchi написа:
Vectra написа:
Само с таймер няма да стане. Ще трябва и фотоклетка или друг датчик за липса на препятствие под вратата.
Само с таймер рискуваш вратата да се стовари върху колата докато паркираш , ако преди това
си се забъбрал с комшията (може и комшийката :roll: )

Хрумна ми междувременно и друг вариант. Слагаш в колата някакъв маломощен предавател.
Когато колата се отдалечи, сигнала се губи и вратата се затваря. Когато колата приближи, сигнала се появява и вратата се отваря.
Ама сигнала трябва да е кодиран. Може да ползваш например дистанционно и приемник от автоаларма.
Е, прекалено елементарно го написах, ама може да се мисли в тази посока. :?

P.S. сега погледнах, че всъщност дистанционно си имаш. Кодирано.
Ми, остава първия вариант...
Вектра,
Вратата спира при усилие 1,5 - 2кг. При старт и край скоростта на движение на вратата е много малка и позволява натискане на дистанционното.
Като цяло бариерата не е лош вариант.
По скоро си мисля за някой таймер, който има звукова или светлинна сигнализация при изтичане на времето.
Аз лично останах много разочарован от Новоферм, че нямат такава опция.
По принцип почти всички автоматики на пазара го имат това като функция.
Това не е сериозно :!: .Няма как гаражна врата да спре при усилие 2 килограма върху тавана на колата.Може би имаш впредвид усилието върху мотора,демек преди редуктора.Макар,че там производителя обикновенно не дава информация за натоварването на мотора по килограми,а има защита по ток,която е в милиампери,и като се надвиши,изключва захранването на самия мотор.Така че замисли се сериозно върху варианта с фотоклетката,който беше предложен.
:partyman:
bamchi - напреднал
puh4 написа:
Сега ако искаш самостоятелно затваряне ще трябва да набавиш: реле, ключ и сензори.
Релето с таймер да е с опция след получаване на напрежение да даде затворен контакт за 2-3 секунди, може да е на 24 волта така и на 220 (желателно на 24). Задължително сензори (ще уточним какви и откъде). Един ключ подобен на тия http://www.perun-bg.com/index.php?TPL=2 ... 6000_ID=49.
Единствено което ме притеснява (затруднява) избора на реле. Никога не съм работил с релета. Като ключ мисля да сложа МУК. МУК- а също е надежден според мен и е по-лесен за монтаж.
ivanovbg - майстор
Я си представи следното: Свикнал си вече вратата сама да се затваря, излизаш и си тръгваш. Тя тръгва да се затваря след минута примерно, а ти си вече на 2 преки от там. Крадеца се протяга и задейства датчика - тя спира и остава отворена.
Та въпроса ми е - наместо да ги затрудняваш, не ги ли улесняваш по този начин крадците? Нали затова го правиш или бъркам.
Andri01 - майстор
Двете ми дистанционни -за гаража и дворната врата са залепени на таблото на колата. Навик става ,излизайки от двора да натисна ДУ и потегляйки да погледна вратата дали е тръгнала да се затваря.За около 10г. работа на автоматиките съм нямал случай да оставя врата отворена.Реле за време върши работа ,но без обратна връзка при тебе/в колата/ не можеш да си сигурен ,че вратата се е затворила след като си завил зад ъгъла,нали!

Тема "Автоматично затваряне на врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: