От мобилни телефони до цифрови камери
MrMurdjo - майстор
Клапанът, дето казваш, че е за "смукач" (таквоз чудо на дизелите няма всъщност), какво представлява? На помпата ли е или отделно и е свързан с онази мемрана от снимките на линка, който си дал.
На моята кола е аналогично - вакуум дърпа лостчето за ускорен празен ход, което когато не е изтеглено, едновременно увеличава цикловата доза гориво и мести леко аванса към предварение за улесняване на студеното палене и работа на празен ход на незагрял двигател.
Ако е така, логиката на работа е обратна - когато е отпуснато всичко, няма вакуум и лостчето под действие на пружината си е в крайно положение, помпата е в състояние за палене. Ако запалиш вече топъл двигател или когато загрее до зададена температура, клапанът чак тогава се включва, подава вакуум и мембраната дърпа лостчето към нормални обороти и без обогатяване на празния ход. Т.е. този клапан при загрят двигател трябва да е постоянно включен, а да не работи само при студен.
velsi - Почетен майстор
Да де, "смукач" образно казано.Вакуумна мембрана дърпа едно лостче на помпата, което увеличава оборотите при студен двигател.
Ако е така, логиката на работа е обратна - когато е отпуснато всичко, няма вакуум и лостчето под действие на пружината си е в крайно положение, помпата е в състояние за палене. Ако запалиш вече топъл двигател или когато загрее до зададена температура, клапанът чак тогава се включва, подава вакуум и мембраната дърпа лостчето към нормални обороти и без обогатяване на празния ход. Т.е. този клапан при загрят двигател трябва да е постоянно включен, а да не работи само при студен.
Да, точно така е реализирано. Аз обаче днес установих, че напреженито за този клапан не отпада дори и при загрят двигател. Тоест това е другото нещо, което не работи както трябва. По схемата това е Y99. Аз обаче в момента управлявам това лостче с жило.
MrMurdjo - майстор
Ама то при загрят не трябва да отпада. Трябва да отсъства при студен двигател, за да запали по-лесно и да държи по-високи обороти. В колите с климатик и подобен контролер даже се подава сигнал при пускане на климатика и това същото се използва да качи оборотите заради товара на компресора.
Да обобщим - при палене няма вакуум, системата не е задействана, помпата е в поставена в режим за палене.
- студен двигател - мембраната не е задействана и остава така до достигане на определена температура на антифриза (при мен е при 30-40 градуса). Като достигне тази температура, трябва да се включи клапана и да остане така, докато работи двигателя.
- топъл двигател - стартира от режим за палене, но модулът веднага включва клапана и издръпва мембраната.
velsi - Почетен майстор
Да, така е. Днес като го бръмчах, светодиода, който бях вързал на релето което замества Y99 светеше постоянно при топъл двигател. Излиза, че всичко работи, освен извод 14.
MrMurdjo - майстор
Там не мога да си представя кога и как точно трябва да сработи. Защото липсват нужните обратни връзки за реално управление на аванса. Освен при някои режими, като рязко подаване на газ да го бута с цел да помогне на мотора да поеме. Трябва да се търси описание как работи тази помпа и така да се разбере. Възможно е да бил окъсен този извод и да е гръмнал крайният транзистор, макар че би трябвало да има някаква защита от късо.
velsi - Почетен майстор
Ето какво има вътре:

Прикачен файл

audi 011.jpg

Прикачен файл

audi 012.jpg

Прикачен файл

audi 013.jpg
velsi - Почетен майстор
Oще:

Прикачен файл

audi 006.jpg

Прикачен файл

audi 008.jpg

Прикачен файл

audi 009.jpg
MrMurdjo - майстор
Казах ли ти, че има датчик за атмосферно налягане :)
Щом е на дискретни елементи, можеш да провериш силовия транзистор за въпросното реле дали е здрав. И даже да го подмениш, ако не е.
Със запоена жичка на базата му и осцилоскоп, може да се види дали идват управляващи импулси към него и кога.
Иначе си изглежда съвсем читаво, доколкото мога да преценя - няма следи от прегряване или нещо изпушило видимо.
MrMurdjo - майстор
Освен това е интелигентно - чипчето с 14 крака на ELMOS е интерфейс за комуникация по К-линия, т.е. ВАГ-КОМ диагностиката би трябвало да може да се свързва с него и да го пита за грешки.
velsi - Почетен майстор
Може и да може, ама мойте познания са до тука. 14 крак отива на единия от двата BTS432E.

Тема "Какво реле на 7 волта?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: