От мобилни телефони до цифрови камери
inspo - майстор
Remark написа:
Благодаря за корекцията, по отношение на множественото число...
Поне заглавието си оправи, че си с единия крак при сенаторите.
sashot - специалист
Remark написа:
Здравейте!

@sashot варианта с диодите ми допада, затруднението ми идва от сметките, които трябва да се направят, за да може схемата да сработи правилно, според нуждите. Ако напрежението в едната клетка на батерията падне под 10.5 V уреда мисля, че спира да работи /не съм сигурен, все още не знам как да го изпробвам/, в контекст на което превключването между отделните клетки трябва да е тогава , когато заряда е 10.5 V.

Превключването, в случая с диодите, става автоматично, като във всеки един момент ток се консумира от батерията/акумулатора, който дава най-високо напрежение, т.е. най-заредения, защото диодите към другите акумулатори са запушени. Така в твоя случай машинката ще работи, докато не остане нито един акумулатор с напрежение 10,5 В + напрежението върху P-N прехода на диода, което е различно, в зависимост от диода, който използваш. Най-малко е при Шотки диодите... както и при германиевите, ако не ме лъже паметта, но такива вече май не се предлагат. При това превключването става практически моментално, без преходни процеси, прекъсвания, искри и т.н. Недостатък на идеята с диодите, в сравнение с един класически превключвател в твоя случай е, че батериите се изтощават сравнително равномерно и ако в случая с един класически, след 1/3 от разчетното време ще имаш един разреден и два заредени акумулатора, след 2/3 два разредени и един зареден, то в случая с диодите, след 1/3 от времето ще имаш три разредени на 1/3 от капацитета си, след 2/3 - 3 разредени на 2/3. Недостатък, защото в първия случай можеш да организираш някакъв междинен подзаряд на вече гарантирано разредените, без да спираш устройството. А в случая с диодите във всеки един момент, освен в началния и крайния, когато имаш 3 заредени и три разредени съответно, имаш 3 частично разредени акумулатора, които, ако става дума за никел-кадмиеви или никел-металхидридни, не е желателно да се дозареждат.

Имам чувството, че пак бъркаш понятията. Напрежението в клетката на акумулатора е 2,2 В при оловните, 1,2 при никел-кадмиевите и т.н., за да се получат по-високи напрежения, например автомобилните 12 В се закачат ПОСЛЕДОВАТЕЛНО 6 оловни клетки, като по този начин автомобилните 12 В, са всъщност 13,2.
Последна промяна от sashot на съб май 23, 2015 4:29 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
Aaaa... германиеви диоди се намират още тук-там.
:partyman:
jordanvass - майстор
Remark написа:
... и аз така мисля по отношение на капацитета на източника и консуматора, уви нещата в този случай са малко по-различни.
Аз това не го вярвам и продължавам да смятам, че капацитетът на акумулатора няма никакво отношение към работата на уреда ти. Няма толкова тъпо конструирана машина, която да разчита на това, че акумулаторът е слаб и ще се изтощи бързо, та да не изгори. Да не говорим за такъв скъп и прецизен уред като твоя. На всичко отгоре ти влизаш и в друго противоречие - хем машината предпочитала слабите акумулатори (тоест такива, дето бързо им пада напрежението), хем не ще да работи при ниско напрежение. Нещата с твоите обяснения хич не ми се връзват, ама хич.
Remark - помощник
@ inspo , спи спокойно и бъди щастлив :)
@sashot, да разбирам ли, че NiMH батериите не са подходящи в този случай? Между другото не знам откъде остана с впечатление, че ще използвам никел-кадмиеви или оловни батерии. Споменах за NiMH, под "клетка" имах предвид "пакет" батерии, т.е. 10 по 1.2 V сформират един пакет, някъде бях обяснил точно каква е идеята.

@jordanvass, опитвам се да те разбера, но собствената ми логика не ми позволява. Ето няколко елементарни въпроса, които ми се въртят в главата - Защо в интрумента има предпазотел на 3.5 A и при какви условия той прекъсва (изгаря)? Защо в колата си имаш примерно 40 Аh акомулатор , вместо 80 Аh, нима няма по този начин да си меняш акомулатора вместо на 3 години на 6? Макар й втория въпрос да не е много удачен, мисля, че разбираш откъде идва противоречието ми. Нещата се конструират по определен начин с определена причина, поради което ми се иска да изясня малко нещата, че да мога да взема рентабилно решение как да постъпя. Ако можеш посочи ми в коя научна литература мога да го прочета това, което казваш за консумацията и ще си реша проблема мигновенно, ако действително е така.

Като цяло проблема произлиза от там, че не ми се дават GBP 200 за батерия (на въпроса защо след като инструмента струва толкова - защото на големите компаний им плащаме 2/3 от цената само заради името им).
jordanvass - майстор
Remark написа:
Защо в колата си имаш примерно 40 Аh акомулатор , вместо 80 Аh, нима няма по този начин да си меняш акомулатора вместо на 3 години на 6?
Колата и с 40, и с 80 амперчасов акумулатор ще си работи абсолютно по един и същ начин. Ако не вярваш - пробвай с два различни акумулатора и светни фаровете, за да се убедиш, че крушките ще светят еднакво и с единия, и с другия. Капацитетът на токоизточника не определя консумацията на ток, казвам ти го за не знам кой пореден път. По-голям акумулатор се слага, когато стартерът на колата изисква по-силен ток. Такъв малкият акумулатор не може да осигури, а и няма да издържа на по-продължително стартиране, което се налага понякога. Това е основната причина да има различни автомобилни акумулатори.
Схващането ти за смисъла на понятието амперчасове е тотално погрешно и те води до неразумни и безсмислени идеи. За съжаление имам неприятното усещане, че няма да те убедя.
Remark - помощник
Нека предположим, че съм възприел гледната ти точка, предполагам не е проблем да получа отговора и на другият си въпрос, който ми е по-същественият. Благодаря за което.
jordanvass - майстор
Стопяем предпазител гори, когато токът през него надвиши максималния ток, за който предпазителят е предназначен. Това и ти си го знаеш. Не мога да кажа каква е причината в твоя случай, но съм убеден, че тя не е в акумулатора, а в самия уред. Той трябва да може да работи еднакво добре и с 3 амперчаса акумулатор, и с 300 амперчаса. Единствената разлика е в продължителността на работа до изтощаването на акумулатора. Ако уредът не ще да работи с различни акумулатори, значи сервизният техник трябва да го поправи. В краткото представяне на уреда на сайта няма изискване за капацитета на захранването. И това е съвсем логично. Изисква се само да е с напрежение 12 волта. Значи трябва да може да работи с всякакви акумулатори.
sashot - специалист
Remark написа:
@sashot, да разбирам ли, че NiMH батериите не са подходящи в този случай? Между другото не знам откъде остана с впечатление, че ще използвам никел-кадмиеви или оловни батерии. Споменах за NiMH, под "клетка" имах предвид "пакет" батерии, т.е. 10 по 1.2 V сформират един пакет, някъде бях обяснил точно каква е идеята.
Подходящи са, разбира се, но имайки предвид това, че дозареждането им, т.е. зареждане, преди да са се разредили напълно, е нежелателно. Същото важи и за никел-кадмиевите.
Пак повтарям, прието е под "клетка", да се разбира единичен акумулаторен елемент. Набор от последователно-свързани клетки, за достигане на необходимото напрежение, образуват акумулаторна батерия.

Отново без да ми се сърдиш... понеже имам слабост към историята, особено античната и уж знам това-онова от нея, досега съм си мислил, че последният истински римлянин е бил нашенецът (роден е в града, който днес носи името Силистра) Аеций, който успял да сломи Атила. Вчера разбрах, че след него имало поне още двама: Батерий и Компаний ;). Не се обиждаш, надявам се.
DMN - майстор
Авторът бърка понятията, така обърква и хората, които искат да му помогнат. Аз от цялата ситуация разбирам, че за да стане работата с всякакъв акумулатор, трябва да има някакво ограничение на тока до около 3А от захранващия източник. Възможно е оригиналната батерия да е с по-голямо вътрешно съпротивление и по този начин да не дава голям ток или в нея да има някакъв регулатор на тока. Иначе не мога да си обясня това:
Remark написа:
Пробвал съм с източник (12 V, 11.5 Ah), като първоначалния резултат е изгаряне на елемента, упоменат малко по-горе, понеже тук в България трудно се намират такива предпазители се наложи да ги изчакам да пристигнат от Англия. След като изгорих още няколко реших, че е добър варианта да елеминирам предпазителя от веригата (като направих мост през него), това ми деяние костваше прогаряне на силиция в полупроводниковите елементи и тотално преустановяване работата на уреда,

Тема "Електронен превключвател между батерий" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: