• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
От мобилни телефони до цифрови камери
hidrazin - майстор
откъде да намерим микровълнова/траф за без пари
Вие у Софето вторични суровини нямате ли си? У наше село на вторични често се срещат микровавета.
Въпроса е да уцелиш момента преди да извадят бакъра от трафа. Е съвсем без пари няма да стане.
Те си имат разценка в един траф колко джелезо и колко бакър има та ще трябва да платиш матрияла.
Ако в момента нямат може да им поръчаш да ти запазят 1-2. За тях е по-добре. Няма да си играят да го
разглобяват и да горят проводника. Аз така съм си взел не по-малко от 7-8 трафа, но ги ползвам за
други цели.
:partyman:
lov - майстор
Ти я раздуй за какво ги ползваш трафовете, че ме заинтересува. По рано се занимавах с ремонти на такива печки и ако знаеш колко съм предал на вторични.Караха ми ги от вънка и каквото успявах да събера. Ама то тогава бакъра не беше толкова скъп. А печките новост и скъпи.
Мисля че имам още няколко на вилата и за това предложих на колегата.
Иначе идеята за мини апаратче и мен ме заинтригува. Не ми се е налагало кой знае колко да ползвам ама вероятно ще стъкна едно дето се вика да имам под ръка в гаража.
MamaMy - майстор
hidrazin написа:
... Ето ти един много добре направен от траф на микровълнова. Има и добро описание. Една подробност - при заварка
на батерии двата електрода се слагат един до друг, а не един срещу друг.
http://www.chipmaker.ru/topic/77619/
:partyman:
Повторих го сега през почивните дни. Работи супер. Съвсем сигурно заварява ламарини 1,5 мм. Имам само един въпрос. Забелязах, че трябва да са добре почистени челата на двете ламриникоито ще се заваряват. А нужен ли е някакъв флюс? Едно време гледах дядо когато заваряваше ленити от банцига и май слагаше нишадър?
MrMurdjo - майстор
Онова беше спояване, ако е същото, каквото съм гледал и аз едно време в дърводелската работилница на село. Спояване с месинг, като лентата се загряваше на един апарат до червено в точката на снадката и по-вероятно слагаха боракс, а не нишадър.
Точковата заварка не би трябвало да има нужда от флюс, защото е заварка - проникване на еднороден метал един в друг.
hidrazin - майстор
Повторих го сега през почивните дни. Работи супер.
Радвам се че се е получило. Дай някоя снимка и кажи на вторичната с колко навивки си.
Флюс не е необходим. Все пак остава изискването за почистване на контактните повърхности.
:partyman:
MamaMy - майстор
То на снимките всичко се вижда. Схемата съм я преработил леко спрямо наличните ми части. Използвам жичен потенциометър 170 ома и поради това, а и поради други мои съображения направих промените. Тиристорите са ВТ151. Малкия трансформатор е от блока на дистанционно за руски телевизор. Схемата е без стабилизатор. Няма нужда. Платката я надрасках набързо с перманентния маркер. Домързя ме заради такава елементария да я пускам през принтера и т.н. Трансформатора е от голяма микровълнова Hyundai. Използвах точно 1 метър кабел на 70 мм2 със съответните медни кабелни обувки с отвор 12мм. За електроди ползвам заострена медна шина 20х3 на която пробих отвори също 12мм и с болтове я стегнах към обувките. Оставих шината да стърчи нагоре и нанизах парчета маркуч. Те ще се използват за дръжки. За сега не искам да правя механизъм поради основна нужда да заварявам едностранно. Имах идея ключа за пускане да е пeдaл и дори закупих един, но в последствие реших, че все още няма нужда. Ще направя бутон на едната ръкохватка и кабела ще е с букса. При необходимост и достатъчно много работа, на пeдaла ще сложа същата букса. Кутията я мисля в момента като съм приготвил две захранвания от ХТ, но и двете са различни и са само по един капак от кутия. Ако намеря цяло кутията е направо готова. Първите проби ги направих и така и държа да кажа, че резултата е повече от отличен. Въобще не очаквах такава мощност. Когато го подкарам сериозно ще замеря тока и ще ви кажа точно колко дава, но според видяното до сега, 2мм ще го заварява с песен.
lecki - специалист
Ах Мама-му ще ме накараш и аз да си направя :mrgreen:
hidrazin - майстор
6+
Харесват ми такива хора. Гледам, че си приготвил и вентилатор за охлаждане на трафа.
Малък ще е ако я ползваш по-дълго време. Тия трафове са мощни за размера си, но са с големи
загуби и не са предвидени за продължителна работа. Греят.
Механизъм ще ти трябва. Ролята на механизма е не само някаква изгъзица. Има си реално приложение и е
важен. Той осигурява необходимата сила на притискане между двата заварявани детайла за да се получи
здрава и надеждна заварка. Когато двата детайла се размекнат в зоната на заваряване нещо трябва да осигури
необходимата сила на притискане, за да може двата слоя на заваряваните детайли да проникнат един в друг и да стане
добра заварка.
Старите пуншвайци за точкова заварка имаха един цензура, който осигуряваше чрез лостов механизъм доста голяма
притискателна сила в зоната на заварката. Имаше такива и ролкови. Вместо подострен накрайник имаше медни ролки и
осигуряваше непрекъснат шев (пак с цензура и притискане). На такъв ролков съм работил по време на стажа ми в завод
"Светлина" Ст.Загора. Заварявахме двете половини на уличните осветителни тела тип "Змийска глава" - от тези по-ръбатите
по форма. Ламарината отива на пресите, където се изтегля, оформя и изрязва в нужната форма. После мисля отиваше за
точкуване на пуншвайц и след това при мен на ролковия за непрекъснат шев.
Никакъв флюс нямаше - просто ламарината беше нова и чиста.
Изображение
:partyman:
MamaMy - майстор
Днес си намерих подходящо захранване за донор на кутията и като се прибрах я почнах. С насипната техника започнах да правя собствената и кутия и много се накефих на работата и. Е, забелязах и недостатъците на ръчното притискане. Явно за някой неща си трябва и механизъм. Ще го мислим натам. Друг проблем е загряването. Не е трафа както предполагате. Той и тиристорите са студени като мъртъвци. Обаче електродите ми стопиха маркуча отгоре и ПВЦ лентата с която ги бях увил. Ще се наложи да ги бандажирам по-сериозно и да сложа маркуч с оплетка от типа на автомобилните.
Иначе проблема е, че не уцелвам всеки път двата електрода да са точно един срещу друг. Може би като се затвори всичко в кутията и се монтира бутона окончателно всичко ще заспи.

ПП. Неръждавейката се заварява трепач.
hidrazin - майстор
Може самите навивки да ги направиш с шина за електрожен. Тя е с високотемпературна изолация и после да си удължиш с
многожичен проводник. Някои от тези машини имат водно охлаждане на челюстите. На други пък самите държачи на челюстите
са доста масивни за да отвеждат и разсейват топлината.
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Y6lIo&NR=1
Материала за електродите също има заначение, но за домашна употреба не е чак толкова важен. Просто по-често ще ги
заточваш и сменяш. Ето и малко инфо за електродите.
http://www.chipmaker.ru/files/getdownload/9197/
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Тема "Батерии и 'точкови заварки'" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: