От мобилни телефони до цифрови камери
DundyTheCroc - майстор
Ако е само за тест 16 часа ти предлагам да свалиш един автомобилен акумулатор и да тестваш с него. В противен случай отиваш на 3 акумулатора от 7Ah или на една торба NiMH елемента.
jordanvass - майстор
Remark написа:
Приключих с измерването и това, което се консумира от уреда е 1000 mAh.
edit: Хрумна ми нещо друго - е ли е възможно да се използва оловен акомулатор с капацитет , примерно 12 Ah, като по някакъв начин се понижи исходната мощност на 1.5-2.0 Ah?
Ти не можеш да влияеш на тези 1000мА (без час), които консумира уредът ти. Какъвто и акумулатор да сложиш, той пак ще си консумира по 1000. А амперчасовете на акумулатора определят колко време ще може да ти захранва уреда. Колкото повече амперчасове - толкова по-дълга работа, но така или иначе пак с 1000мА, те са непроменими. Търси си акумулатор 18 - 20 амперчаса и не ти трябват никакви схеми. Или пък с 3 по 7АЧ, както са ти показали с диодите.
Remark - помощник
@Leon, останах с друго впечатление (недостатък на онлайн общуването)
@kuger, устройството има предпазител за защита, който при малко по-продължителна работа с източник, чийто капацитет е по-голям от него изгаря.
@DundyTheCroc, не е само за тест, а да осигури по-ефективна работа на устройството. Пробвал съм с източник (12 V, 11.5 Ah), като първоначалния резултат е изгаряне на елемента, упоменат малко по-горе, понеже тук в България трудно се намират такива предпазители се наложи да ги изчакам да пристигнат от Англия. След като изгорих още няколко реших, че е добър варианта да елеминирам предпазителя от веригата (като направих мост през него), това ми деяние костваше прогаряне на силиция в полупроводниковите елементи и тотално преустановяване работата на уреда, последния е на ремонт.
Имам още един такъв и не желая да се случва същото с него, затова търся решение на привидно елементарния върпрос, който изглежда придобива малко по-различен от първоначалния облик.

Идеята ми е на си направя NiMH батерия, съставена от три "елемента" по около 3 Ah, т.е. един "елемент" е изграден от 10х1.2V / 3000mAh батериики., свързани последователно, така ще получа един елемент 12 V na 3000 mAh, осигуряващи работата на устройството за три часа при максималнo натоварване. Имайки три елемента (12 V na 3000 mAh), които се привключват при изхабяване на единия ще се осигури около девет часа работа на уреда при максимална консумация. Имайки предвид, че същността на работата му не е да е максимално натоварен постоянно, а й е зависим от човешкия фактор, спокойно ще може да работи около 16 часа. Единствения приблем произтича от това, че самото устройство не трябва да се изключва, т.е. привключването между батериите не може да става ръчно.

@jordanvass, мога спокойно да му влиая, работата му е от два независими стъпкови мотора, които се управляват отделно и един лазерен далекомер, който има няколко режима на работа, да не забравя й радиомодема, който също не работи постоянно. При това в зависимост от работата на двата мотора, далекомера и радиомодема консумацията на ток при устройството се применя (0.75 Ah до 1 Ah). По отношение на останалото, описал съм откъде произлиза проблема по-горе.

Някакви други идеи?
ESPACE - майстор
Нещо сбъркано има в цялата работа на това устройство. Не е нормално да гори предпазител ако е предназначено за продължителна работа. Ама така с половинчати обяснения е трудно да се помогне. Най добре попитай за съвет този, който го ремонтира сега.
kozl - майстор
Интересно поне по начина на описание. 1А работен ток. Предполагам на предпазителя пише 3,5А и всъщност това е защитата. Понеже пишеш зе ел.мотори защитата според мен е за тях.
Замислям се как един лаик може да обясни какво точно е изгоряло. Вероятно управлението на моторите. Но в у-вото може да има соленоиди, те също лапат повече ток.
Мога да предположа, че у-вото консумира различен ток при смяна на режимите си. Тока 1А който си измерил не е пиков.
И предпоследното предположение е, че у-вото не е направено да работи продължително вероятно по икономични съображения. А продължителността е ограничена от малкия капацитет на батерията.
И още предположение. При изтощаване на батерията и спадане на напрежението и у-вото харчи повече ток и изгаря предпазителя. И в този случай по-малкия капацитет на батерията вероятно спасява у-вото от повреда ако е с шунтиран предпазител.
sashot - специалист
Remark написа:

@sashot , би ли обяснил логиката на схемата? Трите батерии са свързани успоредно, общата им мощност е 10 Аh, диодите понижават изходната мощност три пъти, в следствие на което получаваме нужната за уреда мощност? Извинявам се предварително за потенциално допуснатите грешки, но съм лайк в сверата.
Свързването в паралел на батерии и акумулатори, е неблагодарна задача, често с неприятни крайни резултати. Най-вече заради това, че те няма как да са абсолютно идентични като параметри. От там нататък започват едни "недуразумения" помежду им, в резултат на които най-слабата съсипва по-силните. Това е обяснение на пръсти, без да навлизам в детайли и подробности.
Ти искаш да превключваш батериите за да увеличиш общия капацитет на захранването си. Класически превключвател за подобна цел е възможен, но прекалено сложен. Диодите, включени последователно с всеки един акумулатор, правят така, че консуматора да черпи ток само от този, който дава най-високо напрежение, т.е. най-заредената... докато напрежението е не падне до нивото на следващата по заряд. След което нейният диод се запушва, а се отпушва следващият... и т.н. Т.е. на практика превключват, обаче без щракане на релета. Освен това те не позволяват по-слабо заредената батерия да черпи ток от по-силно заредената. Понеже пишеш че не си добре запознат с електрониката, представяй си диода като вид еднопосочен клапан за вода, а акумулаторите - резервоари с различно ниво и съответно налягане. Устройството, което искаш да захраниш е консуматора.

Надявам се да съм обяснил.

Цената, която плащаш в случая е едим минимален пад на напрежение върху диодите, както би имало и малък пад на налягане върху клапаните.

Все пак изясни какъв по-точно ти е товарът, защото ако е електромотор например, там нещата са малко по-различни... особено в момента на пускането му или при промяна на натоварването върху вала.

И още една забележка, без да се обиждаш. Силата на тока се мери в Ампери А. Капацитетът на акумулаторите в Амперчасове Аh. Акумулатор, който има натрупана енергия да отдава 1 А в продължение на 1 h е с капацитет 1 Аh. Пак направи аналогия с резервоари с вода... Не бъркай понятията, защото така затрудняваш отчасти хората, които искат да ти отговорят.
jordanvass - майстор
Като казвам, че не можеш да влияеш на консумирания ток, имам предвид, че той не зависи от това колко амперчасов акумулатор ползваш. Естествено, че като сменяш различни режими на работа, консумираният ток ще се мени. Но не и заради акумулатора. Един уред дали ще е захранен с акумулатор 3 амперчаса, или с акумулатор 300 амперчаса, му е все тая - консумацията на ток не се променя, просто с по-големия акумулатор ще работи по-дълго. Ей това трябва да проумееш. Разбира се, не говорим за случай, в който поради дълбоко разреждане на акумулатора напрежението му ще падне 3 пъти и някакво импулсно захранване ще компенсира това с 3 пъти по-голям консумиран ток, при което ти сработва там някаква защита. Говорим за нормална експлоатация на акумулатор, при която напрежението спада от 14 най-ниско до 11-12 волта.То и акумулаторът би се повредил от дълбоко разреждане.
И не се обиждай, но вече няколко пъти те поправят, че консумацията на ток се измерва в Ампери, а не в АмперЧасове (Ah), а ти упорито не се коригираш. Амперчасовете показват при дадена консумация на ток в ампери колко часа може да издържи акумулаторът. Схващаш ли? Ако имаш акумулатор 10 амперчаса и харчиш ток 10 ампера, ще издържи 1 час. Ако харчиш 5 ампера, ще изкара 2 часа и т.н.
Принципно за консуматора няма никаква разлика дали ще му пускаш един след друг 3 акумулатора или изведнъж ще му включиш един акумулатор с 3 пъти по-голям капацитет. Много по-удачно и по-евтино е да търсиш акумулатор с 3 пъти по-голям капацитет (Ah), отколкото 3 отделни с по-малък.
tysonlkr - специалист
Remark ти така и не каза какво е това толкова "секретно" устройство което захранваш :?
В предишните постове преди моя, ти казаха най различни възможности, но ако споделиш какво захранваш ще бъдем още по конкретни.
DundyTheCroc - майстор
Колегите преди мен са обяснили чудесно много неща, но наистина ще е хубаво да разберем какво е това тайно устройство. Само едно допълнение, акумулатор 7Ah няма да даде 7А за един час, а 350мА в продължение на 20 часа. За всеки акумулатор производителя дава графики на тока и пада на напрежението, които трябва да се гледат когато се смята колко ще изкара при даден товар.
Remark - помощник
Здравейте!
Благодаря на всички за отговорите и се извинявам за недоразуменията, провокирани от липсата ми на обща култура в сферата на електрониката и ел.техниката.
Предвид "разсекретяване" на данните , устройството меже да се види на :
http://www.ecplaza.net/trade-leads-sell ... 82102.html
Говорим само за станцията, без контролера.

@jordanvass и аз така мисля по отношение на капацитета на източника и консуматора, уви нещата в този случай са малко по-различни.
@sashot варианта с диодите ми допада, затруднението ми идва от сметките, които трябва да се направят, за да може схемата да сработи правилно, според нуждите. Ако напрежението в едната клетка на батерията падне под 10.5 V уреда мисля, че спира да работи /не съм сигурен, все още не знам как да го изпробвам/, в контекст на което превключването между отделните клетки трябва да е тогава , когато заряда е 10.5 V.


Не мога да попитам сервизния инженер какъв е конкретния проблем , предвид, че повредения инструмент се намира в Германия. Комуникацията ни е през трети лица, сложно е...

ПП Не са ли измислени някакви готови такива контролери, които да се продават. Някъде , преди време четох в чуждите форуми за интегрални схеми, които вършат такава работа, проблема беше по-малкото напрежение , на което работеха, мисля 5-6 V

Тема "Електронен превключвател между батерий" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: