От мобилни телефони до цифрови камери
fox_vt - майстор
sofeto88 написа:
Бустера работи повече от добре но само че не този модел а малко по скъп около 150$ лично го измъчвам всеки ден по 5-6 пъти Автомонтьор съм и няма как . Обаче има уловка, модела който ползвам е по голям и тежи към 2кг отдава 300А ток за 10 секунди и изключва, има някаква защита, иначе 20 пъти съм палил автомобил с него един след друг със консумация на стартера 220-240А но всяко въртене е макс 2секунди. Обмислям да си направя личен, но със батерии 18650 при тях максималния ток е 30А на клетка и мисля че ще стане но все не остава време.
Забрави я тая теория. :) 18650 е литиево йонна батерия и тока на разряд е едва 2-3C Ето ти една такава със 2C http://tpetrov.com/search.php?prod=Акум ... Ah+SAMSUNG

Максималния ток който може да отдаде надали е повече от 20А но LiIon не са за такова нещо.Търси си Li Po батерии не са скъпи и са точно за тази цел.Но ако ще скалъпваш нещо гледай да товариш клетките с половината или максимум 2/3 от обявения ток на разряд.

пп ако имаш много бройки 18650 пак става но ако не ги товариш много много.
bigdragon - майстор
kabalo86 написа:
Интересно ми е наскоро влезлите така наречени бустер с какви батерии са че да отделят такъв стартов ток че чак да запалят кола?

примерен модел е тази обява на човек в продавалник : http://olx.bg/ad/buster-za-podavane-na- ... 5KWEV.html
твърди че пали до 20 пъти кола без акумулатор .
Интереса ми пак казвам са какви са батериите способни на това
Батериите са LiPo
Заповядайте нещо добро, 600 грама и ток при разряд 450А.
Това горе не може да даде такъв ток.
Трябва ви и балансиращо зарядно, аз използвам IMax B6...

По-добре нов акумулатор, или ремонт на алтернатора и системата за зареждане...
sofeto88 - напреднал
Мда това от последния линк е доста яка батерия, аз имам 20 броя работещи 18650 които дават ток на късо над 40А , останха ми от един успешен проект за винтоверт (с 9 клетки няма умора) и ако остане време ще ги навържа някой ден. Иначе за зареждането само с imax-a няма друг вариант и винтоверта с него зареждам. Иначе идеята на бустера не е да караме с мъртви акумулатори а за авариино подаване на закъсал автомобил... иначе е смешно да си купуваш бустер на цената на нов акумулатор.
alien - специалист
18650 НЕ Е батерия
18650 е корпус (опаковка)
батерията която е поместена в този корпус може да бъде всякаква
литий-йон НЕ Е еднозначно определяне на типа батерия
2C разряд е за обикновените литий йон батерии използваните в лаптопите
за голям ток освен литий се ползват и други добавки, като хром, никел, желязо, мед, които променят характеристиките значително
има батерии в корпус 18650 които отдават ток от порядъка на 35А за кратко време

в случая не мисля че старта е възможен изцяло от този буустер, в смисъл с напълно умрял акумулатор няма да запали
по скоро може да се ползва за малко дозареждане на отслабнал ЗДРАВ акумулатор на кола която ще успее да запали от четвърт оборот

за старт от напълно умрял акумулатор ще трябват поне 10 елемента в паралел от 35А и 3 последователно за 12 волта
или общо 30 елемента
MamaMy - майстор
Схемката е елементарна, но снощи ми спря нета и неможах да я пусна:
fox_vt - майстор
Предполагам отговора беше към мен :lol: Аз лично не съм видял колегата да пише че има от "специалните" 35 амперови и най вероятно са в най добрия случай като лаптоповите.Казвам в най добрия случай тъй като елемента 18650 е в капацитети на пазар с толкова голям диапазон че просто е смешно да се вярва че всичко написано е вярно.18650 е корпус това добре но в този корпус не може да натикаш кой знае колко голям капацитет а капацитета е единия фактор определящ разрядния ток.17500 има ток на късо 15 А не питай откъде знам толкова е.Затова писах че по големите 18650 надали ще дадат нещо повече от 20А.Това 35А е меко казано несериозно за ли йон,добавки не добавки ли поли си е класи напред по отношение разряден ток.
Аз пък мисля че бустер от липо пакет може да запали автомобил даже и дизел без оловен акумулатор :wink:
ESPACE - майстор
Фокси вземи се поограмоти, че са ти доста грешни разбиранията относно 18650 за капацитет и разряден ток и връзката помежду им. За разрядния ток най-важен е химическия състав на батерията. После е капацитета. Какво ще кажеш за 30А постоянен разряден ток и 500А за 3-5сек при Sony Konion VTC5? Акумулаторите на Tesla не са LiPo a 18650 Panasonic NCA(никел, кобалт, алуминий). 10% загуба на капацитет след 3000 цикъла. Сигурно има причина да не са LiPo, a?

Тук се продават батерии с несериозни показатели според твоите разбирания

https://www.dcpower.eu/accu-rechargeabl ... ndustrial/
shotik - майстор
Ето схемата за допълнителен акумулатор

Изображение

а заглавието на стара тема за това е "допълнителна батерия за палене зимата-как ?" , ползвайте търсачката и четете мненията там .
fox_vt - майстор
ESPACE,alien посипвам си главата с пепел :partyman: Наистина имало такива модифицирани литиево йонни като тази литий мангановата със ток 35А :? Човек се учи докато е жив :partyman:
hidrazin - майстор
пет ное 13, 2020 9:07 pmtopdiagnostika.com написа:
Добър вариант е и ...
...да се разкараш с тъпата си реклама. Аман от шушляци...
:partyman:

Тема "бустер за подаване на стартов ток на автомобили?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: