От мобилни телефони до цифрови камери
MamaMy - майстор
Аз не се шегувам. Казвай марка, че са на примоция в Била. :razz:
hidrazin - майстор
Престани бре. То ако беше за почерпката - хич и нямаше да си играя да търся.
:partyman:
Ал_ - специалист
вт дек 17, 2024 2:40 pmMamaMy написа:
Казвай марка, че са на примоция в Била. :razz:
Водка Електрическая, 22А спешъл едишън :partyman:
Hz параметър има ли тая водка, че са разтреперах безразборно?!
MamaMy - майстор
Да дам отчет. След подмяна на откритите повредени елементи се оказа, че платката с управлението и дисплея са повредени. Най-вероятно процесора е дал фира. Дискретните елементи около него са здрави, но той не тръгва. Дисплея си остава чист. От много премятане успях да скъсам лентовия кабел от едната страна. Това за мой късмет се оказа полезно. Силовата част на зарядното сработи самостоятелно като даде 14,6 волта. за съжаление след товар се оказа, че не е постоянно напрежение, а импулси. По грубо измерване с мултицет за около 3 секунди редува импулс 0,8А следва 1,75А пауза и пак отначало. Като поразгледах схемата, дори и непълна, ми светна. Направих мост на релето и p-n-p транзистора. Напрежението се качи на 16,8 волта и стана постоянно плюс импулсите, но вече не си заслужава осцилоскопа. Така работи добре. Тока е точно 3,81А като поддържа напрежението. За товар ползвам две 12 волтови 55W лампи Н4 вързани последователно през дългите. Тока на късо през изхода е 13А. Така ми върши дори по-добра работа отколкото с автоматичното спиране и пускане. Когато работеше то, на всеки токов удар ходех до колата да го рестартирам. Сега докато не го изгася аз зарежда постоянно. Ще му добавя само един волтметър за контрол и влиза в боя. Може даже и някоя снимка да пусна ако намеря някоя стара рентгенова снимка за филтър пред волтметъра.
vlax - майстор
съб дек 21, 2024 9:15 pmMamaMy написа:
... ако намеря някоя стара рентгенова снимка за филтър пред волтметъра.
Побързай,че след време няма да намериш. :)
:partyman:
hidrazin - майстор
съб дек 21, 2024 9:15 pmMamaMy написа:
Сега докато не го изгася аз зарежда постоянно.
ЦЪЪЪК
С дават тримера нагласаш напреженията за включване и изключване...
Е, хубаво е да има и поне волтметър...
:partyman:
P.S. Я прави някоя читава снимка на платката с управлението и дисплея...
MamaMy - майстор
При първа възможност ще снимам и двете платки. Относно контрола това въобще не ме интересува. Имам друго правено зарядно и там установих, че напрежението на заредена АБ рязко се различава от това в автомобила. Бях го настроил чак до 17 волта, но АБ остава недозаредена. Правилния метод е замерване при спряно зарядно, а другия момент е когато тока на заряд падне рязко. Явно простото изключване по напрежение не е добър метод. Зависимостта между тока и напрежението на заряд не е права линия, но всичко се опростява за по-лесно. Тайно се надявах, че при процесорните зарядни са решени точно тези тънкости, но не би. Ще извадя античното зарядно със траф и селен и ще зареждам по време. Както преди демокрацията. :lol: Със снимките ще зачакате защото зарядното остана в сервиза, пък аз кога ще ходя там не е ясно.
hidrazin - майстор
нед дек 22, 2024 6:04 pmMamaMy написа:
... но АБ остава недозаредена.
... Явно простото изключване по напрежение не е добър метод. ...
О, това е така.
Но за мен другата крайност е по-лоша - забравен/презреден АКУ.
Пък и практиката (поне при мен) показва че и не е необходимо да се тъпче до 100%.
Ама ти си решаваш де...
:partyman:
ivanovbg - майстор
Няма нужда от умни зарядни, а напрежението трябва да е добре стабилизирано. При програмиране ползвам захранващ блок 14 V 80A. Като падне някой акумулатор го включвам на 50А и слагам на акумулатора. Зарежда перфектно и бързо. Като вдигне акумулатора на 14 V тока почти спира да тече. На колите нали така работи. Държи си 14,4V от нас до морето( това са 5-6 часа) и акумулатора си е ок.

Тема "Автомобилно зарядно от Лидъл - схема?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: