От мобилни телефони до цифрови камери
velsi - Почетен майстор
Колата е Ауди 80, а двигателя е фолксфагенов, AEF от Поло, 1.9 дизел, 98 година.
MrMurdjo - майстор
Газта механично ли се подава с жило и лост на помпата или с потенциометър?

Ако е механично, както предполагам от по-горното ти обяснение за клапаните, то има вероятно опростен контролер - EDC (Electronic Diesel Control), а не пълнообхватно ЕКУ, както е при Лукас Epic или Бош VE (ще те излъжа сега за номера), където макар и механични, всичко се активира и мести с електромагнитни системи.
В по-простия случай има два клапана - единият е за пускане и спиране на нафтата (гасене на двигателя), а другият е на камерата на авансатора и се управлява с ШИМ, като мени предварението на впръскване в зависимост от температурата на двигателя и натоварването. В този случай обратна връзка за положението на педала на газта с взема от датчик-потенциометър, закачен на оста за подаване на газ. Също така обикновено блокът управлява и ЕГР клапана посредством електромагнитен вентил за вакуум, но той се намира някъде отделно от помпата.
Ако правилно предполагам, че става дума за авансатора, то там нормално импулсите в неутрален режим са с коефициент на запълване 50%, като чрез промяната им се предизвиква промяна на налягането в камерата на авансатора и преместване на буталцето му. Затова е твърде вероятно да мериш подобно напрежение и закачването на просто реле там ще наруши работата на мотора. Много е важно също и статичното зацепване на помпата, което е обикновено на увеличен аванс (за студено палене), защото с този клапан всъщност може само да се понижава налягането, което се създава от подкачващата секция на ГНП.

П.С. Имам аналогична система, но обърната наопъки - френски двигател Пежо 1.9 ТД с немска помпа Бош с EDC :)
Ако сте закачили и изводите за диагностика, то ВАГ-КОМА би трябвало да ти подава на живо информация за аванса. С осцилоскоп също може да се види какво излиза там.
velsi - Почетен майстор
Както писах по-напред мотора го взех от морга и това управление липсваше. В последствие се разрових и от тук, от там намерих номера на въпросния модул. После на една морга намерих и самия него. В Аутодата има схемата на свързване на въпросния модул. На крак 14 се закача този авансаторен клапан. Напрежението обаче е недостатъчно за задействането му. В момента му подавам 12 волта с едно просто ключе, изведено в купето. Понякога обаче забравям да го изключа след като мотора загрее пък и не знам кога точно трябва да го изключа. Иначе работата на мотора е перфектна, но ми се иска да го направя както си трябва.

едит: педалът за газта е с жило. потенциометър има на рейката на помпата и той също е свързан в този блок.
MrMurdjo - майстор
Трябва да погледна по схемата, че не я познавам конкретно. Може да се окаже прост клапан само за обогатяване за палене на студено и поддържане на ускорен празен ход, докато загрее.
Не се занимавам с ремонт на коли, но се интересувам доста и помпите, които съм виждал, обикновено работят както описах, но винаги е възможно да има и различна концепция. На същия мотор, но по-ново поколение (ФВ Пасат) има изцяло пилотирана помпа Бош. И разбира се, всичко е доста по-сложно.
При нашите системи хубавото е, че и да откаже, все пак няма да останеш на пътя :)
velsi - Почетен майстор
Ето схемата:
Y132 e авансаторния клапан, а Y12 за пускане и спиране на нафтата. Y178 някакъв друг клапан, дават го клапан за пълно натоварване. А104 е въпросният електронен блок. Обединен е с модула за подгряващите свещи, дори така се казва: Glow plug control module. По принцип няма връзка с диагностичния порт на колата.

Прикачен файл

cxema.jpg
cxema.jpg (107.79 KиБ) Видяна 4192 пъти
fox_vt - майстор
Лошото при тея електронни блокове е че заради транзисторното управление има ток на утечка така да се каже който обаче се хваща от електронния мултицет и се почва шашкането.Имах такъв случай с подгряващите свещи на мойта,при мерене излиза 7 волта обаче като включи компа идват вече 12 волта пък и като цяло повечето работи се управляват със подаване на минус тва за колите де.Пробвай да закачиш 6 волта лампичка и виж дали изобщо ще светне щото ако е утечка може ел блока да не работи.Можеш да пуснеш и едно питане в фолксвагеновия форум дизел раздела има доста колеги с аеф мотори.
velsi - Почетен майстор
Днес пробвах с 5 волтовото реле, но номера не се получи. Щом свържа релето веднага въпросните 7 волта падат до нула. Самия блок предполагам работи, защото съм свързал релето К22 и то функционира нормално. На мястото на клапаните 28 и 99 също съм свързал по едно реле за товар и те също работят. Някъде към 55 градуса това , което е за смукача изключи. Само на 14 крак, където трябва да вържа най-важния клапан не се получава както трябва.
MrMurdjo - майстор
Както казах, не познавам добре тези мотори и помпи, но ще разменя малко мисли с един приятел, който има автосервиз и често му минават през ръцете такива коли.
28 и 99 вероятно трябва да са външни самостоятелни електромагнитни клапани, управляващи вакуум, който служи за управление на ЕГР и вероятно дърпа обогатителя на помпата. Самите силови изпълнителни устройства са с мембрани обикновено.
fox_vt - майстор
Градски май не ме разбра правилно :? щом напрежението изчезва значи е утечка от ключовия транзистор вътре в електронния блок.Вариантите са два или точно тази част от веригата вътре в блока не работи(слабовероятно но не и невъзможно)или липсва някое условие необходимо за активиране на този клапан.С други думи нещо температура ли,налягане ли скорост ли обороти ли и т н не е наред в зависимост за какво точно е този клапан.Нз дали ме разбра ще дам пример-подгряващите свещи на антифриза на дизелов двигател се включват само когато температурата на входящия въздух е под определен минимум.При теб явно това е проблема.
velsi - Почетен майстор
Забелязах едно "условие", което не е изпълнено. Когато релето К22 сработи (при мене това се случва) на 16 крак се подава "+". Може би това е сигнала, който липсва. Макар, че ми се струва малко вероятно ще пробвам да направя и тази верига. Ако съм забравил, нека уточня, че ползвам веригата и релетата за подгряване от стария двигател. Подгряващите свещи не са свързани към този модул. Закачил съм само бобината на едно реле на мястото на К22.

Тема "Какво реле на 7 волта?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: