Аз я гледах, но би ли казал какви елементи си използвал, които се намират на нашия пазар.
От мобилни телефони до цифрови камери
velsi
- Почетен майстор
56 мнения в "Регулиране на обороти при телеподаване"
dimitrov8505
- напреднал
- Мнения: 23
и моя мотор е от чистачки на ауди предни 12волта 4.5ампера нали като му подадеш 12волта от акомолатор той се върти с постоянни обороти които са нужни на чистачките питам тези фиксирани обороти платката само ги намалява или и ги овеличава защото ако ги овеличава според мене напрежението ще расте следователно и трафа трябва да с по голямо напрежение от 12волта
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
velsi, всички елементи, използвани в схемата са налични на нашия пазар (поне в Стара Загора). Позволих си да заменя само диодите Д1, Д2 и Д5 с такива от типа 1N4148, защото такива имах подръка, но мисля, че ще паснат и български- например 2Д5603, 2Д5606, 2Д5607- импулсни маломощни диоди. Транзисторът IRF3205- N-канален MOSFET транзистор на 55волта, 100ампера в "Петров електроника " го намерих за около 2.50лв, но пробвах и с BUZ11, който също пасва добре -той е N-канален MOSFET транзистор на 50волта, 27ампера. Диодът, който шунтира двигателя не е нужно да е абсолютно същия от схемата- може да е изправителен, с ток, малко над тока, консумиран от използвания двигател. Интегралната схема е двоен компаратор от типа 193, 293 или 393 и го намерих на цена около 40- 50 стотинки. За останалите елементи мисля, че не е нужно да ти обяснявам. Ако имаш затруднения с намирането на някой елемент, а искаш да пробваш схемата- на ЛС.
dimitrov8505, "платката", тоест схемата (не само тази, а и останалите, разгледани в темата) регулира оборотите в определен диапазон- може и от нула до максимални за конкретния двигател, а може и от някаква зададена от конструктора минимална стойност(по- голяма от нула) до някаква максимална стойност(по- малка от заводската стойност) - зависи от изпълнението, но не ги увеличава , освен ако няма някакъв повишаващ преобразувател, което пък може да претовари двигателя и той да дефектира.
Наздраве!
dimitrov8505, "платката", тоест схемата (не само тази, а и останалите, разгледани в темата) регулира оборотите в определен диапазон- може и от нула до максимални за конкретния двигател, а може и от някаква зададена от конструктора минимална стойност(по- голяма от нула) до някаква максимална стойност(по- малка от заводската стойност) - зависи от изпълнението, но не ги увеличава , освен ако няма някакъв повишаващ преобразувател, което пък може да претовари двигателя и той да дефектира.
Наздраве!
velsi
- Почетен майстор
- Мнения: 6494
dimitrov8505 написа:и моя мотор е от чистачки на ауди предни 12волта 4.5ампера нали като му подадеш 12волта от акомолатор той се върти с постоянни обороти които са нужни на чистачките питам тези фиксирани обороти платката само ги намалява или и ги овеличава защото ако ги овеличава според мене напрежението ще расте следователно и трафа трябва да с по голямо напрежение от 12волтаНамалява ги. Оригиналната скорост при 12 волта е прекалено голяма. Не съм мерил напрежения, но визуално скоростта е доста по-малка.
dimitrov8505
- напреднал
- Мнения: 23
намерих една готова платка цена 20лева ето какво пише за нея ///С помощта на PWM DC Motor Controller могат да се управляват оборотите на DC мотор с запазване на въртящия момент. Чрез потенциометъра се определя коефициентът на запълване на ШИМ-сигнала. При всяко натискане на S1 за повече от половин секунда се превключва честотата на ШИМ-сигнала. Програмирани са 3 различни честоти - 980 Hz, 3.8 KHz, 15.6 KHz. Индицират се от мигането на светодиода D2 индицира активната в момента честота - когато свети постоянно честотата е 15.6 KHz, когато мига бързо - 3.8 KHz, когато мига бавно - 980 Hz. Светодиодът D1 индицира за включено захранване. Чрез К3 може да се включва и изключва моторът като за управлението му не е необходим силов ключ. PWM DC Motor Controller може да управлява DC мотори с захранване от 8V до 45V и максимален ток 12А
* Размер: 51мм х 47мм
моля дайте мнение ако можа дали ще я бъде или не мерси много
* Размер: 51мм х 47мм
моля дайте мнение ако можа дали ще я бъде или не мерси много
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
dimitrov8505, ако може да покажеш схемата, а не само обясненията, предложени от търговеца ще е по- добре. Не съм силен в теорията, но имам някакъв относителен практически опит и си мисля, че промяната на честотата на генератора няма да промени нещо съществено. По- високата честота може би ще е подходяща за маломощни бързооборотни двигатели с малко натоварване. Потенциометъра, който изменя коефициента на запълване определя широчината на положителните (най- вероятно) импулси, подадени към двигателя, което го кара да се върти по- бавно (при по- малка широчина на импулсите) или по- бързо (при по- голяма), но за запазване на въртящия момент трябва да има обратна връзка, която може да се осъществи по най- различни начини: например тахогенератор, оптрон, датчик на Хол или следене на тока, консумиран от двигателя чрез резистор, със съответна обработка на сигнала, получен от посочените датчици.
cvetanmu
- специалист
- Мнения: 339
Незнам дали при по-ниска честота няма да се чува неприятен шум докато работи електромотора.
Колкото до запазването на въртящия момент - независимо колко е широк импулса, амплитудата му ще е една и съща.
Реално един 12V електромотор ако го управляваш със шим регулатор винаги ще си му подаваш 12V, само променяш времето през което е захранен - променя си оборотите но въртящия момент си е като на електромотор захранен с 12V.
Колкото до запазването на въртящия момент - независимо колко е широк импулса, амплитудата му ще е една и съща.
Реално един 12V електромотор ако го управляваш със шим регулатор винаги ще си му подаваш 12V, само променяш времето през което е захранен - променя си оборотите но въртящия момент си е като на електромотор захранен с 12V.
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
Кой знае дали при по- висока честота на човек няма да му е по- неприятно да чува по- високочестотния звук от двигателя- така или иначе при ШИМ регулирането един от страничните ефекти е шум (звук) с честота, зададена от генератора (особено при ниски обороти).
Теоретично: чрез ШИМ регулатор без обратна връзка на постояннотоков електродвигател с постоянни магнити си се подава предвиденото от производителя захранване с различна широчина на импулсите, което променя скоростта му на въртене, но реално при натоварване скоростта не се поддържа- тоест запазване на въртящия момент при променливи натоварвания няма, което и се търси в дадената тема.
Теоретично: чрез ШИМ регулатор без обратна връзка на постояннотоков електродвигател с постоянни магнити си се подава предвиденото от производителя захранване с различна широчина на импулсите, което променя скоростта му на въртене, но реално при натоварване скоростта не се поддържа- тоест запазване на въртящия момент при променливи натоварвания няма, което и се търси в дадената тема.
pansim
- майстор
- Мнения: 1291
Не знам защо се опитвате да откриете топлата вода
Колегата "ник80" ви е дал работеща схема. Ясно е, че със ШИМ регулиране без обратна връзка няма да имаме стабилни обороти, освен в случай на огромно преоразмеряване на мощноста на двигателя, което едва ли е удачен вариант.
Успех на всички!

Колегата "ник80" ви е дал работеща схема. Ясно е, че със ШИМ регулиране без обратна връзка няма да имаме стабилни обороти, освен в случай на огромно преоразмеряване на мощноста на двигателя, което едва ли е удачен вариант.
Успех на всички!
Тема "Регулиране на обороти при телеподаване" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!