От мобилни телефони до цифрови камери
rutaro - специалист
С електрониката както се вижда не съмна "ти", а от микроконтролери хабер си нямам. Хубавото е, че имам работещ токоизправител за което съм ти благодарен това не значи,че ако има нещо по подбро няма да се опитам да го направя.

П.С. Харесва ми в тази схема освен, че не трябва да следя колко волта се е заредил акум. и това, че като го дам на съседа и не го чува да бръмчи, първото нещо е да даде двете щипки на късо - сега няма опасност да изгори нещо.
vvventsi - специалист
Не знам какво толкова му омувaте като че ли ще зареждате извън земен акумолатор ограничение на тока и тнт ,правиш един стабилизатор на 15V свързваж го към изправителя,тока лесно можеш да го оганичиш с някоя обикновена крушка ,и да искаш повече от 15 V няма как да се зареди!
lz1wvm - специалист
vvventsi написа:
Не знам какво толкова му омувaте като че ли ще зареждате извън земен акумолатор ограничение на тока и тнт ,правиш един стабилизатор на 15V свързваж го към изправителя,тока лесно можеш да го оганичиш с някоя обикновена крушка ,и да искаш повече от 15 V няма как да се зареди!
Не го бъркайте човека....стабилизатора е за друго.Аз предпочитам тиристорно зарядно,което предполагам и на него ще му върши работа.Схемите по горе са лесно изпълними.А зарядния ток може да се регулира с тримера за напрежение,който всъщност определя на какво напрежение от положителната синусоида да се отпуши тиристора.
rutaro - специалист
vvventsi написа:
Не знам какво толкова му омувaте като че ли ще зареждате извън земен акумолатор ограничение на тока и тнт ,правиш един стабилизатор на 15V свързваж го към изправителя,тока лесно можеш да го оганичиш с някоя обикновена крушка ,и да искаш повече от 15 V няма как да се зареди!
Предполагам имаш впредвид грец, стабилизатор, поне два транзистора след него. С какво това е по лесно и евтино от посочените схеми? Колко е полезно за акум. е друг въпрос.
Поправи ме ако греша.
k8l8 - специалист
В един руски сайт имаше една статия на човек, който дълги години е зареждал акумулатори.Неговият практически извод беше, че акумулаторите живеят повече, когато са поставени на автомобил.И понеже аз от дълго време се занимавам със зарядни, моето мнение е, че зарядния ток трябва да е пулсиращ, а не прав филтриран с кондензатор. Не забравяйте, че в автомобилите има алтернатор, който е трифазен генератор на променлив ток с изправителни диоди.
hygro - майстор
Е, и аз се имам за човек, който дълги години се е занимавал професионално с акумулатори. Оловно-киселите акумулатори обичат изгладения заряден ток, не много висок и не много нисък, както и ограничение на подзарядното напрежение, което за стайна температура варира за различните режими на работа между 2,23 до 2,4V/клетка. В спецификациите на моделите, предназначени за стационарно приложение, са посочени и максимално допустимите пулсации на зарядния ток. Разните импулсни зарядни, тези с асиметричен заряден ток и т.н., са просто езотерика. А изказването, че живеят по-дълго на автомобила, е пълно неразбиране на причините за стареенето на акумулаторите. Съсипването на стартерния акумулатор в стационарно приложение се дължи на корозията, заради режима на подзаряд, а не защото не се намира в автомобил или защото зарядният ток е изгладен.

"Идеалното" зарядно устройство за автомобилен акумулатор би трябвало да е правоъгълна IU-характеристика с две температурно зависими работни напрежения и изгладен заряден ток.

Тема "Зарядно за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: