От мобилни телефони до цифрови камери
gogo7777 - майстор
Решил съм да си направя елементарно, малко и компактно зарядно за автомобилниа ми акумулатор. За целта ще използвам трансформатор 14V 5A. Понеже не искам никакви екстри (автоматично изключване, ампер и волтмери), а само индикация на достигнато напрежение на клемите на акумулатора по време на заряда. Помислих си, че с паралелното включване на тази схема и малко преработка ще стане.
Прикачен файл:
1.JPG

Въпроса ми е, с подмяната на двата ценера ще успея ли? Идеята е да свети червения светодиод докато напрежението е по-голямо от 14V (условно), и да изгасне при достигане на 13V(пак условно) същевременно да светне зеления светодиод. Понеже ще навивам сам трафа, не е проблем да го направя и на по-високо от 14V напрежение. Ако има и друга схема която ще ми свърши работа споделете ще я повторя, само да е с по-малко елементи :-D
viho - помощник
gogo7777 написа:
Идеята е да свети червения светодиод докато напрежението е по-голямо от 14V (условно), и да изгасне при достигане на 13V(пак условно) същевременно да светне зеления светодиод.
Нещо не разбрах точно какво искаш , но това ще ти свърши работа с подбор на ценери.
В оригинал схемата работи по следния начин при закачен акумулатор до достигане до 11,4 -11,5 свети червено след това светва зелено , при разкачен акумулатор свети зелено.
colyo - специалист
Все ми се трува, че с един волтметър ще е по-нагледно, а вместо светодиодна индикация да му направиш автоматично изключване по волтаж или още по-добре по ампераж.
Subsa - специалист
Температурно е много нестабилна тази схема, дръж я далече от батерията, която вероятно се затопля при заряд или разряд.
hidrazin - майстор
+1
Ако с тази схема иска що-годе правилни показания ще трябва да я термостатира. Иначе
зиме и лято - различно показание.
:partyman:
todortv - майстор
За заряд на автомобилен акумулатор и достигане на максимална гъстота на електролита
трябва трафа да е с напрежение на вторичната намотка 18-20V.
Максимална гъстота се постига, ако акумулатора не е силно сулфатизирал и напрежение 16V.
За нов акумулатор се казва, че е зареден до достигане на максимална гъстота, ако на клемите
му има 16V за поне 1 час след откачане от зарядното.
Относно индикацията, най- добре амперметър.
dyaneff - майстор
todortv написа:
За заряд на автомобилен акумулатор и достигане на максимална гъстота на електролита
трябва трафа да е с напрежение на вторичната намотка 18-20V.
Максимална гъстота се постига, ако акумулатора не е силно сулфатизирал и напрежение 16V.
За нов акумулатор се казва, че е зареден до достигане на максимална гъстота, ако на клемите
му има 16V за поне 1 час след откачане от зарядното.
Относно индикацията, най- добре амперметър.

Не съм съгласен. Акумулатор над 14.8 Волта е пътник за вторични.
todortv - майстор
Ами, вземи едно българско зарядно, закачи акумулатора и мери.
Subsa - специалист
Българско, че е по качествено ли.
Взех едно китайско, мерих - 14,5V
Моите (които правим) също спадат към българските. 13,6-13,8 за подзаряд, 14,4 за цикличен
Акумулатора НЕ трябва да кипи.

todortv не искам да звуча злобно, ама как амперметъра му индицира напрежението на акумулатора - зареден/разреден? :roll:
gogo7777 - майстор
Температурно е много нестабилна тази схема, дръж я далече от батерията, която вероятно се затопля при заряд или разряд.
Какво имаш впредвид. Разкажи ми с по прости думи щото не съм в час много :-D . Гоня възможно най-проста индикация за зареден акумулатор. Даже сега ми идва на акъла, нека е само един светодиод(зелен), който да светне при 13 волта на клемите при закачено зарядно

Тема "Индикация на зарядно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: