• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
От мобилни телефони до цифрови камери
С 2 леви - специалист
:)
Няма проблем да мериш ток на късо на батерийка - тя е източник с високо вътрешно съпротивление и заедно със вътрешното съпротивление на уреда (което е пъти по-малко) ще ограничи тока на късо до няколко ампера. Не прави това с акумулатор (оловен особено) или в контакта, че ще има фойерверки! :)
Така или инак меренето на ток на късо нищо не ти казва като информация (поне за начинаещ де).
Чети и питай. Флуке е марка, но и е скъп уред и го ползвай предимно да си калибрираш евтините уреди.
:wink:
alsted - майстор
Тани, а ти как измерваш една батерия дали има нещо в нея :wink:
Тани - модератор
Слагам я в зарядното и гледам с каква сила свети лампичката :)
alsted - майстор
Асоциацията при мен за батерия е за "незареждаща се", когато подлежи на заряд - акумулаторен елемент. Дори и така, практиката е: мерене ток на късо /изключваме разбира се големите акумулатори/. С 2 леви го беше казал по-горе :-D
Тани - модератор
alsted написа:
Асоциацията при мен за батерия е за "незареждаща се", когато подлежи на заряд - акумулаторен елемент. Дори и така, практиката е: мерене ток на късо /изключваме разбира се големите акумулатори/. С 2 леви го беше казал по-горе :-D
Всъщност точно за такава батерия говоря. Зарядното има тестер и на него си пробвам обикновените батерии. Не че имам вече де. Не съм толкова богат :lol: . Ако искам да съм по прецизен , бих мерил напрежението на акумулатора или батерията под товар. Така ми е най-лесно да преценя състоянието им без да ги давам на късо. Какви извод всъщност би си направил от тока на късо на оригиналните ти батерии на дистанционното?
Тани - модератор
Ето две лични съобщения , които си разменихме с alsted и публикувам със съгласието му!
Тани написа:
alsted написа:
Виж, неудобно ми е да коментирам ... Факта, че явно за пръв път чуваш, че батерии се мерят именно "ток на късо", говори достатъчно :wink: Нямам абсолютно никакво намерение да те злепоставям! Колегата го каза /аз не бях му обърнал внимание - иначе изобщо нямаше да се включвам!/, вярно въпрос на известна практика е коя батерия колко ток вдига и го държи, но основното е да го държи.
Не намирам нищо ненормално в това някой, нещо да е пропуснал като сведение та било то и ежедневно ...изхождайки от себе си :wink:
:partyman:
Ако щеш вярвай, но този форум ми е невероятно полезен: невероятно много пъти попадам на информация разбиваща убедеността ми, че съм достатъчно информиран като техник! За съжаление изтривате много полезни теми със спорове, в които определено не сте вникнали, но това е друга тема :)

Благодаря ти за дискретността! Но за в бъдеще не се чувствай неудобно особено когато си сигурен че си прав!
Човек не може да знае всичко , така че е възможно да греша! Добре е обаче да коментираме във форума. Ако не си забелязал нямам комплекси които да избивам и дори не обръщам внимание на лични обиди , а имам възможността да раздавам правосъдие! Наясно съм с факта , че глупака , като няма какво да каже и започва да обижда и напада личността , за да измести темата на разговор защото не му е удобна. В твоя случай това не е така , а е по темата и с нищо не ме обиждаш , така че ще е полезно за всички , включително и за мен да научим нещо ново. Наистина не знам за този метод на изпитване с ток на късо и ще се радвам да науча нещо ново. Ако нямаш нищо против ще копирам писмото ти във форума , за да сме максимално полезни или пък направо ти може да го направиш! Дори да има спор , то той ще е полезен . а и знаеш че в спора се ражда истината Very Happy Споровете за желани в този форум за разлика от кавгите Very Happy По принцип гледам да трия само кавги - когато са междуличностни
Въпреки че имам в мазето няколко кашона с платки и елементи и съм прочел десетки , а може би и стотици книги списания и справочници на тема електроника , колкото повече научавам , толкова повече разбирам , колко много още имам да уча . За разлика от повечето ИНЖЕНЕРИ , които смятат , че са научили и знаят всичко понеже имат няколко дипломи от преди години, аз разбирам , че човек не може да знае всичко. А и от друга страна това което си учил днес , още другия месец може да не е актуално , защото излиза нещо ново.

Та ще се радвам да ми обясните принципа на този метод . Според мен както казах по-горе включването на консуматор и измерването на напрежението дава повече информация за състоянието и не биха повредили/изтощили батериите за разлика от даването накъсо! Самото светване на лампичката дава достатъчно информация - ако първоначално светне по-силно но след секунди започне да намалява интензитета , то значи че батерията е изтощена , ако няма промяна повече време ,значи батерията е ОК. Докато дори при чисто нови батерии от различни видове и марки тока ще е различен!
k r u m - специалист
А защо да не се мери тока на късо при акумулаторите при работа с товарна вилка не ли точно това с тая разлика че се симулира стартерен режим и се следи пада на напрежението :? сега като се замислих маи сте прави :lol: сори за спама!!!!
metero - напреднал
Меренето на батерии "накъсо" с амперметъра и аз го правя чат пат - като искам да разбера какъв максимален ток може да даде батерията за много кратко време. Но всъщност това е мерене под товар- той е равен на съпротивлението на шунта на амперметъра. Това е полезно когато батерията се използва в импулсен режим- например, трябва да включи за секунда електромагнит, електромотор...често явление е да има напрежение без товар, а с такъв да кляка яко.
Естествено, едно е да мериш батерийки АА(А), друго- оловен акумулатор, той няма да се замисли да изгори уреда. А пък за 220 волта да не говорим.
Иначе правилното е батерията ( акумулатора) да се измери с номиналния товар или с натоварване 20% от капацитета и- какво ще е напрежението тогава.
Товарната вилка за автомобилните акумулатори симулира стартера- натоварване 150, 300, 500 ампера за малко и в същото време се мери напрежението да не пада под 10.5 волта. Така се разбира дали има капацитет акумулатора.
gumichka - помощник
Хареса ми написаното до тук, но ще кажа че е много по лесно да се учи с картинки и обяснение, не само с четене на книги ( то е ясно че така трябва).
Няма никъде написано едно елементарно нещо.
Примерно мерене на 20 неща- как става, кое къде се поставя за колко време, секунди, червено там , черно тук.

Нещата от които всеки има нужда, без да трябва да вика майстор или приятел, за което на вас ще ви е супер смешно че не го можем :) с мултицет, не говорим за фазомер!

ТВ-то не включва- ще проверя контакта, после кабела му.

1. контакта -? включваш на еди колко си, червеното го докосваш там и там.......; какво трябва да пише за ОК и какво не, ако червения кабел е на фаза или нула, какво става.
2. щепсела - ? включваш на .......... и какво не.
3. замерване на кабел пред адаптер и след него- къде поставяме полюсите червен черен- пример за лаптоп

за тези се сетих. :)

Въпрос от типа, какво ще стане ако (след като отговорите на 1ви въпрос) оставим клемите за например 1 мин в контакта- това са неща които ми се въртят в главата но не искам да ги пробвам без да знам.

Мерси на тези които отговорят поне на 4 ми въпроса!
Сега към смешно-трагичното от моя опит от дете.

Помня че сме учили към 5 клас нещо за дебел меден проводник- ако я увиеш с хартия и не знам ти какво, и после включиш към тока, ще се получи магнит....
ПО спомен говоря, не знам с точност как става..
Така, връщам се у нас тогава, намирам си супер дебела медна тел- овивам я в лист хартия и двата края ги свивам и право в контакта??!?!?!..... получи се едно гърмене , чернилка , ръцете треперят, ток няма у нас.... така , аз съм жив.
А сега обяснете ми какво е станало тогава и защо съм жив след такава простотия или какво можеше да е ако нямаше главен бушон?

Благодаря, дано е интересно не само смешно.

youtube.com/watch?v=bF3OyQ3HwfU
youtube.com/watch?v=LPaTsBrd-Tg
Fender_str - специалист
Не се мотае върху хартия, а върху стоманен болт например. После с дебелата жица и няколко навивки си дал контакта на късо, такива "експерименти" можеш да ги правиш с батерийка или някакъв адаптер не и в контакта, с тока шега не бива!!! И вземете прочетете малко книжки, консултирайте се с учителите/учителките си преди да си правите експерименти те са за това, когато има нещо неясно да го разяснят. Сега има интернет има Уикипедия, Google а все още ги има и добрите стари библиотеки, не става и не трябва всичко на готово, хората които сега обясняват са натрупали знанията си с много четене и практика и то огромната част не от интернет. И като за начало много четене, практика с крушки и батерийки и по-малко висене пред форумите, скайп и компютърните игри (ако разбира се искаш да научиш нещо.. )
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Въпрос за мултицет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: