Колата е Ауди 80, а двигателя е фолксфагенов, AEF от Поло, 1.9 дизел, 98 година.
Ако е механично, както предполагам от по-горното ти обяснение за клапаните, то има вероятно опростен контролер - EDC (Electronic Diesel Control), а не пълнообхватно ЕКУ, както е при Лукас Epic или Бош VE (ще те излъжа сега за номера), където макар и механични, всичко се активира и мести с електромагнитни системи.
В по-простия случай има два клапана - единият е за пускане и спиране на нафтата (гасене на двигателя), а другият е на камерата на авансатора и се управлява с ШИМ, като мени предварението на впръскване в зависимост от температурата на двигателя и натоварването. В този случай обратна връзка за положението на педала на газта с взема от датчик-потенциометър, закачен на оста за подаване на газ. Също така обикновено блокът управлява и ЕГР клапана посредством електромагнитен вентил за вакуум, но той се намира някъде отделно от помпата.
Ако правилно предполагам, че става дума за авансатора, то там нормално импулсите в неутрален режим са с коефициент на запълване 50%, като чрез промяната им се предизвиква промяна на налягането в камерата на авансатора и преместване на буталцето му. Затова е твърде вероятно да мериш подобно напрежение и закачването на просто реле там ще наруши работата на мотора. Много е важно също и статичното зацепване на помпата, което е обикновено на увеличен аванс (за студено палене), защото с този клапан всъщност може само да се понижава налягането, което се създава от подкачващата секция на ГНП.
П.С. Имам аналогична система, но обърната наопъки - френски двигател Пежо 1.9 ТД с немска помпа Бош с EDC

Ако сте закачили и изводите за диагностика, то ВАГ-КОМА би трябвало да ти подава на живо информация за аванса. С осцилоскоп също може да се види какво излиза там.