• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
От мобилни телефони до цифрови камери
tzetz009 - специалист
:? Кондензатора няма работа към "плюса" а е вързан между 4-ти и 8-ми (което е плюса на захранването) и 2-ри и 6-ти ! Това по коя схема е свързвано и как функционира изобщо ?!?

:partyman: :partyman: :partyman:
tzetz009 - специалист
:? След като @shadow__01 не благоволи да сподели свръхсекретната схема запраших към руските степи и леко минах покрай Кашкаров и се озовах на един сайт , от който краднах ето това ! Интегралната схема е руския аналог( много пълен , най пълен , колко пълен ) на таймера 555 .
Прикачен файл:
Screenshot_20200818-211433.png
Прикачен файл:
Screenshot_20200818-211417.png
Един вид ще работи като закъснително реле , но го няма никъде другаде като фундаментална схема за свързване на таймера 555 :? ! Що тъй ?!? Ще прежаля някое таймерче и ще я пробвам някой ден .

:partyman: :partyman: :partyman:
shadow__01 - майстор
Имах проблем със компютъра и не съм влизал. Извинявам се за закъснението!
Ето схемата
Прикачен файл:
Delay 5 seconds.gif
Delay 5 seconds.gif (2.3 KиБ) Видяна 1659 пъти
Разликата е, че преди тримерчето на схемата имам един реизстор 20K и тримера ми не е 1M. Сложил съм 150K. Стойностите съм ги изчислявал със онлайн калкулатор отдавна. На пин 5 нямам свързан кондензатор. Замених чипът със 7555 и тока спадна от 125 на 80mA.
shadow__01 - майстор
След замяна на базовият резистор със 82K тока спадна на 62mA. Не се отпушва на 100%, но 12,6V са предостатъчни за релето. Изчезна и греенето на чипа и кондензатора.
kr1100 - майстор
съб авг 22, 2020 6:39 pmshadow__01 написа:
След замяна на базовият резистор със 82K тока спадна на 62mA. Не се отпушва на 100%, но 12,6V са предостатъчни за релето. Изчезна и греенето на чипа и кондензатора.
На каква марка автомобил се мъчиш да правиш DRL?
shadow__01 - майстор
вт авг 25, 2020 11:03 amkr1100 написа:
На каква марка автомобил се мъчиш да правиш DRL?
Honda jazz, вече е направен. Днес имах като никой път малко време и го сложих. Оказа се след много време и нерви, че нещо внася смущения на чипа (555) и той прекъсва сигнала съм изхода си без времева зависимост. Смущенията идват от вентилатор. При включен климатик или перка за охлаждане. Може и от друго да се влияе. Сега търся друга схема без чип. Само с транзистор, два и реле и др. Колкото по опростена толкова по-добре. Тригера за напрежение си работи, но времезакъснението иска по-некапризна схема.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Не мога да схвана къде и защо ползваш някакви закъснения?
При включване на ДЛР-а или при изключване или и при 2-те?
shadow__01 - майстор
пет сеп 04, 2020 5:35 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Не мога да схвана къде и защо ползваш някакви закъснения?
При включване само. Вече е готов и работи. След преправяне схемата от тази:
https://www.circuitspedia.com/wp-conten ... sistor.png
Стана на тази:
Прикачен файл:
DRL Module.jpg
MamaMy - майстор
Проблема при включване на консуматори е пиковото падане на напрежението. Пусковия ток на ел. моторите ти играе номерата. В момента си решил проблема благодарение на големите капацитети на филтриращия и на време-задаващия кондензатори. Схемата е станала инерциона и бавна. При готовите схеми този момент се усеща също. Зимата вечер на фарове и на вентилатор на парното схемата бипка, че е сработила чак като се прибера и изгася едно от двете. Акумулатора ми е нов, но явно става дума за десети от волта и не ми се е занимавало да го ръчкам. На предната кола си бях правил сам автоматика, но след всички подобни проблеми накрая сложих зумер само да предупреждава когато съм забравил. Бях придобил рефлекса да включвам фаровете преди зумера за да не ми пищи на главата.
И сега се сещам за много куриозен случай. Пътувах някъде по чужбина и до София с колата. Оставям я на един приятел и си хващам самолета. Понеже той нямаше кола му казвам да си я ползва колкото иска и му оставям всички документи. Прибирам се след две седмици и нашия ме посреща на летището с думите. Твоята кола е гадна. Две седмици ми надува главата някакво бипкало и чак вчера разбрах, че като включа фаровете и млъква. Естествено той като пишман шофьор си карал основно без фарове и го било срам да ми звънне и да пита какво пищи. :-D
shadow__01 - майстор
пон сеп 07, 2020 12:01 pmMamaMy написа:
Проблема при включване на консуматори е пиковото падане на напрежението. Пусковия ток на ел. моторите ти играе номерата. В момента си решил проблема благодарение на големите капацитети на филтриращия и на време-задаващия кондензатори. Схемата е станала инерциона и бавна. При готовите схеми този момент се усеща също.
Това го разбрах и заради това се наложи да правя тази с транзисторите. Ако нямаше проблеми щях да си ползвам доволно предната идеално работеща(вкъщи на изправител) схема с таймера 555.
Проблема при нея беше, не само при включване на вентилатор, но и при самата му работа сигнала на изхода му изчезваше доста често и всичко мигаше...
Тази схема сега няма този проблем, но при включване на климатика се изключваше за секунда и пак се включваше. С тези кондензатори изкарва около 1,5 секунди при липса на напрежение и няма проблеми. Единствено не ми харесва, че не можах да направя времезадръжката колкото исках. Имам усещането, че всеки път е различна. Правих опити и се отказах. Затова не харесвам изцяло аналоговите схеми. Температурно са зависими и трудно се настройват.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Тригер по напрежение" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: