• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
kuger - майстор
Прикачен файл:
301CU041.JPG
301CU041.JPG (30.35 KиБ) Видяна 3231 пъти
Шайбите се поставят където съм посочил. Показах друг мотор, за да се разбере по -добре.
bikerider_ - специалист
Моя грешка! Вентилаторът не изсмуква директно от фурната, а създава вихри вътре в нея, за да излезе въздухът от нея през въздухоотвода. Понеже около вентилатора има реотан, чиято топлина вентилаторът разпределя равномерно в целия обем на фурната.
Последно - поставих шайба зад ротора от срещуположната на витлата страна. Може и да си прав, че кабелът към скобката, която е отзад и крепи ротора аксиално е само зануляване, понеже проводникът, който отива към нея е същия цвят, като зануляването на цялата фурна.


Благодаря за помощта от началото до разрешаването на случая! Проблемът е решен и вентилаторът е изключително тих! Като нов. :)
Последна промяна от bikerider_ на пон окт 31, 2011 2:36 am, променено общо 1 път.
kuger - майстор
Радвам се, спести 30-35 лв. Напълно в стила на "Направи сам".
bikerider_ - специалист
С твоя помощ, за което съм много благодарен! :)
Единствено се питах дали да не сложа малко смазка при новата шайба, понеже както казваш контактните шайби от двете страни на ротора са за зануляване - т. е. дори едната да не прави добър контакт заради смазката, остава другата - целият корпус на вентилатора е занулен. Не че сега роторът е стегнат по мое мнение, върти се свободно, но наистина ми се струва подозрително тих вентилаторът и се чудя дали не движи на малко по-ниски обороти от преди. Макар че перката беше до толкова изядена от ръжда, че половината от ламарината буквално липсваше
http://nikelectric.com/product_info.php ... ts_id=1907
Перпендикулярните парчета на перката липсваха от ръждата, всичките, та може и заради това да е въртял прекалено бързо преди ремонта, или просто да е тракал много и да е създавал впечатление, че върти много по-бързо от сега. Затова мнението ми, че сега е прекалено тих, вероятно е немеродавно.
kuger - майстор
Трябва, като се раздвижи аксиално с ръка да се усеща много лек луфт.
Моля те покажи ми ги тези контактни шайби, ако имаш възможност, разбира се.
За първи път чувам за такива.
bikerider_ - специалист
Ами от двете страни на ротора, в двата края на вала/оста на вентилатора има две месингови пластинки с отвори като шайби (през които се нанизва вала), които де факто правят контакт с шайбите, нанизани на вала от 2-те страни на статора - последните приличат на метални, но са черни и може и да са графитни, т. к. забелязах доста власинки като от графит около ротора. Т.е. месинговите шайби правят контакт с черните/метални или графитни и чрез това се занулява корпусът на вентилатора.
Трябва да разглобя фурната пак, за да ги снимам и ако не смазвам шайбата, едва ли ще я отворя пак скоро. Но луфт като че ли не се усещаше. Всъщност луфт може да се усети при по-силно дърпане на перката, понеше едната месингова пластина е като листова пружина, която притиска ротора от едната страна (срещуположната на перката, от където е и скобата с болтовете, която фиксира ротора аксиално на мястото му - листовата пластина е закрепена на тази скоба). Така че, ако се издърпа по-силно ротора в посока на перката, месинговата пластинка/шайба го отпуска и може да се тълкува като луфт.

Иначе новата метална шайба я сложих под една от черните шайби, между нея и още 1 оригинална шайба на вала, т.е. тя не се трие директно с месинговата шайба/пластина.
  • 1
  • 2

Тема "Електромотор за вентилатор с аксиален луфт в оста" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: