От мобилни телефони до цифрови камери
petromaniq - специалист
Гъстотата на електролита няма общо колко е зареден акумулатора, а колко вода се е изпарила и каква е температурата. Зрежда се не електролита, а плочите на акумулатора.
Nimi - специалист
petromaniq написа:
Гъстотата на електролита няма общо колко е зареден акумулатора, а колко вода се е изпарила и каква е температурата. Зрежда се не електролита, а плочите на акумулатора.
Я вземи прочети малко теория какви са критериите за зареден оловно-киселинен акумулатор!
hidrazin - майстор
petromaniq написа:
Гъстотата на електролита няма общо колко е зареден акумулатора, а колко вода се е изпарила и каква е температурата. Зрежда се не електролита, а плочите на акумулатора.
Днес все ми върви на комедийни сериали. Отивам за още пуканки и бира...
:partyman:
muhala - майстор
Лидълско имам. Не ми харесва. Зарежда до 13.8V и после минава в CC режим на 50мА.
Имам си зарядно с траф от PIKO FZ1, грец и амперметър. Всичко това в кутия от ПЦ захранване. Зарежда с около 6А и мирише яко на лак.
Искам да го огранича като стигне 15 волта да започне да реже тока.
Акумулатора ми си заминава, но ще се опитам да изкарам и тази зима (5а поред) с него. Предишния се предаде след 4 зими.
kozl написа:
Автоматичните зарядни станаха елементарно достъпни. В Лидъла се търкалят купища.
Аз обаче отдавна се отказах от мисълта, че автоматичното зарядно е разковничието на зареждането след като си препатих с полски акумулатор, който автоматичното зарядно третираше като зареден, а гъстотомера показваше недозареден.
При такова разногласие на кое да верваш :? И ако се доверя на гъстотомера (аерометъра) то за къв :finga: ми е автоматично зарядно. По дбре да си набавя ръчно с регулиране на ток и таймер да го изключи след време по мое усмотрение на база отчет от гъстотомера roll:
:? Ко праим със запечатаните акумулатори. Еми най-просто да се доверим на автоматичното. При съмнение следва разпечатване на акумулатора или замяна с друг :sad:
ig_ivanov - специалист
Вкъщи акумулатора за аварийното осветление го зареждам с обикновен импулсен адаптер 12В/3А, на което съм повишил изходното напрежение на 13.7В. Акумулаторът е вързан към него с два паралелно вързани резистора 10Ом/10Вт - в случай, че напрежението му падне много да не претовари адаптера при идване на "тока". Е, вярно, че акумулатора ми не е 200 Ач, но нищо не пречи да се преизчислят елементите. Вече четвърта година всичко си работи без проблеми.
Друго ми стана интересно- тоз 200Ач акумулатор ако е за превозни средства ще се скапе доста бързо в стационарен режим. И още едно- при зареждане над 14.2В започва усилено кипене на електролита.
kozl - майстор
В последното не бъди сигурен.
DundyTheCroc - майстор
Подхванал съм едно старо зарядно да го преправя на лабораторно захранване с малко китайски части. След малко модове предполагам китаеца ще извади към 8А на изхода стабилно, може и до 10А пиково. В момента греца на зарядното е с 10А КД2007 диоди без охлаждане, ако реша да ги сложа на радиатор ще ми заеме много място в кутията.
От един стар климатик съм изровил една схема FPDB50PH60, която не знам доколко работи, но измервайки изправителната част диодите излизат здрави. Според вас дали ще е удачно да се ползва само греца за изправител, притесняват ме транзисторите там, но предвид, че са NPN би трябвало да са запушени и да няма проблем. Ето вътрешната схема на чипа:

Прикачен файл

Untitled.jpg
Untitled.jpg (87.86 KиБ) Видяна 2034 пъти
preslav - майстор
Виждам, че темата е стара, коментиращите в нея също (като мен) - Ю Пи Ес-те зареждат и поддържат акумулаторите си на 13.8 волта. За мен топлата вода е открита, остава да се научим да я ползваме, ама от време на време трябва и да доливаме, а след 4-5 години да сменяме казанчето, че няма нищо вечно!
hidrazin - майстор
DundyTheCroc написа:
...От един стар климатик съм изровил една схема FPDB50PH60,...
Доста ... интересно решение за изправител. :-D
По принцип няма никакъв проблем да го използваш така, както си намислил.
Но пък пак ще трябва радиатор и за това PFC.
:partyman:
DundyTheCroc - майстор
Е па това чудо му дават 30А и със сигурност са истински, преди него има стопяем предпазител 36А.
Вярно е нестандартно, ама каквото изпадне няма да го хвърлям.
Електрониката на климатика си е с много стабилен радиатор, ще се реже от него :partyman:
п.п. UPS-ите не са със стартерни, а с тягови акумулатори, дори на самите тях си пише в какъв режим какво напрежение да се държи. В този ред на мисли последните два дена окабелих, конфигурирах и пуснах едно UPS-че 40KVA, по повода си сипах една мускатова :-D

Тема "Автоматично зарядно за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: