pansim ,нека да изясним нещата. Първия линк не го бях отварял и затова схемата от него не съм я видял. Грешката си е моя ,съжалявам за недоглеждането и не се сърдя. Изобщо тая схема няма да я коментирам,просто не си заслужава тракането по клавиатурата
Ставаше дума за схемата от форума на пернишките въжделения-VW
Та тази схема е следващата от книжката,от която си постнал двете странички. Всичко,което съм написал се отнася за нея. jordanvass ,прав си във всяка една дума,която си написал! Аз нямах пред вид ситуациите,за които говориш,може би това също е моя грешка! Имах пред вид,че при нормален акумулатор с регулиране на изходното напрежение се регулира зарядния ток. И при достигане на предварително зададената стойност на напрежението на пълен заряд автоматиката изключва трафа от мрежата. Сега за ситуациите,които наистина са опасни. Авторът на схемата се е постарал да защити зарядното от глупаци. Ако има късо в товара, зарядното просто няма как да се включи! Същата ситуация се получава и с акумулатора от мотора или какъвто и да е 6 волтов акумулатор. Тази защита е изградена именно с шибаното реле тип РПМ- то се задейства и позволява активирането на останалата част на схемата само ако зарежданият акумулатор има на клемите си напрежение около и над 9 волта. Тази стойност лесно се промена с малко играчка с резисторите около транзистора,задействащ реленцето. Точно затова зарядното няма да включи и на 6V батерия. Може би е най-добре да щракна следващите страници от книжката и да ги постна тук,там всичко е обяснено. Мога и платката да постна,както и доработката със светодиода. Ако има интерес де. Защото нещата,които изброих до тук наистина правят тази схема относително защитена и съвсем добре функционираща за домашна употреба.

