От мобилни телефони до цифрови камери
Subsa - специалист
Елементите, които използва схемата работят различно при различна температура.
Веднъж ще святка на 14V, на студено на 13,8; при по-топло на 14.4V и така.
Разликата не е убийствена, но да знаеш че има толеранси заради температурата. Схемата ще работи, действай по нея. С едно наум.
todortv - майстор
Subsa написа:
Българско, че е по качествено ли.
Взех едно китайско, мерих - 14,5V
Моите (които правим) също спадат към българските. 13,6-13,8 за подзаряд, 14,4 за цикличен
Акумулатора НЕ трябва да кипи.

todortv не искам да звуча злобно, ама как амперметъра му индицира напрежението на акумулатора - зареден/разреден? :roll:
Това не съм го писал аз. Точка 8.
За "български" имах предвид старите, пернишките произведени в завод, не в домашна работилница
Относно амперметъра. Нали става въпрос за индикация на зарядно. Амперметъра ще покаже зарядния ток, който се променя във времето на зареждане и по тази точно промяна на тока във времето, може да се съди за състоянието на акумулатора.
dyaneff - майстор
todortv написа:
Това не съм го писал аз. Точка 8.
Добре, че не си го писал ти. Ако искаш и аз мога да посоча един пример.
Ако трябваше 12 Волтов акумулатор да се зарежда до 16 Волта, реле регулаторите в автомобилите щяха да са направени да зареждат 16 Волта, не 14 Волта.
todortv - майстор
dyaneff написа:
Ако трябваше 12 Волтов акумулатор да се зарежда до 16 Волта, реле регулаторите в автомобилите щяха да са направени да зареждат 16 Волта, не 14 Волта.
Аз мисля по друг начин. Идеята на автомобилния генератор е да поддържа акумулатора жив, без активно газоотделяне. Затова се препоръчва периодично зареждане, не гъделичкане с неподходящ токоизправител.
Другата разлика между генератора и токоизправителя е в тока. Ако при 14,2V генератора може да осигури
примерно 20А,при 14,8 - 25А, то токоизправителя може да осигури примерно 3-8А при 17V.. Затова се ограничава напрежението на 14,2V да няма бурно отделяне на газ.
И все пак, вземи едно "старо, истинско, българско зарядно" и измери напрежението. Електротехниката и физиката от
онова време не се се променили, само дето тогавашните акумулатори изкарваха повече. :-D
Subsa - специалист
:idea: Всичко се променя и е добре да свиквате с това.
[-X Няма 12V оловен акумулатор, който след откачане на зарядното да "държи" 16V 1ч и да става за нещо после.
И пак за амперметъра, как ще индицира, че акумулатора е разреден или зареден, примерно съм вързал зарядно 13,8V и крушка с неизвестна консумация + компютър с DC-ATX захранване. Амперметъра е уред, а не индикатор.
Покажи го това зарядно на перник, аз което се сещам е траф-грец и колкото дойде в изхода. П образен трансформатор, за създаване на падаща характеристика и общо взето от там 5-6 А максимален ток, а?

Аз мисля да спра до тук, че не искам да се заяждам, а може да звуча заядливо вече. :rolleyes:
todortv - майстор
Subsa написа:
Аз мисля да спра до тук, че не искам да се заяждам, а може да звуча заядливо вече. :rolleyes:
Аз също спирам, всеки сам решава за себе си. :drinkers:
http://kosharata.com/archives/53
Junak - майстор
todortv написа:
Subsa написа:
Аз мисля да спра до тук, че не искам да се заяждам, а може да звуча заядливо вече. :rolleyes:
Аз също спирам, всеки сам решава за себе си. :drinkers:
http://kosharata.com/archives/53
И аз не искам да се заяждам, но все пак кажи къде я прочете тази глупост - "За нов акумулатор се казва, че е зареден до достигане на максимална гъстота, ако на клемите му има 16V за поне 1 час след откачане от зарядното."

Щот в линка, който си дал, я няма.
Subsa - специалист
Какво ти пука, различни акумулатори, различни начини на работа, оживяване и смърт.
Най-голямото фаталити за акумулатор, което знам е опит колата да се запали с подаване на ток от електрожен.

Тема "Индикация на зарядно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: