• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
nebeto - специалист
Искам да закача в колата светодиод който да свети само когато колата неработи и съответно да невсети когато колата е запалена.Как юе стане изобщо незнам и затова оставям ре=ението на вас колеги.Големината на тока която юе се свети от схемичката е около 10милиампера.Благодатя.
shotik - майстор
Вземи светодиод за 12 волта или друг със последователно свързан резистор за 12 волта и при неработещ мотор /карбураторен/ открий места за свързване ,където ще свети,това са + на акумулатора и кабела от ключа към бобината/клема 15/.Като направиш това , дай "контакт " и светодиода трябва да изгасне.Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Ако ти е по-модерна колата нека други дадат напътствие.

За да пишеш и изпращаш мнения без грешки ,проверявай какво е написано с бутона "Преглед" и намери на кои бутони на клавиатурата ти отговарят на съответните букви/за букви ш,щ ,ч ,ю/,които по фонетичния начин на писане не са на бутони с букви.
mien - специалист
А сега кажи и каква е колата...че нещо не ми е ясно?
stefan_gb - специалист
shotik написа:
Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче :) и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.

Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.
shotik - майстор
stefan_gb написа:
shotik написа:
Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче :) и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.

Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.

Тока ще минава през първичната намотка на бобината и отива на маса ,а не през вторичната ,на която е прекъсвача.
Писал съм ,че това е за карбураторен мотор с бобина,не става и въпрос за свързване към ЕКУ или комутатор.
mien - специалист
Най лесно на контактни ключ,единия извод на постоянен +,а другия на + при контакт.Проблеми няма да има.
Johny - майстор
Имаше схемички на светодиодни индикатори, които светят при различно напрежение. Даже имаше фабрични такива в гнездото на запалката. Идеята е светодиода да е подпрян например с ценер с различен праг на напрежение, съответно изгасен и работещ двигател.
Ето тук: http://www.dobrikit.dir.bg/page4c.htm намерих подобно.
В този: http://modelistika.com/showthread.php?t=11791&page=3 форум Vladislav е дал подобни линкове.
nebeto - специалист
Благодаря ви обаче аз вече намерих решение на моята задаза-ползвам един транзистор като ключов режим.
bobykafe - специалист
Нещо ми се губи от цялата тема... няма ли лампа за заряд на акумулатора?
stefan_gb - специалист
shotik написа:
stefan_gb написа:
shotik написа:
Това е така/принципно/защото при неработещ мотор от + на ак.батерия през светодиода ще протече ток към бобината,и през нея на "маса" и ще свети,като се подаде + на кабела ,няма потенциална разлика и няма ток,светодиода несвети.
Няма гаранция в това колега, едва ли става дума за чукче :) и да е така не винаги когато ДВГ-то изгасне няма да е на гърбица. Тоест я няма клема 31. А ако става дума за комутатор или ЕКУ забрави да има постоянен минус там.

Лесен вариянт : Диода се свързва междо клема 30 и допълнителни токоизправител на генератора или извода за контролната лампа.

Тока ще минава през първичната намотка на бобината и отива на маса ,а не през вторичната ,на която е прекъсвача.
Писал съм ,че това е за карбураторен мотор с бобина,не става и въпрос за свързване към ЕКУ или комутатор.

Колега знам какво си написал, тока не минава а протича през
първичната но кое затваря веригата към маса :!:
при карбураторните което назнам защо го каза аз ще го кажа по друг начин....
при автомобили от старата генерация с чукче и наковалня при изкл. на ДВГ-то не винаги чукчто остава в затворено положение и тогава нямаш маса на бобината.
  • 1
  • 2

Тема "как да направя,че да не свети докато работи колата." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: