От мобилни телефони до цифрови камери
hidrazin - майстор
pansim написа:
Да трябва да е развързан галванично...
Намери си “Млад Конструктор” 1/2002г. Там има импулсно захранване за усилвател в кола.
Разделено е галванично и мисля че няма да ти представлява проблем да си го преработиш на колкото искаш.
Пък и ако те мързи да рисуваш - предлагат готова платка:
http://constructor.bg/shop/product_info ... s_id=10783
Като мощност ще ти е повече от достатъчно. :-D
:partyman:
pansim - майстор
Hidrazin - схемата я видях.
Обаче - ТЛ494 не управлява добре мосфети директно. В схемата няма ограничение по ток и понеже е пуш-пул, при повишаване на товара ще има пиротехнически ефекти
Няма обратна връзка по ток, а за да е зарядно, трябва да работи в режим CC/CV
Та в крайна сметка, колкото и да ме мързи :-D ще го направя с 3525 заради доброто "клатене" на МОСФЕТ-и директно без доп. драйвери и с обратна връзка по ток и напрежение.
Все си мислех, че някой ще ми спести малко труд ама...
Благодаря на всички за участието.

ПП сега се сетих че мога да направя 400-500 ватов пуш-пул и директно да захраня системата с 24 волта
По-добре късно, отколкото никога. :lol: :lol: :lol:
Страшно съм недосетлив. :-D
hidrazin - майстор
Е хубу де. Както решиш. Пък на тая схема за кво ти е това ограничение по ток? Ти нали щеше да зареждаш с 1-1,5А ?
Аванс ще има колкото си искаш. Иначе е вярно че 494 не се държи добре с мосфети. Ама за едно зареждане ...
И колко да е по-лесно? Така или иначе ти трябва галванично развързване.
Пък ако си тежкар - един инвертор на 230V и после едно стандартно зарядно за акумулатори. :lol:
В тази връзка - преди време чоплих едни военни хамерикански пикапи - нещо от сорта на CHEVROLET 1008, 1009...
Изображение
Там цялата инсталация е на 12V без стартерът - той е на 24V. На подгревните свещи има резистори щото са 12-волтови.
Два генератора по 12V като втория е с изолирана маса. Пали и само на един акумулатор ама по-трудно - бавно върти.
До предния ляв фар на решетката има монтирана външна букса за зареждане - това отдавна си го мисля ама пусти мързел. :lol:
Та що не праснеш на колата един втори генератор? Някой по-малък от някоя морга?
:partyman:
koveslav - майстор
http://www.chepakov.com/dc-dc-konvertor ... -orion.htm
pansim написа:
Ако ми намериш DC/DC 12 към 24 на 15-17А тогава - да :lol:

Трябва по време на работа на автомобила да се зарежда и втория акумулатор с около 1 -1.5А
Кратковремения товар е около 15А.
http://www.chepakov.com/dc-dc-konvertor ... -orion.htm Ето тук има конвертори 12/24v с номинален ток 8,10 и 20A
pansim - майстор
hidrazin написа:
Е хубу де. Както решиш. Пък на тая схема за кво ти е това ограничение по ток? Ти нали щеше да зареждаш с 1-1,5А ?
Аванс ще има колкото си искаш. Иначе е вярно че 494 не се държи добре с мосфети. Ама за едно зареждане ...
И колко да е по-лесно? Така или иначе ти трябва галванично развързване.
Пък ако си тежкар - един инвертор на 230V и после едно стандартно зарядно за акумулатори.

Е, само за зареждане тока е никакъв :) ама като дръпне 15А в началото...какво ще стане с тока през мосфетите :)
А идеята с 12-230 и зарядно я бях писал доста по-нагоре...лесно понеже имам готови всички неща. :partyman:
hidrazin - майстор
pansim написа:
...Е, само за зареждане тока е никакъв :) ама като дръпне 15А в началото...какво ще стане с тока през мосфетите ...
С тока не знам ама ще има летящи мосфети. :-D
Е пък ти може да ограничиш първоначалния заряд. Варианти много.
:partyman:
lov - майстор
Само като идея щото съм поизморен и нещо не може да мислим както трябва ама завчера се занимавах с те това.
http://www.ebay.com/itm/Constant-Curren ... 20f2af5e36
Линка е първия ми попаднал защото моя много отдавна го купувах.
Няма ли да е по лесно да моднеш един такъв модул струва $5-6
kabel96 - специалист
lov написа:
Само като идея щото съм поизморен и нещо не може да мислим както трябва ама завчера се занимавах с те това.
http://www.ebay.com/itm/Constant-Curren ... 20f2af5e36
Линка е първия ми попаднал защото моя много отдавна го купувах.
Няма ли да е по лесно да моднеш един такъв модул струва $5-6
Няма да му свърши работа щото не е развързано по маса.На тракторите Джон и старите комбайни Ню холанд има едни кутии големи колкото половин акумулатор нещо като бакелити а долната страна е метална и е радиатор на едни шунтове и чисто механично " релета" с болчета се регулират напреженията прави това което искаш.Виждал съм я и под седалката и на някакъв камион Мерцедес.
alsted - майстор
Старите Ифи също палят на 24V, а инсталацията им е на 12V. Превключването е на самия шалтер на бендикса (до колкото си спомням).
djshomi - напреднал
То и дизеловите робури палят на 24, а инсталацията е на 12 .Има нещо като контактор които като завъртиш да палиш минава на 24 и като запали пак изтраква и минава на 12.И е компактно горе долу колкото кутия от сирене 1 кг.Но предоплагам идеята е да работи в буферен режим.Най-читавия варян още един алтернатор 24 В, карадуио маняците постояно правят такива идиотии и си слагаш 2 акомулатора за това което ти трябва 24 волта.Иначе на прима виста ми идва идея 24 в алтернатор и понижаваш да си зареждаш 12 волтовия на колата с някоя схема за оправление на ел колелата там токовете са си големички и са изпълнени с мосфети та незнам дали ще стане в твоя случай но го меткам като идея.

Тема "Въпрос за зареждане на акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: