От мобилни телефони до цифрови камери
gim - специалист
По старата тема:
Това което измисли ivanovbg върши чудесна работа,благодарение на него температурата в отопляемите помещения варира в рамките на 0,6°С. Стаята в която имам електронен термометар минималната стойност е 21,6° а максималната 22,2°С ,като приблизително 80% от денонощието стой на 21,8°С. Затова не мисля да променям каквото и да било в тази посока.
По новата тема:
Нещо важно което забравих да напиша е че,вентилатора работи на АС 220V при 100% мощност/за почистване/.Контролера му променя волтажа в зависимост от нуждите,по-ниското напрежение намалява оборотите.
Мислех да свържа датчика последователно на вентилатора.Но понеже не съм сигурен какъв ще е ефекта,ми се ще мнение от по-учили и знаещи,за да не прецакам нещо. :)
П. Петков - специалист
gim написа:
По старата тема:
Това, което измисли ivanov, върши чудесна работа. Благодарение на него температурата в отопляемите помещения варира в рамките на 0,6°С. Стаята в която имам електронен термометър, минималната стойност е 21,6°, а максималната е 22,2°С, като приблизително 80% от денонощието стой на 21,8°С. Затова не мисля да променям каквото и да било в тази посока.
По новата тема:
Нещо важно, което забравих да напиша е че, вентилаторът работи на АС 220V при 100% мощност (за почистване). Контролерът му променя волтажа в зависимост от нуждите - по-ниското напрежение намалява оборотите.
Мислех да свържа датчика последователно на вентилатора. Но понеже не съм сигурен какъв ще е ефектът, ми се ще мнение от по-учили и знаещи, за да не прецакам нещо. :)
Датчик, свързан последователно на двигателя - в никакъв случай! Ще изгори, ако е нискоомен, а ако е много високоомен двигателят няма да работи въобще.
По-доброто решение е слагането на управляема ПЖР (подвижна жалузийна решетка) или клапа, които да издържат температурата на димните газове. Има противопожарни клапи, които се слагат на въздуховодите и могат да се пригодят за целта.
Управлението на клапата може да се направи с пропорционална задвижка ("BELIMO"; "LDM"; "HEIMEIER" и т.н.).
Пропорционалните задвижките са два типа:
1. С пропорционален вход - (0-10V), като те са бързи и по-скъпи.
2. Интегриращи - с "ON-OFF" управление, като те са по-евтини и бавни, но за тепературните процеси в отоплението са подходящи (изключение има само при къси кръговете за БГВ - (Битова гореща вода), където при бавно управление може да се получи "Ефект на Финландска баня").
Задвижката може да се управлява от контролер http://www.intiel.com/heating-circuits- ... new_bg.pdf
Обаче:
При двойно управление на потока на димните газове - от контролера на котела и този на клапата, възниква колизия, която може да смущава значително правилното горене в котела. Затова е по-добре да се направи експеримент с ръчно управление на клапа и едва след това да се правят инвестиции и кардинални изменения.
Мисля, че поддържане на постоянна температура на изхода на димните газове с клапа или чрез скоростта на вентилатора е невъзможно, защото това ще наруши стехиометрията при слабо и силно горене. По скоро трябва да се сложи топлообменник с вентилатор по пътя на газовете, който вентилатор да се управлява от температурата на изходните газове. Нещо като турските петтръбни топлообменници за печките с твърдо гориво.
Добре ще е хора с опит в топлотехниката да се отзоват, ако темата им е интересна.
Успех!
gim - специалист
Благодаря за информацията и предупреждението,защото бях намислил да експериментирам през предстоящите почивни дни.
Ето защо,не е срамно да питаш. :-D
ivanovbg - майстор
gim написа:
Имам нова идея за "рационализация" на горелката с пелети.Преди да предприема деиствия,бих искал мнения и съвети.
Разполагам с термосензор който е 4,7 К.ом при 25°С и 85 ом при 150°С, искам да го залепа на изхода за димни газове, и чрез него да регулирам оборотите на вентилатора.Целта е да се намаляват оборотите при по-ниска температура и да се увеличават при по-висока.
Да обясна и защо: когато навън температурата се понижи или излезе вятър ,тягата на комина се повишава, вследствие на което димните газове от котела излизат по-бързо и с по-ниска температура .Искам чрез намаляване на оборотите на вентилатора да задържа въздуха по-дълго в котела .Първо :за да може да се нагрее повече от пламъка ,и второ: да отдаде тази топлина на котела.

С поздрави до всички .
Помисли логически: Котела намалява мощността си - твоята идея вижда по ниската температура на газовететм намалява оборотите и оттам тягата, почва да пречи на горенето и съответно температурата още пада и...Затваря се цикъл който клони към изгасване на котела. Обратното пък ще ти направи пожар :wink:
Дявола като си няма работа си.... Честно казано ти е глупава идеята. По добре не пипай нищо повече.

:partyman:
gim - специалист
В момента при 0°С навън вентилатора е настроен да работи на 40% за минималната мощност на горелката ,и на 70% за максималната.
Замисъла ми беше след корекцията от датчика да повиша примерно на 50% за минимума и на 75% за максимума,така ще се компенсира отклонението в спада на обороти и горелката ще продължи да работи в оптимален режим.Ако през ноща навън стане -10°С ,то би трябвало сензора да намали оборотите на реални 35% за мин. и 67% за мах. Става въпрос само за няколко процента отклонение нагоре и надолу спрямо настроиката която е направена ръчно.Тези няколко % са от значение спрямо целия отоплителен сезон.
Това са моите теоретични размисли.Доколко са верни е въпроса?
ivanovbg - майстор
Като е по студено губиш повече топлина и котела трябвада навакса. Да ама като му свалиш оборотите на вентилатора няма да имаш мощност. То и идеята на вентилатора е да не зависи тягата от атмосферните условия толкова.
gim - специалист
За идеята на вентилатора съм съгласен. Но практиката показва отклонения .
Когато среднодневните температури бяха 9°С горелката работеше най-добре с въздух мин.45% и мах.75% .
Сега средните градуси са 2 и съответно с мин.40% и мах.70% ,разхода на пелети е по-добър.
Та затова мисля че, при -10°С ще трябва да намалявам още притока на въздух. :partyman:
ivanovbg - майстор
Разхода не зависи само от външната температура, а и от вятъра, влажността... Колкото е по влажен въздуха и с по силен вятър,толкова повече са ти топлозагубите които трябва да компенсираш. Така че разхода дето казваш е относителен. Да не говорим, че количеството въздух зависи и от влажността и качеството на пелетите най вече.

А ти ли променяш настройките на вентилатора или автоматично? Ако е ръчно няма как да стане това което искаш без промяна на софтуера. Разбираш ли му на софтуера на горелката и има ли с какво да го промениш? Няма как да сложиш две управления на оборотите с различни функции на един двигател. Ще се бъркат тотално. Както е в живота - трябва си тоталитарно управление за да се движи напред, демокрация ли е - духаш супата.

:partyman:
gim - специалист
Абсолютно наясно съм с написаното по-горе,и съм съгласен с всичко/особенно за супата :yawinkle: /.
Настройките които могат да се правят ръчно са:
-- минимална мощност в kw от 5 до 15
-- максимална мощност в kw от 12 до 40
-- въздух за минимална мощност в % от 1 до 50 /това са процентите от възможния максимм обороти на вентилатора/
-- въздух за максимална мощност в % от 10 до 100
-- количество пелети подавано към горелкота за 6 минути в грама от 850 до 1850
-- пауза м/у подаваните дози пелети в секунди от 5 до ?/най-голямото число за което си спомням е 28/
Има и още но това са тези влияещи на горенето.
Задаваш стоиности които смяташ най-подходящи за конкретната отоплителна система.Контролера променя мощността от зададения минимум до максимум/в kw/ на 10 "стъпки" ,в зависимост от моментната нужда.Едновременно с киловатите променя и обортите на вентилатора АВТОМАТИЧНО ,като си прави изчисления за коя мощност колко % въздух да подава.
ivanovbg - майстор
Ми то нещата са ясни. Изсъхнали са ти пелетите :)

Знаеш ли какво е стехиометрична смес? Ламбда? Май не точно. Задаваш количество гориво и въздуха се задава така, че да изгаря напълно с минимален излишък. И при колите е така. Няма нищо общо с външната температура, а само с тягата на комина. При по голяма разлика на температурите вътре/вън тягата в комина е по голяма и ти компенсираш с % обороти. Само зададената мощност е тази която смяташ , че е добра за системата. Въздуха и пелетите се регулират за качествено горене. Идеята е, че зависимостта въздух/пелети е линейна. Така майстори настройчици на котли изкарват пари. Пъхат си датчици в комина и регулират отношението въздух /пелети в оптимални граници при минималната зададена мощност и при максималната зададена мощност според качеството на пелетите.
Контролера няма допълнителни датчици да компенсира допълнителната тяга в комина от температурната разлика. Евентуално ако има вход за ламбда сонда и ти я монтираш, тогава винаги ще в оптималния режим. Нямаш ли опция за сонда, нямаш друг начин освен ръчно.
:partyman:

Тема "Мониторинг на температура" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: