От мобилни телефони до цифрови камери
kr1100 - майстор
нед дек 22, 2024 6:29 pmivanovbg написа:
.... На колите нали така работи. Държи си 14,4V от нас до морето( това са 5-6 часа) и акумулатора си е ок.
Реле регулатора няма ли температурна компенсация / Лятно време на по-ниско от 14,4В, зимно до 14,4 ?
нед дек 22, 2024 6:58 pmkr1100 написа:
нед дек 22, 2024 6:29 pmivanovbg написа:
.... На колите нали така работи. Държи си 14,4V от нас до морето( това са 5-6 часа) и акумулатора си е ок.
Реле регулатора няма ли температурна компенсация / Лятно време на по-ниско от 14,4В, зимно до 14,4 ?
Не всички и в зависимост от класът на автомобила.
ESPACE - майстор
нед дек 22, 2024 6:59 pmТрифон П.Трифонов написа:
нед дек 22, 2024 6:58 pmkr1100 написа:
нед дек 22, 2024 6:29 pmivanovbg написа:
.... На колите нали така работи. Държи си 14,4V от нас до морето( това са 5-6 часа) и акумулатора си е ок.
Реле регулатора няма ли температурна компенсация / Лятно време на по-ниско от 14,4В, зимно до 14,4 ?
Не всички и в зависимост от класът на автомобила.
Преди 30 години на жигулито така го бях направил :)
нед дек 22, 2024 7:15 pmESPACE написа:

Преди 30 години на жигулито така го бях направил :)
Благинка е за акумулатора, респективно джоба на собственика. Инак обслужваем.
Който има знания и способности, прави си нужното.
MamaMy - майстор
Това с поддържащото зарядно се прави с напрежение 14,1 волта. На повечето аларми е така. Това обаче при силно разредена АБ води до завиране и повишена температура. Не е добре за акумулатора. За това такова зарядно се ползва само при нисък ток около размера на тока на саморазряд + тока на постоянната консумация. Това което Иванов прави е много рисковано. В автомобила АБ е подложена на вибрации. Те са колкото вредни толкова и полезни. При тези вибрации мехурите с отделен газ от презареждането изплуват много по-лесно от електролита. При стационарна АБ шанса да гръмне и да се сцепи е много голям. Това е и често срещано при ЮПС-ите.
Какво се случва за да гръмне една АБ?
Логиката на зарядното ли е виновна само?
MamaMy - майстор
При силен разряд се получава също голямо отделяне на газове. Лично съм виждал 3-4 гръмнали акумулатора в автомобили. Един път пред мен в един автобус се взривиха два чисто нови по 200Ач заради глупостта на автомонтьорите. Заваряваха с СО нещо по купето и бяха хванали масата за една скоба на ауспуха. Като гръмнаха и капака на сандъка се изтумби навън, а отдолу се ливна електролит. Щетите бяха... в пъти над цената на акумулаторите. Предполагам, че има зарядно което наистина прави всичко. Импулси, десулфатизация, поддръжка, зимен режим и всякакви други глезотии, но най-вероятно цената ще бъде до небето. Дали си заслужава при тази цена на акумулаторите? Не.
Мисля, че не са били нови акумулаторите на този автобус. Един господ знае.
Газове се взривяват в границите на взривна концентрация и наличие на източник- огън, искра, топлина...
ESPACE - майстор
нед дек 22, 2024 10:33 pmMamaMy написа:
Предполагам, че има зарядно което наистина прави всичко. Импулси, десулфатизация, поддръжка, зимен режим и всякакви други глезотии, но най-вероятно цената ще бъде до небето. Дали си заслужава при тази цена на акумулаторите? Не.
Със сигурност има. Щом обикновения ми китаец има всичко без поддръжката. А иначе наистина не са скъпи обикновените акумулатори. Аз имам две коли. Едната ми е за работа и след всеки две зими за третата и купувам най-евтиния акумулатор, който е на промоция във веригите. Преди два месеца и взех за 88лв 60Ач-ов от Практикер. Стария акумулатор го слагам на UPS-а дето ми е за един телевизор, интернета и газовия котел ако спрат тока. Другата ми кола е със старт-стоп и за там акумулатора е EFB. Него го смених миналата година, оригиналния се предаде на 6-тата и пак такъв сложих. Там нещата със заряда му изобщо не мога да им "хвана спатиите". Виждал съм колата да го зарежда с между 13,3 до над 15V или изобщо да не зарежда. Избягвам да се замислям защото никаква логика или алгоритъм не схващам.
MamaMy - майстор
пон дек 23, 2024 6:25 amТрифон П.Трифонов написа:
Мисля, че не са били нови акумулаторите на този автобус. Един господ знае.
Газове се взривяват в границите на взривна концентрация и наличие на източник- огън, искра, топлина...
Със сигурност бяха нови защото аз ги сложих предния ден. Стягахме го за преглед за международен транспорт. Возеше екскурзии с деца, а там проверките са безмилостни. Щом му смениха всичките гуми с чисто нови смятай.
пон дек 23, 2024 6:53 amESPACE написа:
Със сигурност има. Щом обикновения ми китаец има всичко без поддръжката. А иначе наистина не са скъпи обикновените акумулатори.
Съмнява ме китаеца да има всичко. Той трябва да има термодатчик за електролит на всяка клетка. Трябва да има активен, регулируем товар с измерване на капацитета. Трябва да има цикли с изчакване преди измерване заради успокояване на процесите и още много такива. Горе долу би се държал като генератора на новата ти кола. Това е уред който би служил в някой пункт за обслужване и продажба на АБ. Там между другото съм виждал много сериозни уреди. Една товарна вилка на Ексайд я носеха двама. Докато чаках да ми измерят един китаец Крепауър, че имах рекламация, а те мереха тягов акумулатор за електрокар. Готин сервиз на официалния вносител на Ексайд. повечето оборудване си беше фирмено.

Тема "Автомобилно зарядно от Лидъл - схема?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: