От мобилни телефони до цифрови камери
iavord - специалист
Май се сещам какво става - нямаш pull down резистор на долния вход на D1.2 и като не е сработил оптрона входа ти виси.
Майсторягата - помощник
Ако замениш "Хола" по този начин , а транзистора с Е-повторител от типа ТИР122....... ще работи ! Като тр. съответно с подходящ радиатор ! Успех !

Прикачен файл

2010-12-02_213707.jpg
2010-12-02_213707.jpg (25.75 KиБ) Видяна 14019 пъти
Найденов - специалист
Датчика на Хол го замених с диодно- транзисторен оптрон, чийто ток усилих с транзистор и задейства успешно логическите елементи при директно свързване. Обаче май не задейства първия логически елемент- D2.1 след кондензатора С2. Не съм сложил резистор към маса преди С2, но използвах единия свободен логически елемент от D2 като буфер- двата входа накъсо, през тях постъпва сигнала от оптрона, а изхода- на левия извод на С2. Започнах да се чудя дали не е заради това, че замених TTL c CMOS без да преизчисля и заменя стойностите на кондензаторите и резисторите(не, че знам как:?:). Интегралите схеми ги захранвам с 12 волта стабилизирано напрежение със 7812. Крайният транзистор (BUZ11A) се отпушва и развърта двигателя, ако му се подаде високо ниво през D1.4. Засега не съм поставил филтъра Др1-С4, но не мисля, че е от това. Утре ще потърся и датчик на Хол, пък да видим дали ще стане :? . Благодаря за помощта!
П. С. Пробвах да увелича стойността на С2 на 0,5мФ и 1мФ и пак нищо :evil:
не знам дали ще съм полезен, но на мен ми свърши работа следния PWM - регулатор http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=469 , аз го използвах за регулиране наоборотите на акумулаторен винтоверт 9.6V. Като входящия волтаж може да се промени посредством премахване и смяна на няколко елемента, регулирането е плавно ине се губи мощтност. Аз лично съм много доволен, надявам се да съм помогнал.
Найденов - специалист
Много благодаря за съдействието :drinkers: !
Имам въпрос:
Виждам, че в описанието се споменава "...запазване на въртящия момент".
Има ли елемент, който да следи пад на напрежение или промяна на тока при натоварване на двигателя, за да се получи запазване на въртящия момент или някакво друго схемно решение, чрез което се постига това?
Благодаря!
Minkov - специалист
Найденов написа:
... Имам въпрос:
Виждам, че в описанието се споменава "...запазване на въртящия момент".
Има ли елемент, който да следи пад на напрежение или промяна на тока при натоварване на двигателя, за да се получи запазване на въртящия момент или някакво друго схемно решение, чрез което се постига това?..
От картинката се вижда, че няма никава обратна връзка - две клеми за вход и две за изход. За какво запазване на въртящия момент може да става въпрос? Това е един най-обикновен регулатор, ставащ за почти нищо. Забележете само - ШИМ за ел. мотори с честота 15КHz ??? Регулирания с тази честота мотор си го представям само като отплителен уред.
Явно е, че щом се рекламира такова изделие, във фирмата работят само чавдарчета-кръжочници.
Нищо не купувайте от тях - само се набутвате с пари за неизползваема стока и транспортни разходи за куриерите!
Не поръчвайте и печатни платки. Аз имах неблагоразумието да се доверя на "професионалистите" и изгорях. Лично аз правя на ръка по-добри платки.

Изобщо - това е един сайт за наивници!

Да ме прощава рекламното лице на фирмата milekn.
Minkov - специалист
Найденов написа:
... Утре ще потърся и датчик на Хол, пък да видим дали ще стане :? ....
Не е нужно да търсиш датчик на хол, ако оптронния вече работи, но ти май не си наясно дали това е така. За това започни внимателно отново от стъпка 1, която ти е предложилш lenko71 и пиши за резултата.
Найденов - специалист
Още не съм се отказал. Засега подкарах "проекта" с един ШИМ (показания в "моята" "Една идея") и бива, ама искам да изтискам още. Къде е прикачения файл?
velsi правилно отбеляза, че вертикалната колона е слаба- за разпробиване върши работа, но при фрезоване на стомана наистина има недопустимо поддаване и вибрации даже и при зъболекарски фрезер с диаметър около 1мм(каквито и ще използвам). Сегашната е с диаметър 22мм- от амортисьор, но ще я заменя с по- дебела- най-вероятно с бутален прът от хидравличен цилиндър(щок май се казваше) с диаметър около 40мм . От същия материал ще направя и хоризонталното рамо, а напречното подаване ще изместя под масата (то засега е зад вертикалното- задвижва се с бялото колело).
Изображение
С тази машинка смятах да обработвам цветни метали, дърво и пластмаси, но със сигурност по някое време ще ми се наложи да издялкам нещо дребно и от стомана.
Не съм писал досега по темата, защото пробвах няколко идеи, които засега не ме удовлетворяват. Между другото върнах и тахогенератора, но и с него и схемата, която имах не се получи. Съфорумец ми подсказа една идея за ШИМ с обратна връзка.Ще пробвам и нея. Искам когато постигна задоволителни резултати- тогава да споделя с вас. С тахогенератора май няма да се мъча повече, но си оставям отворена вратичка за оптрон или датчик на Хол.
Поздрави и :drinkers: !
Minkov - специалист
Виж и тази схема.
Публикувана е в книжката "110 тиристорни схеми" на Р. Марстън.
Правил съм я преди доста години, работи перфектно, стига да не искаш да работиш с много ниски обороти, защото тогава машината отдава пълната си мощност и при променливи натоварвания "подскача". Можеш да позамажеш положението с подбор на кондензатора.

Ние така и не разбрахме какво пише на табелката на мотора?
И с каво го захранваш сега?
До тук единствено си писал, че е за работно напрежение 20V.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (24.69 KиБ) Видяна 13525 пъти
Найденов - специалист
Minkov, благодаря и на теб за съдействието!
Засега го карам с това и долу- горе бива:
Изображение
Пробвах с една друга схема с тиристор, но точно "подскачането" ме възпря да я ползвам за идеята си.
А за оскъдните данни на двигателя си прав- моята работа малко като " Привет дрогаре имъм един матор на дваесе волта кво тряа нАпраа да дуи кравътъ", за което се извинявам :? на всички.
Ето какво пише на табелката:
"Dynamo" Sliven
Model PIVTM6-25/2 ON 0469186-83
MOTOR 20V-0.11Nm 2400min/-1
TACH 3V/1000min/-1
Токът на празен ход е около 0,4ампера, а при натоварване(по- скоро при претоварване- когато задържа с ръка патронника почти до спиране) ми показва около 5 ампера.

Тема "Търся управление на правотоков мотор с оптрон или датчик Хол" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: