От мобилни телефони до цифрови камери
tonimimi1 - помощник
Здравейте,колеги искам да знам има ли някакви устройства или релета или датчици или и аз не знам,но ще обясна за какво става въпрос.Трябва да сложа нещо такова на едни контактори за да следи дали контактрора е задържал или заварил и ако има нещо нередно да не разварта асинхронен двигател.Благодаря предварително!!!
Iliev Labs - специалист
tonimimi1 написа:
... за да следи дали контактрора е задържал или заварил и ако има нещо нередно да не разварта асинхронен двигател...
tonimimi1, имам някаква идея, но не съм сигурен, че разбирам добре въпроса.
tonimimi1 - помощник
кое точно не ти е ясно питай,защото съм на зор :-D
Iliev Labs - специалист
В смисъл, ако дефектира контактора и задържи?
Johny - майстор
Ето тук: http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 72&start=0 съм дал една електронна схема, където при липса на една от фазите няма да можеш да включиш нищо. Схемата е тествана и работеше години, след като напуснах предприятието. Има и други подобни идеи на колегите.
tonimimi1 - помощник
благодаря jonny,но аз имам всички тези защити аз не говоря когато ми отпадне фаза,а когато завари или задържи механично контактора за посока при мен за 3.Единия е общ,наляво развъртане и надясно развъртане с разменяне съответна на фазите на двата контактора.Мисълта ми е такава какво може да се да следи с единия или другия нещо е станало двигателя да не развърти
lenko71 - специалист
Ако залепнат контактите на някой от контакторите за посока би се получило късо съединение м/у две фази и би следвало да падне предпазител. Така че не виждам смисъла от специални устройства които да следят дали са залепнали(заварени) или не.
tonimimi1 - помощник
ясно ми е колега само че има един такъв момент че контактора за посока има блокиращи контакти във веригата на другия посочен контактор,но нали се сещаш,че ако двигателя тръгне да върти вече няма какво да го спре.Именно затова искам нещо да се сложи за да се ибегне това нещо
Johny - майстор
Е тъй де! Когато по някаква причина имаш напрежение след контактора, то устройството ще сработи и в твоят случай е правилно да блокира бобината на главния контактор. То работи при винаги, когато напрежението е различно от нула. Там имаш звезден център създаден от трите резистора и е с нулев потенциал. Ако е подключена дори половин фаза, или изместен звезден център, то защитата ще сработи. С тримера R4 може да се настрои в определени граници прага на сработване, за да се преодолее известната разлика в напрежението на трите фази, която винаги присъства. Сигнала се взема директно от клемореда преди ел. двигателя и няма значение, кой от двата реверсивни контактора е дал фиря /залепнала пластина или някаква утечка/.

Тема "помощ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: