От мобилни телефони до цифрови камери
bulhomes2 - майстор
Мога ли да питам в на човека темата, че да не отварям нова?
Вчера си взех пусковото от ремонт. На пръв прочит ми се видя доста по-тежко, отколкото беше. Опитах да запаля бусчето с него, но не стана - върти си, но слабичко. Как мога да измеря дали работи правилно? Пусковото е руско, в сервиза твърдят, че е много хубаво и няма нищо общо с тези, които се продават сега (80 лв ми взеха за ремонта). Можело да се ползва за зарядно, а като усетило че се мъчим да палим - тогава давало големия ток. Много хубаво, ама като не можах да запаля с него....
Имам мултицет.
ivan_v - специалист
petromaniq написа:
Я сложи мощни 200-250А диоди и не си играй да правиш матрица от грецове. Колкото до презареждането - нищо не ти пречи устройството да подава 12-13V т.е по ниско от max акумулаторното, нали ще го ползваш да помага а не като зарядно.
До никъде няма да стигнат 250А.
Трябва поне двойно и то след развъртане. Първоначалния ток ( за около половин-една секунда) ще е поне 600-700А.
petromaniq - специалист
Не се хващайте за този начален, пиков и не знам какъв си още стартерен ток. Ако ще пишете дисертация тя друга работа.
lz1wvm - специалист
ivan_v,за да ползваш електрожена като стартерно устройство,освен вторичната,трябва да пренавиеш и първичната.
ivan_v - специалист
lz1wvm написа:
ivan_v,за да ползваш електрожена като стартерно устройство,освен вторичната,трябва да пренавиеш и първичната.
Защо е нужно ?
lz1wvm - специалист
За да ти даде необходимия ток,без пад във вторичното напрежение на трафа.
ivan_v - специалист
lz1wvm написа:
За да ти даде необходимия ток,без пад във вторичното напрежение на трафа.
Първичната намотка се изчислява на база изходна мощност на вторичната плюс малко загуби. Няма значение как са запределени тока и напрежението на вторичната( дали ще е 12V*300A или 120V*30A).На мен ми трябват около 3,5KW на изхода и предполагам,че няма да има проблем.
lz1wvm - специалист
Не знам какъв ти е трафа,но обикновено на електрожените са П-образни ламелите.При електрожените първичната е навита несиметрично(заради падащата характеристика).Дори вторичната да си я разпределиш симетрично,и да вземеш най силната степен на първичната,пак няма да ти върши работа.При Ш-образните трафове пък остават въздушна междина,до колкото съм виждал.Има и други трикове при навиването,да се получи тази падаща характеристика.Така че не е въпрос само на ампери и волтове.Има доста писано из нета за навиване на електрожени.Така,че вземи потърси. :-D
ivan_v - специалист
lz1wvm написа:
Не знам какъв ти е трафа,но обикновено на електрожените са П-образни ламелите.При електрожените първичната е навита несиметрично(заради падащата характеристика).Дори вторичната да си я разпределиш симетрично,и да вземеш най силната степен на първичната,пак няма да ти върши работа.При Ш-образните трафове пък остават въздушна междина,до колкото съм виждал.Има и други трикове при навиването,да се получи тази падаща характеристика.Така че не е въпрос само на ампери и волтове.Има доста писано из нета за навиване на електрожени.Така,че вземи потърси. :-D
Благодаря за разяснението,
до сега не бях чувал за "падаща характеристика" ,която определено ще е проблем.
Май ще падне навиване...
lz1wvm - специалист
Първичната се навива по лесно,докато вторичната,ако е един проводник.....се навива с чук и дървено тупче. :-D

Тема "Пусково у-во за захранване стартер на автомобил 12V/300A" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: