• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30
От мобилни телефони до цифрови камери
ditronix - специалист
pansim ,нека да изясним нещата. Първия линк не го бях отварял и затова схемата от него не съм я видял. Грешката си е моя ,съжалявам за недоглеждането и не се сърдя. Изобщо тая схема няма да я коментирам,просто не си заслужава тракането по клавиатурата :lol: Ставаше дума за схемата от форума на пернишките въжделения-VW :-D Та тази схема е следващата от книжката,от която си постнал двете странички. Всичко,което съм написал се отнася за нея. jordanvass ,прав си във всяка една дума,която си написал! Аз нямах пред вид ситуациите,за които говориш,може би това също е моя грешка! Имах пред вид,че при нормален акумулатор с регулиране на изходното напрежение се регулира зарядния ток. И при достигане на предварително зададената стойност на напрежението на пълен заряд автоматиката изключва трафа от мрежата. Сега за ситуациите,които наистина са опасни. Авторът на схемата се е постарал да защити зарядното от глупаци. Ако има късо в товара, зарядното просто няма как да се включи! Същата ситуация се получава и с акумулатора от мотора или какъвто и да е 6 волтов акумулатор. Тази защита е изградена именно с шибаното реле тип РПМ- то се задейства и позволява активирането на останалата част на схемата само ако зарежданият акумулатор има на клемите си напрежение около и над 9 волта. Тази стойност лесно се промена с малко играчка с резисторите около транзистора,задействащ реленцето. Точно затова зарядното няма да включи и на 6V батерия. Може би е най-добре да щракна следващите страници от книжката и да ги постна тук,там всичко е обяснено. Мога и платката да постна,както и доработката със светодиода. Ако има интерес де. Защото нещата,които изброих до тук наистина правят тази схема относително защитена и съвсем добре функционираща за домашна употреба.
teon - специалист
ditronix написа:
Мога и платката да постна,както и доработката със светодиода. Ако има интерес де.
Няма да е излишно..ако не те затруднява...?
kuger - майстор
Престанете да тормозите и убивате акумулаторите си като се мъчите да ги зареждате с регулатори по напрежение. Това достатъчно добре го прави самия автомобил. Добро зарядно е точно това, с регулатор по ток /колкото е нужен за акумулатора/, както е описал Ditonix. При това, доста глупакоустойчива е схемата.
Искате свястно зарядно - генератор на ток, достатъчно мощен, изключване по напрежение, защита от късо и обръщане на поляритета, е, с трици маймунки не се хващат!
Едно такова зарядно по-малко от стотина лева няма как да дойде, и то при условие, че доста от компонентите ги имате.
Просто няма безплатна софра!
jordanvass - майстор
Схемата е хубава, аз нищо лошо не казвам. И си прав, че модулът с релето я защитава при доста ситуации, с изключение обаче на една - ако по време на работа възникне претоварване, тогава няма кой да ограничи тока. Иначе при първоначално включване е защитена, спор да няма. Аз все пак бих сложил един 10А стопяем предпазител преди акумулатора. На моето зарядно точно това му е единствената защита. И колкото пъти съм го дал на комшията да го ползва, толкова пъти го е включил обратно и е изгорил предпазителя, но диодите оживяват.
MrMurdjo - майстор
Не знам за тия сто лева, но с един простичък Атмел или Пик микроконтролер може да се реализира зарядно за чудо и приказ. Че и ЛЦД дисплей дори да му се сложи.
MamaMy - майстор
Не знам в същата книга какво не харесвате на предната схема. Ползвам я от 10 години и няма проблем. С покачването на напрежението на заряд намалява тока и не позволява на акумулатора да кипи бурно. Трябва само леко да се накичи с измервателни уреди и е идеална. Няма грец и зарежда акумулатора с импулси което е по-добър режим за заряд. Има и ограничаване на тока. Просто е идеална. Единствената ми забележка е, че към края вече става бавна. Трябва да се държи акумулатора по-дълго.
pansim - майстор
MrMurdjo написа:
Не знам за тия сто лева, но с един простичък Атмел или Пик микроконтролер може да се реализира зарядно за чудо и приказ. Че и ЛЦД дисплей дори да му се сложи.
Може всичко, но не всеки може да пише програмчета за Атмел. Поне аз не мога признавам си.
Хайде, чакаме твоето предложение.

ditronix - и аз се извинявам, явно за различни неща сме писали.
ditronix - специалист
Не,не е лоша предната схема. Нищо,което си върши работата не може да бъде лошо. Просто другата схемичка предлага няколко полезни екстри,без да е кой знае колко сложна и скъпа. Все пак всеки сам си решава,просто разчепкахме нещата и ги поизяснихме. Сега ще видя как да добавя платката и промяната със светодиода.
DMN - майстор
Прикачен файл:
2012-01-17_205356.jpg
2012-01-17_205356.jpg (50.21 KиБ) Видяна 20215 пъти
Преди два дни я направих тази схема и трябва да потвърдя, че като цяло е добре замислена и върши работа. Отначало се бях отказал именно заради онова реле 5V, но се оказа, че имам подобно. Очаквах, че ще имам проблем точно с настройването на напрежението на изключване, но всичко заспа, регулира се идеално. Проблемите започнаха, когато поместих платката в кутията на едно обикновено зарядно изпълнено с трансформатор и селенов изправител. Селеновия изправител естествено го махнах и остана само трансформатора. Явно заради прекалената близост на релетата до трафа, двете или едното от тях се влияеше от индукцията му и не искаше да изключва. В крайна сметка се наложи да повдигна само половин сантиметър платката нагоре от предвиденото място и проблема изчезна. По съветите на ditronix в една друга тема за същото зарядно, която така и не можах да намеря преди да направя схемата, вместо кондензатора 220мф, сложих 1000мф и потенциометъра за регулирането на тока замених с 50 килоомов, ако си спомням правилно. Явно трябва и аз да си поиграя с този потенциометър, защото тока наистина се регулира от нула до максиммум, който при мен е 3.5 – 4А, просто толкова ми дава трафа. Обаче при мен тока отива и в обратна посока , тоест тока е нула преди въртока да е стигнал крайно положение и когато вече е в края, започва акумулатора да връща ток към зарядното - около 30ма. Другото, което ми направи впечатление е, че при изключване на зарядното от контакта, преди то да е изключило от електрониката и без да е изключено от акумулатора, релетата не изключват и отново се връща ток от акумулатора към зарядното около 70ма. Следващото нещо, което забелязах – в процес на заряд, ако се разедини едната клема от акумулатора, зарядното изключва, което също е голямо предимство, при мен обаче много рядко, видях, че не изключва и то при точно определена позиция на потенциометъра за регулиране на тока, не разбрах защо става така, явно трябва да се бутне тук –там. Наложи се да сменя и кабелите с по-дебели от изхода на зарядното към акумулатора, защото оригиналните бяха по-тънки и се получаваше пад на напрежение в тях и при ток да речем 3.5А, зарядното изключваше на 14.2V, а при ток 0.5А на 14.8V. С по-дебелите кабели(6кв.), разликата вече е около 0.1V.
Общо взето, това са ми впечатленията, ето и снимка:
Прикачен файл:
2012-01-17_205207.jpg
sstefanov - майстор
Релето е за 5 волта, защото такова е имал автора. Затова е свързал и R8.
Може да се използва спокойно реле за 12 волта ако R8 се махне.

А потенциометъра за регулиране е избран направо малоумно! Как ще регулирате напрежението в делител с 300 ома и 100к?! Очевидно авторът не е разполагал с друг.

Затова е добре поне малко да се разбира как работят схемите, които ще правите.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30

Тема "Схема на зарядно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: